Ja det får vi verkligen hoppas. I och för sig skulle jag inte bli besviken på Bogg om han via sitt välförtjänt ökade marknadsvärde väljer att tjäna några kronor. Det är snarare ytterligare ett bevis för vad som händer när en liten klubb som MIK blandar sig i leken med dom stora rika drakarna. Så länge som MIK är med där uppe så kommer minst halva laget varje år att ha konkreta bud från rika klubbar som betalar så bra att det är svårt att tacka nej.
Forever MIK: Nej nu får nog Simons öppna plånboken lite mer!!! Försvinner Boggen så försvinner en del av MORA IK!! Skärp dig Jan Simons.. Det kostar att ligga på topp..Kärntruppen är den viktigaste delen av laget!!
Enligt dagens MT kan Boggen vara på väg till Ryssland. Det rör sig om miljonbelopp Förhandlingar med Mora pågår men vi är långt från varandra enligt Boggen.
Känns inte bra det här. Mr Mora skall väl inte spela någon annan stans än i MORA IK:
Dalmas1: Skulle gärna se att mattias -74 svarade på denna fråga. Men det kan vara så att han snart är på väg ur skåpet, och ekänner att han blivit moring:)
zeb: Självklart räcker Simons till! Det har han redan bevisat. De som inte har begripit det kan börja intressera sig för bandy, den sporten är ändå omöjlig att förstå sig på. Att önska honom ur klubben vore vansinne.
Det rent idiotiska och underminerande uppförandet från MIK-supportrar, som vi alla fick leva med förra säsongen, har tack och lov försvunnit. Jag hoppas att alla dessa har vuxit till sig och begripit, att man inte buar ut spelare från de egna leden.
Lite oro väckande att inte Simons och Bogg, två av de VIKTIGASTE, inte har skrivit på ännu...
Stigsson: Det snurrar ju så fruktansvärt med rykten överallt så man blir yr i huvudet, egentligen borde man ju bara sätta sig ner och vänta, så har man hela laget klart snart. Men man är ju så förbannat nyfiken :P
horcoff: Vet inte. Jag litar endast på eliteprospects.com och mik.se och så givetvis morahockey.se när dom nu nån gång i halvåret uppdaterar nyheterna där.
Var ska man nu gå in och skriva "elaka" inlägg om Leksand??
Har inte Ejendal haft täckning på tjecken?? Eller är det så att denna klubb tappat så många fans att det inte finns någon anledning att ha något forum längre... ;-)
RQT: Vi får vänta och se vad som är på gång i veckan. FRÅGA : Vad kan det bero på att jag inte får några nya meddelande förrän jag går ur sajten och in igen ? Detta jag skriver nu kommer jag att kunna se.
Lite förbryllad är man nog annars att inget kommer fram angående målvakterna. Tidigare år har ju den posten varit bland dom tidigaste att presenteras en lösning på.
Knogen: Jag får en deshavyu har inte vi diskuterat de här förr? Jag håller med även om jag tycker nån e skit kass i Mora skulle jag inte bua när han åkte in han blir nog inte bättre av de Mora ik är ju trots allt det viktigaste
SIVASN: Jag håller med. Men sedan är det ju frågan hur man lägger fram kritiken också. Där har en viss klick av morapubliken visat sig från sin absolut sämsta sida. En präktig skamfläck för föreningen, och en bild utåt som inte varit tjusig på något sätt.
Nr19: Jupp, uppgångsåret tillhörde han definitivt en av de tongivande. Att han fick så lite istid förra året kan ju ha berott lite på konkurrensen också kanske? ;-)
Nr19: De flesta har redan sett det. Simons är jätteviktig. Inte bara har han gjort sin bästa säsong på år och dar, han ingår också i kärntruppen som är så viktig för laget, såväl på som vid sidan av isen.
mattias - 74: Vad gäller Niklas har nog Leksand gjort bort sig för tid och evighet. Jag skulle tippa att LIF inte ens bemödar sig med att försöka få hem honom. Dessutom är det nog lite sent att värva hem honom nu. Hade han aldrig fått kicken så hade det kanske varit en annan femma.
Men jag förstår skribentens tanke. Jag tror inte att Karlberg på långa vägar besitter samma egenskaper som Niklas har. Egenskaper som Leksand dessutom helt saknar i nuläget.
mattias - 74: just sidan svenska fans är väll ingen trovärdig källa + att den 18årige kille som håller i leksand sida där inte heller verkar ha nå bra källor
Ja det får vi verkligen hoppas. I och för sig skulle jag inte bli besviken på Bogg om han via sitt välförtjänt ökade marknadsvärde väljer att tjäna några kronor. Det är snarare ytterligare ett bevis för vad som händer när en liten klubb som MIK blandar sig i leken med dom stora rika drakarna. Så länge som MIK är med där uppe så kommer minst halva laget varje år att ha konkreta bud från rika klubbar som betalar så bra att det är svårt att tacka nej.