mattias - 74: var då långt ifrån någon succe i vintras, men vågar de ha honom kvar med det kontrakt han har skrivit? Kan ju försvinna rätt var det är och vad finns då kvar?
mattias - 74: Ja de dagarna är nog förbi..., Och nästa svenska stormålvakt finns i Mora... Sperrle kommer nog att växa ut till en landslagsmålis nu när han får chansen. Dags att peta undan Liv och Holmqvist, som inte heller är vad de varit...Och "Henke" försvinner ju över Atlanten....
Hedberg kan ju i sina bästa dagar spela som en världsmålvakt men tyvärr tror jag det är slut med det nu! Men det blir svårt att hitta nån ersättare som är bättre än johan om NHL drar igång, för de flesta vet ju vad Hedberg kan prestera!
mattias - 74: Vad det gäller de utlänska värvningarna så vet jag inte om jag kan hålla med om att LIF är mer namnkunniga.....Har inte hört talas om någon av dem. Bortsett från Zedlicky då.... Men han kan ni nog glömma. NHL har snart fått spelarfacket dit de vill och de drar igång igen i höst. Så jag kan ännu inte uttala mig om vem som värvat bäst.....Återstår att se i höst.
Anders i Budum: ... "såg Shawn Horcoff på Mora idag".... Var det dagboksanteckningar från i vintras, var du påverkad av opium, ljuger du eller lever du i din egen lilla kupa?
mattias - 74: Ja, men eftersom han gick efter plånboken, vilket Mora också gör när de värvar, så valde han att gå till Lillebror.....Undrar vilken plånbok "Masken" tittar i när han värvar? Den som finns i dagsläget eller en som förväntas finnas nu när Ejendahls blir klar?
Stämmer helt och hållet. De övriga spelarna som värvats har varit unga och är hungriga och det är bra. Lite nytt för att vara Leksand om man får vara lite elak, och det är ju klart att man får.
Men nu handlade det mer om att jag kommenterade mitt eget tidigare inlägg där jag skrev att dom som presenteras idag kommer att vara över 30.
Zidlicky på lockout betyder nog i praktiken ingen Zidlicky. Dom övriga är som väntat över 30 år, bortsett från en, som vi kan kalla lillkillen, som bara är 27. Dock är det nog ganska bra värvningar. Undrar vad dom kostar i månaden bara...