Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 752876 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mora-FBK
Tubest:
Snarare behöver föraren en kurs i att stänga av vattnet när han kommer ner till kortsidan. Kortsidorna är klara på första varvet, men har man vattnet på hela tiden så blir det simbassäng vid målen.

Är det något fel på kylaggregatet i FMM arena?.....spelarna kunde ju ta simborgarmärket bakom båda målen. Kanske dags att ta in Spoljansson för konsultation när det gäller framförandet av en ismaskin.

Db_04: Det är klart att Mora leder! Vad hade du väntat dig? När allt ska bedömas som fulast och sämst blir Mora överlägsna i media. När bedömningen är bäst och vackrast är vi alltid sämst...

Forever MIK:

Ja det var 150 % bättre idag, spelet mot Djurgården var bedrövligt! Vi är på rätt väg... tyvärr väntar nu 3 svåra bortamatcher!

Bonäs norra:
Om dom var 150% bätre idag måste det ha varit katastrof mot skansen. Tyckte inte att det var riktigt bra ikväll, förväntar mig mer av en hel del spelare.

Kenny: Mora var 150% bättre en förra matchen, det finns hopp!!

Goal:

Kanske beror på att han som satt i webradion idag är läxing!

Goal:

Lika i Ö vik när de uttalade Skaldes namn som SKALLDE istället för Skåldeeee =)

Db_04: Nu har man lyssnat på webradion från matchen. Snälla, snälla, kan ingen lära reportrarna vad de olika spelarna heter? Värdelöst att höra att nu har en Moraspelare chansen, nu tappade en Moraspelare pucken etc. etc. Speciellt som det verkar som dom kan namnen på de flesta i motståndarlaget. Jättebra med webradion för oss som inte kan vara på matchen. Men skärpning!

just nu pågår en omröstning om elitseriens fulaste arena namn..... Moras arena leder med över 20%

mattias - 74: Toppen!

Anders i Budum:

Till och med jag jublar att inte Jönsson är med =) Talar för er ikväll! Håller tummarna!

Går det att få sån här sms-uppdatering på målen någonstans? Jag hade det förra säsongen men minns inte varifrån jag fick det. Någon som vet?

Steff: Jönsson borta. Lekstuga väntar...

Pavel Brendl ruels!

Sv: Säsongen 06/07
sold:

Tänkte bidra med mina intryck från Globen. (Man kan och ska inte dra alltför stora växlar av en premiärmatch och en träningsmatch så ha det i bakhuvudet).

Mora såg inledningsvis mycket tunga och tröga ut. Man undrade om de var nedtränade fortfarande eller om det helt enkelt var så att DIF spelade helt taktiskt rätt. För som det nämndes i ett inlägg nyss att Melin sagt: "- Mora är ett giftigt lag som är erkänt starka hemma. De spelar med hög intensitet med mycket press på puckhållaren. Det blir ingen lätt uppgift."

Baksidan av detta spel är att när Mora inte kommer upp i pressen utan motståndarna hinner vända innan så blir Mora lätt efter och hamnar sedan i ganska stillastående försvarsposition. Så såg det åtminstone ut i Globen där egentligen bara kedjan med Jansson, Simme och Tuokko kom upp i pressen ordentligt.

Sedan var det inte många uppspel som gick rätt utan de kom som regel lite för långt bakom eller för långt framför. Och då stannar ju hela anfallet upp. I bästa fall. I sämsta fall går pucken till motståndarna.

Och likadant var det i powerplayspelet. Inte många passningar gick rätt. Och det är nog det som är mest oroande för powerplay kommer att bli viktigt i år.

Mest positiv var annars målvaktinsatsen. Och säga vad man vill om att Brendl såg tung och trög ut på isen så är han ändå på rätt ställe vid rätt tidpunkt och gör två mål. Och målskyttar brukar det inte vara så lätt att hitta.

Mora-FBK
Kan vi ha sådan tur att Jörgen Jönsson är borta,Det står då så på Färjestadssupportrarnas matchtråd...

Ola:
Satt också på B25 - dock rätt högt upp.

