Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 705238 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Truppen 06/07
Nr19: Kalle Kerman till Luleå för att vinna SM-Guld...någon av DB-tidningarna.
Verkar gå trögt i förhandlingarna som skulle vara klara 18/4. Nu vill väl alla ha så bra betalt innan de skriver på...kanske portmonän inte är så stor.

Nr19: Jag vet inte om dom var de bästa, men bra var dom allihopa. Hoppas dom som är kvar gör en lika bra säsong nästa säsong :)

sold: va äre för fel på finnar :) moras finnar var moras bästa spelare säsongen som gick :)

+ att Harri Rindell gärna värvar folk från sitt land

sold: Vilka "ni"? :D

RQT:Verkar som om ni vill ha FMM Arena till Finlands Nationalarena.Det pratas ju bara om "tänkta" finska nyförvärv.

Gusten: Jag har mina anledningar.

RQT: Tack för att du inte önskar oss olycka iaf.

RQT: beror ju på vem som blir den andra målvakten... :)

Nr19: Exakt, jag skulle gärna vilja se honom som 1:a (på riktigt) i Mora, han har ju framtiden framför sig.

RQT: de som talar emot brynäs är väll att sperrle vill spela....

Han lär inte ha lätt att peta honken....

Nr19: Okej, vi överlåter den saken till framtiden, den brukar vara bra på sånt.

Surt som attan om det skulle vara sant, är det någon förening jag önskar olyka så är det Brynäs.

Knogen:

Jag får nog ta ett träningsläger i augusti men man bor så strategiskt så det är risk att det blir överträning. Det var nog det som hände.

Vad gäller Jacobs så har jag bara hört positivt från det inre Almtuna. Jag tror dock inte att han blir kvar där såvida inte MIK lånar ut honom gratis. Ekonomin verkar inte vara den bästa. Jag skall se om jag får fram lite färska uppgifter där.

RQT: När de gäller Sperrle har ja fått ett rykte i dag om att de där ska stämma..... ett trovärdigt sådant...

De sägs att Brynäs lockar han med gamla kompisarna
Sundqvist, Hermansson ,Widing och ev Hedlund (som det står på diverse sidor)

RQT: Instämmer

björne: Man ska nog inte tro alltför mkt på rykten från Svenskafans. Det har ju bevisats tidigare.

Brynäs verkar jaga Sperrle... Hurvida ryktet kan ha nån sanning är svårt att säga då länken inte anger någon källa. Kan vara taget rakt ur luften.

Sv: vem saknas
Nr19: ok ja det var ju synd, tror att han skulle kunna tillföra mik mkt, eller hoppades iaf:p

stranda: tror han kräver betydligt mer än Kerman gjorde i fjol i alla fall men tyvärr även han står under kontrakt.

Kolla länken så ser du vad som kan va aktuellt i finska ligan :)

Nr19: jag vet men mora ska väl spela i es mer än en säsong till:P

Nr19: arttu luttinen är oxå en som jag kan tänka mej i mora. ung å hungrig, relativt stor och har oxå gjort en hel del pts i år.. en ersättare för kerman som inte kräver så mkt lön kanske med tanke på ålder:)

stranda: Janne är ganska bra men har kontrakt med IFK Helsingfors ett år till så det är nog att glömma.

Nr19: ja det låter ju inte helt fel men om 2 av de 4 stora klubbarna är intreserade kan nog mora glömma den mannen om inte harri känner honom då:)

Nr19: janne hauhtonen är en spelare som jag gärna skulle sett i mora

stranda: spelande back...får mycket istid i speciellt power play...ganska liten till storleken (178 cm å väger 82 kg )...

Hyfsat skott....

Jagas av bland annat färjestad och hv71

har inget kontrakt

Nr19: ok hur har han vart i dom matcherna då? vad har han för spelstil? har han kontrakt med nån klubb nästa år?

stranda: har du sett han spela ? :) ja ser 2-3 matcher live varje år i sm liiga + en hel del finsk hockey på tv :) Laamanen är en bra back...

men min personliga favorit är Paukkunen

Nr19: tror inte på laamanen. han är en liten back å har vart i fyra klubbar på sex år i sm-liga å de ser inte så bra ut även om han har gjort mkt poäng. sen vet man väl inte om han bytt klubb eftersom han är för dyr eller om han har vart för dålig men jag tror ändå inte han passar in i mora

stranda: du får anledningen på mejl :) vill inte kasta nån paj i nån gb :)

Nr19: öhh?! varför inte?!

stranda: hockeycentralen är ingen tillförlitlig källa....

zeb: dessutom tror ja nog att de är bättre å ta nån annan Markku Paukkunen är mitt förslag :) back från Lukko Rauma eller Laamanen som är aktuell för Sverige är också bra....

