Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 573444 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: SCA: IF Sundsvall - Mora IK
Db_04: Var det du med den blommiga kepsen?

Metal Guru: jo de stämmer faktiskt..... många blir raderade men där är ja inte den skyldige...

de va faktiskt intresant å följa er cup på pressläktarn :)

Db_04:
Det ser säkert ut som det är mer Leksingar som piper här, eftersom många morainlägg i Leksandsboken inte tycks fastna - utan försvinner bara bort nånstans.
Är det inte konstigt?

sold: njae vette tusan alltså.... just nu kanske men annars så äre jämnt....och för de mesta gnäller ja inte på mora heller....men de händer :)

Db_04: Tycker att det är mer leksingar HÄR än i ERAT forum :)

Step: ja är inne mer i leksands forum men efter som de varenda dag är nån moring inne å ´´piper´´ hos oss så lär man ju kompencera de lite

Slut på första perioden -11 9 i skott till Svall

Slut på första perioden -11 9 i skott

Sv: Watt´s the problem?!?
nyz: I´m glad that Watt is your problem!!!

Metal Guru:
Paus. 11-9 i skott till hemmalaget.

Step:
Inget att bekymra sig för.
Är man sparsamt utrustad i kalsongerna måste man kompensera det med en .wmv-film eller två.

Sv: Watt´s the problem?!?
nyz:
lite för mycket testosteron i den där blåvita, väl?
tror inte han skulle klara en dopingkontroll...

2 min Svall 17. WESTERLUND, Tony ELBOW

Db_04: Varför är du ständigt inne i detta forum? Lexand måste vara bra trist eftersom du ständigt är här, eller?

Watt´s the problem?!?
se länk!

Boxplay återigen - Teemu Elomo 2 min Hook

Sorry, tittade i hastigheten på fel lista.

P-OUT = Puck out of bounds or unplayable = Puck över sarg
Hette förra veckan
DELAY = Delaying the game = Fördröjande av spelet

Ännu oklart vad detta otyg kommer heta nästa helg.

2 min på Elomo, hooking

Db_04: Trevligt? För en leksing som dig kanske..

sold:
Han blir utvisad för P-OUT, som inte finns i kodförklaringen.
Har han öppnat gylfen, månntro?

Boxplay Mora - Anders Nilsson 2 min

Go_Bananas: låter trevligt :)

Sundsvall i ledning efter 09.19.. :(

Sundsvall i ledning efter 09.19.. :(

1-0 Sundsvall

Go_Bananas:
tja, 8 sekunder efter att Daniel Sandgren kommer in från sin tid på botbänken gör han 1-0 för Sundsvallingarna.

Metal Guru: Jag hoppas att det går bra för Sperrle idag. Han kan nog behöva det.

ÄÄÄntligen ett livstecken på swehockey.
Mora i PP efter 07.11, då Sundsvall får en på botbänken för tripping.

Mora i powerplay!

SCA: IF Sundsvall - Mora IK
Sperrle i dalmål.

Sv: Statistik på försäsongen
Db_04:
Tomas Ros, hockeyoraklet har talat.
Hans ord är hockeysveriges lag.

Det är illa värre, det han skriver om;
"Kom två lag lika i sammanfattningen var det inbördes möte som avgjorde - inte målskillnad som brukligt."

Surt som en uppstötning magsaft.

Metal Guru: verkar som de är lite surt efterspel på er cup

Db_04:
nej, de ger folk som faktikst kollar på Falcon Crest, och zappar och hamnar på tv 4 där ordjakten sänds, vad dom vill ha.

hockeyfanatiker får fortsätta att leva i armod.

Db_04: tror dom...

Sv: Bäst på försäsongen
Metal Guru: det är helt riktigt........ta till ex. watts tackling på Pierre Johnsson ....varenda leksing klappade händerna och moringarna ropade utvisning/matchstraff.......sen va de en liknande tackling som kom strax innan fajten....då vare tvärtom.....

Db_04:
En fullständigt normal åsikt efter en slumpmässigt utvald match på en valfri supporter är att "motståndarlaget höll på med mer skit än mitt lag".

Så bli inte förvånad om nån Morait kommer med en liknande - men spegelvänd - åsikt, och ni sedan inte kan komma överens om vem som har rätt.

Db_04: Du vet du

Anders i Budum: nej dom ger folket vad folket vill ha

Såg canal + programutbud över hockey sändningarna i höst. Hur kan det komma sig att tex Leksand och Timrå visas 6-7 gånger innan November månad och Mora och SSk för att ta ett exempel bara får 2 matcher i rutan? Diskriminering?

mr big: tyckte moraspelarna höll på med mer skit än leksingarna gjorde i den här matchen....

Lite off topic men.. jag tycker att ni kan kolla in en sida (se länk) kommer att komma mer på den någon gång i framtiden ;)

skriv gärna i gästboken på sidan och säg vad ni tycker och om ni har något tips om vad man kan mer ha på sidan :D

I och för sig spelade vi allsvensk hockey då, men det tror jag inte spelar någon roll i hans fall. Han har ju varit kanon även i ES

Wengi: Jag håller inte med i ditt resonemang. Kolla bara på Magnus Hedlund. När han var kontrakterad av Mora var han bäste back, gång på gång trots storleken och åldern.

Db_04:

I helvete heller det var dommaren som släppte allt som leksand gjorde och började plocka moringar för efterslängarna.
Jag vet inte hur många butendings som leksand kom undan med med det var ett antal.
Konstigt att mora spelarna blev griniga och gav igen.

Men det är leksand i ett nötskal, Butendings, Armbågstacklingar, rapp i knävecken med klubban.
Och sen ha mage att stå i media å gnälla på att man tyckte att mora spelade för brutalt.
Get a life...

Metal Guru:

Nej det är värmland :)

hmm, Db_04:
Lingonskogen, är det Leksand, det?

mr big: Kultanen va bra....men den där Tribuntsovs kan ni skicka tillbaks till lingonskogen..... de va ju han som bjöd in Leksand i matchen....

Stigsson: ja, men de syns.. kolla skogs.. han har framtiden för sig.. och han tar för sig.. han vågar.. de gör inte pierre.. inte simme och inte wesslan..

Step:

Om jag får tillägga på mitt eget inlägg så tycker jag att tribuntsovs gav ett mkt. stabilt intryck, likaså kultanen å de e viktigt eftersom dom plockats hit för att stärka och ge tyngd åt backlinjen.

För övrigt så är detta den mest meriterade backlinjen i miks historia vad jag vet.

Step: Skulle vilja ändra "Övriga finnar" till "De flesta finnarna". Tycker inte att Kerman har kommit igång riktigt än. Men å andra sidan har väl han haft lite problem på försäsongen med stukade fötter m.m.

« · 573444 · »