Stigsson: Ove Lückner f. 1939 -> TIBRO Kurt Lückner f. 1946 -> MARSTRAND Oscar Lückner f. 1958 -> ÅSTOL (Tjörn) Jan Anders Lückner f. 1965 -> MARIESTAD
Metal Guru: Jag håller med dig om att sannolikheten är stor men jag hittade fyra män till med namnet Lückner som är i en ålder som skulle kunna passa som far åt jäntan.
Vi säger att det är i Harlads dotter och stämmer in i gratulationerna ;-)
Stigsson: Nej. Dock heter en av hans döttrar Therese. (Frun Annika, och andra dottern Charlotte)
Samt efternamnet är inte allt för vanligt i Sverige - bara två är ex. registrerade i Värmland. Förnamnen på dessa är som av en händelse Harald och Therese, och delar adress. Hon är också en genuin Karlstatös, om man kikar på hennes tidigare klubbar.
Säker: Nej. Goda indikationer: Ja. Så goda att jag envisas med ett "Grattis!"
Och håll med om att är det en anka, så är det en bra anka.
wille: Ok då, ni får väl vara kvar då, om ni sparkar ur Leksand. Men se till att hamna BAKOM Brynäs nästa säsong, ni måste visa respekt för gammalt folk! Tänk på att Sjödin snart är pensionär.Nu försvinner jag tillbaka till min egen sida.Tack för att ni inte kastade sten på mig.
Tigger: Haha...känns som en del lag är sura för att vi lyckades bättre än dem förra säsongen. Tycker att föregående inlägg talar sitt tydliga språk... Men visst, vill ingen ha oss så är det väl klart att vi ställer upp. Nu åker vi ur grabbar!
Men i år åker ni väl ur iaf, tillsammans med Leksand, så att ordningen blir återställd? Vi kan inte ha såna knätofslag som ert i eliten. Köra fiolmusik i spelpauserna...vad är det för larv? Satsa på skidåkningen istället, det kan ni bra!
Dino: Eftersom vi nu har en finsk accent på headcoachen, tycker jag att vi alla visar enighet, och övergår till nåt sånt här som jag nu har på mobilsvaret.
Dino: Bara ett snedskott. Han har ryktesvis varit aktuell för Modo och då var det någon som skrev för snabbt och istället skrev Moda vilket i sin tur har förvaskats till både Modo och Mora.
MrAce: Enligt ett rykte i Timrås gästbok så är Hagos högintressant för Mora.... Ett vilt rykte, eller finns det substans? Jag tycker att det låter intressant.....
Legenden42: Än så länge så är det bara en okänd signatur i den gästboken som hävdar att det ska bli presskonferens. Väntar nog med att lite mera kända nicknames påstår detta också innan jag tror på det.
Legenden42: Vad är oddsen för att den finske backen är en av Finlands bästa VM-backar, Jere Karalahti? Det har ju pratats om honom rätt länge nu och Harri skulle ju prata med honom efter VM... Kan det överhuvudtaget vara någon annan?
Anders i Budum: Ska kanske ditt rykte bekräftas på presskonferensen klockan 14 imorgon, som det står om på mik.se?? En finsk back och en center skriver dem. Är otroligt nyfiken på vem centern är, snackas om Tino Boos(?!)..
Jo troligtvis. men att sprida vidare det som sägs är ändå kul. förresten så kan allt hända när det gäller mora. hade jag för två år sedan sagt att mora skulle spela i elitsreien och att vi skulle ha en nyrenoverad arena + att vi skulle haft fem nhl proffs i laget till förra säsongen så hade jag blivit inspärrad på ett sinnes sjukhus.
hade jag dessutom sagt att självaste marian hossa var en av dem så hade jag blivit avrättad.
Hörde att Kristian Huselius var i mora i går, vet inte om det ligger nån sanning i det men det hade varit en tio poängare på en fem skala om han värvades till oss.
Njae. Jag vill nog dock inte dra alla över en kant här utan det finns ju faktiskt en del journalister som allt som oftast är väldigt insatta och som har insatta källor.
mok: Skulle gärna vilja veta din seriösa källa.. vet du ens om att han redan står under kontrakt? blir svårare än man tror att få hit karalahti.. bara att hoppas på att HIFK inte har råd som de sagts och släpper honom..
Absolut, hittills kanske inte spelarna ger skrämselhicka i Hockeysverige men Masken har ju som sagt några ess i rockärmen så man vet ju aldrig :P
Men Bröderna Steen kommer bli intressanta att följa i Leksnadsdressen :)
Jimmie däremot är lite upp till bevis om han håller i es, Wallenberg har ju floppat förut i es och vi får innerligen hoppas att han inte floppar nästa säsong :)
kunde också sagt:
"på Internet är intet hemligt."