Lotvonen är bra back om han är 100% frisk och kry....vilket han uppenbarligen inte har varit i år.

zeb: det har till och med kommit ut på hockeycentralen att lotvonen har skrivit på för timrå och det är en säker källa det så han är nog förlorad för mora även om jag gärna sett han här

Nr19: Vi får väl se

zeb: Lotvonen är klar för Timrå sedan en vecka tillbaks.... han presenteras antagligen i morgon eftersom parterna har velat vänta tills Kvalserien är färdigspelad.

LA Kings: Sperrle blir då inte kvar det är då säkert,Kul att Mora hugger på Lotvonen skulle passa bra här

Legenden42: man får inte heller glömma att jacobs är högerskytt vilket innebär att mora får in en till rightare i truppen. och enligt mig är det bättre att mora tar upp jacobs istället för gudmundsson.

Stigsson: Det här skrev jag för några dagar sedan här i forumet angående Jacobs och Gudmundsson:

"Jag har ingen stenkoll på relationerna mellan spelarna och Mora IK.

Men Gudmundsson var ju en stortalang som ung och prenumenerade på plats i yngre pojklandslagen. Sedan stannade han av något och jag trodde han var körd när han kom till Halmstad och i princip inte fick något uträttat. Nu var Halmstad en otroligt stökig förening denna säsong, som bekant avslutades med en konkurs. När han sedan hamnade i Almtuna gjorde han de riktigt bra till en början, men avtog emot slutet, poängmässigt.

Jens Jacobs trodde jag var för liten för att spela seniorhockey på elitnivå, trots hans poängrekord i J20 genom tiderna, som dock slogs av Richard Gynge detta år. Han var dock oerhört produktiv på Jubilumscupen i höstas med tre mål på lika många matcher, trots begränsad istid.

Det är Jacobs jag skulle vilja se att Mora IK ger en chans i elitserien denna vinter, Gudmundsson får gärna spela ett år till, en hel säsong i SA i en riktig klubb, så får vi se vad han duger till på seniornivå."

Stigsson:
Den frågan hade varit synnerligen lämplig för AH....om han inte drabbats av en plötslig hockeykramp :-)

Synd, AH:s ord väger tungt.

Du får träna hårdare inför nästa säsong AH, så du orkar hela vägen! ;-)

Det var nån som klämde ur sig en intressant fråga tidigare. Hur har Jakobs skött sig i Almtuna? Hur ser möjligheterna ut att MIK fortsätter att ge honom chansen?

sold: Det har jag också hört idag.

Sv: Bogg till ryssland??
Stigsson: Jo ja...men så onödigt att man ska behöva sitta här och bli nervös över att han försvinner.
Nu tror jag dock inte att så är fallet...men tänk om?! *Burr*

mattias-74: Ja vad tror du själv?

Stigsson: P Ross hamnar nog i Frisk Asker som tränare nästa säsong

LA Kings: Har Jens utvecklats något i Almtuna?

Stigsson:
Jodå! Datorn har jag hittat. Det är bara så att jag varit så trött på all sport, sport, sport överallt sista tiden. Jag har inte tittat på en enda match sedan MIK-DIF då slutspelet säkrades. Och då menar all hockey. Suget börjar väl så sakteliga komma tillbaka.

LA Kings: Om Ross L får du inget veta förrän i sommar nån gång. Han ska troligtvis försöka få plats i Pittsburgh först.

marshall: Jag saknar kontrakt framförallt för följande gäng:
Daniel Sperrle, Peter Smrek, Ross Lupaschuk, Pierre Johnsson, Håkan Bogg och Mikael Simons.

Sedan tycker jag att någon till juniorspelare, exempelvis Jens Jakobs, är värd åtminstone ett try-out-kontrakt.

Nalia:

Berätta varför du inte går med på det då Nalia ?? :)

horcoff: tror nog oxå att bogg kommer stanna i mora så hemmakär som han är

AH: Nej nu är det starka sponsorer som behövs. Blir det nåt svårt år så är det i år.
Bogg i FK:
"Jag funderar på olika möjligheter just nu och det är ju kul att vara efterfrågad. Men det skulle vara kul att stanna i Mora IK och ta ett steg till med laget. Det är ju extra kul när så många stannar kvar."
Han blir säkert kvar, bara Simons har lättat på plånboken. Men de många som vill ha ur den.

AH: Se, har du hittat en dator igen också? Välkommen tillbaka :-)

« · 705238 · »