Sv: Lars Johansson
Db_04: bästa ska det givetvis stå *

Cyklob: tycker inte jag är de minsta konstigt....finns nog nästan ingen allsvensk klubb där han kan gå in få speciellt mycke matchtid.

Borlänge ska ju vara ett av dom bästan div 1 lagen även om dom inte visade det i går.

Db_04: Tycker det är rätt konstigt endå att han hammnar i division 1. Menar han spelade ju riktigt bra av det jag såg i SCA Cupen. Borde ju kunna bli utlånad till en allsvensk klubb ? :D

Lars Johansson
Lars Johansson är nu enligt swehockey även reggad för Borlänge HF vilket innebär att han kan gå emellan div 1 hockey och J20/Elit hur han vill fram till 31/1 2007.

Svenska mästarna kommer till FM Mattsson Arena med samma lag som i segermatchen mot Luleå i premiären.

Ett frågetecken finns och det gäller landslagsforwarden Andreas Johanssons medverkan. Han är sjuk.

Så här säger Färjestadstränaren Roger Melin på Färjestads hemsida inför matchen mot Mora:

- Mora är ett giftigt lag som är erkänt starka hemma. De spelar med hög intensitet med mycket press på puckhållaren. Det blir ingen lätt uppgift.

Vad är nyckeln till seger mot Mora?

- Att vi behåller tålamodet och håller ihop som lag. Vi får inte förivra oss, för Mora är duktiga på att ställa om.

Metal Guru:
Vilken sektion satt du? Såg inte dig. Själv satt jag och sonen på B25 från period 2.

Metal Guru: Den måste börja imorgon tycker jag eller?

Metal Guru: ES börjar alltid hemma mot FBK. Allt annat är förbannad lögn.

Tero Määttä spelade inte igår. Någon som vet varför? Skadad eller petad? Med 4 mål insläppta i BP saknar man ju kanske en stor reslig defensivt skicklig back (i alla fall enligt vad som sades när han värvades) som kan hålla rent framför mål.

mattias - 74:
Då har jag varit och kikat på ännu en intetsägande träningsmatch.
När sade ni att ES började?

Db_04:

Rindell hyllar Djurgården!!

Forever MIK: Nej det kan det inte (förhoppningsvis)

Db_04: Pitkämäki är nog den enda som får godkänt av mig i kväll. Skitmatch helt enkelt.

vet inte om man kan lasta pitkämäki så mycke....tycker dif killarna fick trampa in ganska ostört

Bonäs norra:
Då kan det i alla fall inte bli sämre eller?

Mike Skinner: Kom just tillbka från denna tillställning, det var en plåga att
sitta där . ända plusset var som du skrev brendl, första perioden var den sämsta jag sett Mora göra sedan de gick upp i elitserien.

Vi får försöka se det från den ljusa sidan... Så vitt jag kan se har vi Elitseriens Goal Scoring Leader än så länge iaf. :) Hoppas han håller i det här snittet.

brendl verkar ju funka iaf.. och dif har ju faktiskt haft en bra trend på sistone. hoppas bara mora lyckas överleva de här första 5 omgångarna för ifall de iaf fått ihop några p då kan de klara sig... annars kan det bli tråkigt :(

mattias - 74: 54 omgångar kvar, kan väl avlossas något under dessa hoppas jag;)

miken:

Återtåget hatr startat eller =)

RQT: leksands-syndrom bara pass och inga skott, tråkigt att höra.

En sak verkar säker. Att BP och PP inte fungerar för 5 öre ikväll

Mike Skinner: Pinsamt var ordet. Nu blir man mycket besviken :|

Pinsamt. Nu gick jag.

Tack för ikväll.

Det här var ju inte så roligt... Sätt igång nu Mora!

Mike Skinner: Nu rullade vi i diket.....

Peppar peppar. Fan i helvete.

Mike Skinner: Fan, nu ska jag hålla käft!

RQT:

Ja nu verkar vi rulla på bra. Härligt!

Mike Skinner: Absolut! Verkar som Mora spelar bättre nu :)

RQT:

Underbart! Det var fan det bästa som kunde hända, att Brendl får näta ett viktigt mål i första matchen!

Yeeees

« · 752876 · »