Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 747997 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Mike Skinner: Jodå det lyckades du allt med ville bara betona att jag avskyr alla dessa patetiska omröstningar som är ack så poppis.

mok:
Såklart. Uppenbarligen misslyckades jag totalt med att vara ironisk i mitt förra inlägg..?

Mike Skinner: Beror ju på hur många Mora supportrar som röstar, finner sådanna här omröstningar helt meningslösa dom bevisar inget förutom vem som möjligen har mest enögda eller envisa fans.

ståpäls:
Du är nog inte den enda, 194 röster vardera på de fyra lagen. Skumt. Men bra, å andra sidan, vi placerar ju oss högt upp :) Att vi skulle vara större favoriter än Frölunda trodde jag inte.

Sv: Hemsidan
Ola:
Märkte det. Borde nästan kräva tillbaks de där 20 kronorna av dig :)

Valallianser verkar vara populärt i dessa tider. När jag stödröstar på Mora så får också Malmö, Modo och Luleå en röst samtidigt!

Mike Skinner:
Nej, inga lagbilder.

Ola:
Ahaa.. Ok, dåså. Fan vad nice.

Mike Skinner:
Aftonbladets elitseriebilaga kommer idag. Och där bör alla lagbilder finnas.

Nya spelarbilder uppe nu, vet inte hur länge de varit uppe iofs, men har inte läst något om det här så jag tänkte skrika om det. Nu borde inte nya lagfotot vara långt borta? Efter vad jag kan se saknar Pitkämäki, Bacon och Blatak nya foton, men de kanske är med på lagfotot ändå. Får hoppas det, förra årets lagfoto blev ju inaktuellet fortare än kvickt.

Sv: Säsongen 06/07
MIK 7-1: Visst visar tabellen att det finns lag som har större omsättning än andra men det man får ta hänsyn till är spelarnas kvalité. Exempelvis så har Brynäs bytt ut Honken mot Sperrle, Kuparinen mot Nolander osv.

En del byten blir till det bättre, andra till det sämre. Sen får man även ha orsaken till bytet. Har spelaren ifråga blivit bortbytt för att han helt enkelt inte höll måttet eller har spelaren dragit till NHL/annan ES-klubb.

Vilka av de nya som risar eller rosar återstår att se därför känns det inte som att det är ett läge att döma ut eller haussa nåt lag.

Dino: It sucks..

Dino: Det skrivs mycket om att MIK inte klarar att tappa så mycket spelare en gång till, bla bla bla.

Sanningen är att Mora tappar färre och färre spelare år från år.
Att många spelare byts ut vid upp gång till ES, och sedan till näst kommande säsong, är inget ovanligt.
Skulle vilja se det lag med spelare som inte, på papperet,
platsar i ES vinna SM-guld.
Att MIK ska ha tappat ovanligt många spelare i år är helt taget ur luften.

Här kommer silly seasons spelarförlust-liga 06-07.
Uppgifterna är hämtade från Sexpressen och innehåller, troligen, en hel del fel.
Har inte letat men hittade ett hos MIK, som jag rättade till,
Ryan Jardine är väl ändå ett nyförvärv.

Djurgården 13
HV71 13
Frölunda 12
Timrå 12
Linköping 10
Luleå 10
Skellefteå 10
Brynäs 9
Färjestad 9
Malmö 9
Mora 9
Modo 5

Bonäs norra: Håller med.
Sexpressens och Aftonblaskans redaktörer skulle kunna spara in en massa pengar på att gissa själva.

insu: Man börjar bli väldigt trött på dessa gåsleverjournalister
som har bra betalt för att leverera värdelösa profetior, man skulle lika gärna kunna fråga marit pålsen eller ingamar bergman hur det skall gå för Mora i vinter.

Metal Guru:
Dessutom betraktar jag detta som andra året, eftersom den första säsongen spelades under så konstiga premisser med NHL-strejken.
Så om ni köper den världsbilden är det nästa säsong som blir den jobbiga tredje.
Eller så låter vi den bli den fjärde, och hoppar på det viset över tredje säsongen.
Fiffigt, eller hur?

Dino:
"Det är alltid svårast med tredje året"

Det är för väl att världen är föränderlig.
Förra året vid den här tiden var det det andra året som var svårast, och om ganska precis tolv månader kommer det fjärde året vara tuffast.

Visst vore det rackarns tråkigt om allt var statiskt.

Sv: Mora Cupen
mattias - 74: Du får se den som en betraktelse om världsbilden och då räcker ju budskapet fram till minst april. ;-)

Mike Skinner:

Ni hade roligt tifo iaf men till ingen nytta =)

Sv: Truppen 06/07
Matchen mot Brynäs; Saknade lite av Smrek och Ross snabba uppspelspass från egen zon, de som väl kom gick lite fel.
Rindell var ju inte nöjd med vissa spelare, är det därför vissa spelare stått över ?

Stigsson: okej....kan va nog jobbigt de

Db_04: Inga skelettskador så vi pratar nog om en kraftig stukning eller nåt sånt.

