Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 753693 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Skellefteå-Mora
mora93: Det finns väl just inget i souvernirshopen. Tycker det är riktigt dåligt. Det är ju nu replicor mm säljs som mest.

Ja tippade mora seger i dag med 2 måls marginal men fel siffror

Dino: Självklart!

De nya matchtröjerna finns inte på hemsidan på souvenirshopen

mora1: Ja jävlar också. Eftersom det bara verkar vara jag och du här så tycker jag att vi byter till mik.se/matchchat, där är det fler.

mora1: Inte ett skott på mål på rätt länge nu. Kom igen nu!

Tången: Satan oxå

mora1: Det är just vad vi gör. Sen får vi jobba som fan!

Tången: Då tar vi lite mat och återkommer om ett litet tag.

mora1: Håller med, men de har ju tränat så väldigt mycket på just PP så det sitter nog snart, Hoppas att man kör med Brendl + Elomo i PP. Elomo är ett geni.

Tången: Jag tycker powerplay har varit värdelöst hitills i år.

mora1: Nu får vi ytterligare en chans. Ta den!

Tången: Då får dom trycka in den nu.

Tången: Håller med. Skulle få ner pulsen lite då.

mora1: Dags för 3:an nu!

Lite skit får man ta

Itan jen går ju bra ed.

mora1: Fa att ta en utvisning i detta läge! Vem var det som blev skadad i MIK?

Härligt

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
RQT, Mattias m.fl:
Oavsett vad jag tycker om Leksand (och om Leksand tycker jag inte) så skulle det kunna hända vilken klubb som helst i Sverige. Det är bara att se sig omkring. Alla vettiga supportrar (och därmed har jag exkluderat borderliners som Chark) tar självklart avstånd från sådana dumheter.
Visst vore det kul om den här typen av beteende spillde över lite på Superstars, men knappast rättvist.

Dino: Kunde vi göra 4 mål på Färjestad så borde vi kunna göra fler på Skellefteå. Fast, precis som många har underskattat Mora så ska vi inte underskatta Skellefteå. Men jag hoppas och tror ändå på 3 poäng. Laget verkar vara på gång.

Skellefteå-Mora
Idag är det kanske dags för en trepoängare, eller vad tror ni?

Apropå kvällspressen ;)

Detta är jag extremt skeptisk till. 5-1 till Skellefteå.
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,892374,00.html

Detta är jag däremot inte så skeptisk till. 2 st Mora-backar på Aftonbladets tio-itopp-lista.
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,892378,00.html

Vanligtvis brukar vi här vara rätt skeptiska till vad kvällspressen skriver, eller hur? Jag vet inte sanningshalten i denna artikel men den är säkerligen överdriven.

mattias - 74: Visst är det så, rötägg till fans finns tyvärr i alla klubbar.

RQT:

Jag vet iaf att de flesta riktiga fansen i Leksand älskar Niklas, Detta är bara rabiata elaka fans, om man nu skall kalla dom det som är besvikna på honom för att han inte presterade som han säger. Herre gud det är Hockey vi snackar om! Går Leksand opp kommer han bli hyllad i Leksand!!

mattias - 74: Klart fan det har med fansen attgöra. Vilka är det annars som retar dottern, och fick honom att byta telenummer?

Forever MIK:

Skall jag citera Pajen!!

- Om folk skriker åt mig på matcher är det skitsamma. Det är ok, ungefär, säger Niklas Persson och fortsätter.
- Men när min dotter Izabelle kommer hem från skolan och är jätteledsen för att barnen pratar illa om hennes pappa är det för jävligt. Hon hamnade i bråk på skolan för att hon stod upp för mig, säger Niklas Persson.

Forever MIK:

Det har ingenting med fansen och göra. Läs artikeln ordentligt. Det var pga att hans dotters skolkamrater som de flyttade ! Persson sa att folk skriker på mig kan jag ta !!

Han är älskad av Fansen!!

Sveriges "bästa" fans finns väl vid Siljans avlopp? Nu har den grundmurade fina hockeykulturen i Drantland slagit till igen:
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,892027,00.html

Sveriges bästa fans, är det inte så dom beskriver sig?

Sv: Mora-FBK
Db_04:
Något klantaresel hade den med från början och att den försvann p.g.a att det laget som huserar där inte spelar i ES var väl helt naturligt. Den gällde ju bara ES lag :-) Ytterligare en smilie hoppas att den förstås denna gång

Forever MIK: tja eftersom de gällde elitseriens arenor så borde väll ejendals ha tagits bort om nått klantarsel nu lagt in den...

Men snälla. Hur intresant är en omröstning om det fulaste namnet på en arena? Såg förresten att Ejendals var med från början men togs snabbt bort. Dom ansåg väl att dom hade en klar vinnare i det namnet :-)

Ola: www.sportbladet.se har jag för mig att det är.

mattias - 74: Har du fortfarande inte fattat poängen. Det är bara namnet som omröstningen handlar om, ingen gradering om kvaliteen på stället.

Mike Skinner: ja så är det, var du oxå där? Fler positiva saker , jag kikade lite extra på Miroslav blatakt i går han kommer nog bli väldigt bra för mik, han Påminner om Smerk i spelstilen.

Kollade på Pucksnack nyss, fan, Lill-Eric gjorde en riktigt vacker dribbling där på en FBK-back. Det var ju inte Mackan Ericsson vs Leksands IF, men ändå, en fin dragning ;)

Ola:

Blev också besviken på den arenan, speciellt eftersom man fick köa på muggen och trångt bakom Läktaren odch bara 1 pub! Man kan förvänta sig mer av en arena som på förhand skulle bli bra enligt timråiterna!

Db_04:
Fulaste arenanamn:
I en klass för sig, E-ON arena. Var finns denna omröstning?

LA Kings:
Klart vi ska vara nöjda med 4-4 mot FBK. Det viktigaste är ju att vi visade lite stake, jag menar, mot sådana lag är det ju inte väntat att vi ska ta poäng, och missförstå mig nu rätt, men att ta poäng är skitbra!

Tubest: media å media... är väll ändå läsarna som röstat....jag röstade på Läkerol Arena

Kenny:

4-4 mot FBK måste ju räknas som ett klart fall framåt, särskilt som det var Färjestad som fick vara glada för poängen. Och som det låter såg spelet avsevärt mycket bättre ut vilket kanske är det allra viktigaste.

Bra också att Eric J och co visade lite takter igen. Hela den kedjan var ju blek mot DIF.

Portello:
Vi har noterat Skrbek i topp där. Vi är inte förvånade, han hade grym sniper- och assistpotential här i Mora.

Vad är det som förbryllar dig?

Tror jag skriver det här i "slask-tråden".

Innan matcherna imorgon så måste ni som inte gjort det kolla på poängligan.För det ni ser där lär vara en engångsföretelse skulle jag tro.

Stigsson: Men den är ju strax ett minne blott.Usch snart står vi (Luleå) men ES sunkigaste "arena".

Stigsson:

den har jag inte varit i så jag kan tyvärr inte bedöma det!!!

mattias - 74: Hoppas för guds skull att du bara glömde bort Malmö isstadion för den är väl sunkigast av alla.

Anders i Budum:

Ja men nog håller väl hallen tillsammans med Skellefteås sämst klass i Elitserien med tanke på hur många nya arenor som byggs. Leksands Arena var ju skabvog innan de byggde om den också! Hatade de där förbannade puckarna som satt i hönsnäten i taket !!

Forever MIK:
Precis vad jag tyckte mig se, går ju inte att ha en sådan maskinist....dags för nån som kan att ta över!!

« · 753693 · »