mora1: Håller med, men de har ju tränat så väldigt mycket på just PP så det sitter nog snart, Hoppas att man kör med Brendl + Elomo i PP. Elomo är ett geni.
RQT, Mattias m.fl: Oavsett vad jag tycker om Leksand (och om Leksand tycker jag inte) så skulle det kunna hända vilken klubb som helst i Sverige. Det är bara att se sig omkring. Alla vettiga supportrar (och därmed har jag exkluderat borderliners som Chark) tar självklart avstånd från sådana dumheter. Visst vore det kul om den här typen av beteende spillde över lite på Superstars, men knappast rättvist.
Dino: Kunde vi göra 4 mål på Färjestad så borde vi kunna göra fler på Skellefteå. Fast, precis som många har underskattat Mora så ska vi inte underskatta Skellefteå. Men jag hoppas och tror ändå på 3 poäng. Laget verkar vara på gång.
Vanligtvis brukar vi här vara rätt skeptiska till vad kvällspressen skriver, eller hur? Jag vet inte sanningshalten i denna artikel men den är säkerligen överdriven.
Jag vet iaf att de flesta riktiga fansen i Leksand älskar Niklas, Detta är bara rabiata elaka fans, om man nu skall kalla dom det som är besvikna på honom för att han inte presterade som han säger. Herre gud det är Hockey vi snackar om! Går Leksand opp kommer han bli hyllad i Leksand!!
- Om folk skriker åt mig på matcher är det skitsamma. Det är ok, ungefär, säger Niklas Persson och fortsätter. - Men när min dotter Izabelle kommer hem från skolan och är jätteledsen för att barnen pratar illa om hennes pappa är det för jävligt. Hon hamnade i bråk på skolan för att hon stod upp för mig, säger Niklas Persson.
Det har ingenting med fansen och göra. Läs artikeln ordentligt. Det var pga att hans dotters skolkamrater som de flyttade ! Persson sa att folk skriker på mig kan jag ta !!
Db_04: Något klantaresel hade den med från början och att den försvann p.g.a att det laget som huserar där inte spelar i ES var väl helt naturligt. Den gällde ju bara ES lag :-) Ytterligare en smilie hoppas att den förstås denna gång
Men snälla. Hur intresant är en omröstning om det fulaste namnet på en arena? Såg förresten att Ejendals var med från början men togs snabbt bort. Dom ansåg väl att dom hade en klar vinnare i det namnet :-)
Mike Skinner: ja så är det, var du oxå där? Fler positiva saker , jag kikade lite extra på Miroslav blatakt i går han kommer nog bli väldigt bra för mik, han Påminner om Smerk i spelstilen.
Kollade på Pucksnack nyss, fan, Lill-Eric gjorde en riktigt vacker dribbling där på en FBK-back. Det var ju inte Mackan Ericsson vs Leksands IF, men ändå, en fin dragning ;)
Blev också besviken på den arenan, speciellt eftersom man fick köa på muggen och trångt bakom Läktaren odch bara 1 pub! Man kan förvänta sig mer av en arena som på förhand skulle bli bra enligt timråiterna!
LA Kings: Klart vi ska vara nöjda med 4-4 mot FBK. Det viktigaste är ju att vi visade lite stake, jag menar, mot sådana lag är det ju inte väntat att vi ska ta poäng, och missförstå mig nu rätt, men att ta poäng är skitbra!
4-4 mot FBK måste ju räknas som ett klart fall framåt, särskilt som det var Färjestad som fick vara glada för poängen. Och som det låter såg spelet avsevärt mycket bättre ut vilket kanske är det allra viktigaste.
Bra också att Eric J och co visade lite takter igen. Hela den kedjan var ju blek mot DIF.
Ja men nog håller väl hallen tillsammans med Skellefteås sämst klass i Elitserien med tanke på hur många nya arenor som byggs. Leksands Arena var ju skabvog innan de byggde om den också! Hatade de där förbannade puckarna som satt i hönsnäten i taket !!