Stigsson: kanske lite :) hur gick de me rämös hand?

Db_04: Tyckte att du var ovanligt på hugget idag bara.

Stigsson: vakna på fel sida :) nej då .... lite lär man ju få skojja

Db_04: Det var värst vad du var på hugget idag då.

Bissett19: eller ge dom rätt för en gångs skull ? :)

Dino: Det är aldrig nån nackdel att vara nederlagstippade,ni får se till att överraska "experterna" i år igen.

Dino: hehe tänk om jag hade jobbat på aftonbladet hade ni vart me på första sidan varje dag :) Moras utlänska spelare slog felpassning :) finns det verkligen ingen bättre svensk att ersätta han med ? :)

Bissett19: Men snart har väl alla som kan såga Mora sågat Mora, eller? Det är i och för sig alltid kul att knäppa "experterna" på näsan. Men nu får man väl höra att - "Det är alltid svårast med tredje året"; - " Mora är för liten ort" osv...osv. För att inte tala om alla artiklar och detta eviga tjat om utlänningar, främlingslegionen osv....

horcoff: Nyström tror inte på Mora.

"Mora sist - det kan bara Brendl ändra på"

www.expressen.se/index.jsp?a=680347

Markus fortsätter producera hos Frisk, förlängningsavgörande som gick till straffar där de förlorade.

2-2 Markus Eriksson(Mats Aasen)

MIK 7-1: Mathias Oskarsson kanske? 2:målisen i J20

Tubest: Nog fick jag med det viktigaste:)

Stigsson: Låt oss anta att Rämö blir borta 2-3 veckor,
och Pitkämäki något likande.

Vipps så avanserade Lasse, tillfälligt, från en 3:e till en 1:a plats i elitserien.
Det har visserligen sina fördelar, men kan vara ett mycket farligt drag.

Men vem blir i sådana fall hans dörröppnare???

Stigsson: Har vi tur är det inga skador..:)

Db_04:
Rutinerat av dig där. Bra. :)

Mike Skinner: njae :) vi för i stället över den till msn :)

Db_04, mattias - 74:
Ska vi starta en ny tråd här i Mora-forumet som heter "Leksands föredetta powerforwards" eller vad säger ni? :P

mattias - 74: jasså ok ! själv erkänner jag dock att jag tyckte Jardan var bra många matcher........han kanske inte va bäst i defensiv zon jämt men han är nog en av få som kunde slå dom där riktigt öppnande passningarna :)

Db_04:

Då har du misstagit dig, jag tyckte han också var pinsam emellanåt, det är alisandali som avgudar honom! GöranHermansson gillade jag däremot!!

mattias - 74: jovisst men om jag inte missminner mig så gillade du Tobias Holm ?

Db_04:

Jag menade Tuokko =)

mattias - 74: lite svårt å specialstudera bersan.....spelar han ens längre ???kanske i Björbo då...

mattias - 74: Ja, jag såg han igår med full intensitet och energi på alla sätt och vis med helt okey tacklingar och ingen utvisning.

horcoff:

Han skall alltid ge igen med en ful crosschecking eller nån slashing över armarna, de som sett honom i Finland säger att han är en feg spelare och det lilla jag sett av honom är att han är ful och när han väl får igen så skall han ge igen med fula tilltag. Han är ju knappast nån duvunge men Leksand hade ju Stefan Bergkvist så de är av samma skrot och korn. Specialstudera honom nån match skall du se !!

Men han är säkert viktig för er i MIK men jag skulle absolut inte vilja se honom i Leksandsdressen!

Bara min åsikt!

mattias - 74: Hur menar du att Tuokko är feg ?

MIK 7-1:
Bra sammanfattning av Mora Cup:-))

Skadeläget.

*Rämö klagade på ont i handleden ner mot tummen, och kommer att röntgeundersökas på Mora Lasarett för att se vilken skada han ådragit sig.

*Kenneth Bergqvist har stukat tummen och blir bort en vecka - tio dagar.

*Jonathan Granström skadade axeln och får nog räkna med två veckors vila till att börja med.

*Sedan tidigare har vi redan Tomas Skogs på skadelistan, han rehabiliterar efter att ha opererat bort halsmandlarna. Tomas körde för övrigt ett träningspass ensam efter kvällens match mellan Mora och Brynäs.

*Pierre Johnsson var i alla fall tillbaka i dag och gjorde väl en OK match utan att glänsa.

*Hur är det egentligen ställt med Brendl, Johansson och Määttä som lite då och då står utanför laget???

*Hur är det egentligen med Pitkämäkis höft som hållit honom borta en tid. Just nu har vi bara en målvakt och det är junioren Lasse Johansson. Tur att han har gjort det bra nu när han har fått chansen!

Mike Skinner: Eftersom vi bara kom tvåa i cupen.
Får vi gotta oss med att LIF, i vanlig ordning, knep jumbo platsen;)

Lite typiskt att Nolander gjorde Brynäs enda mål.

« · 747997 · »