Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Kvällens domare

« · 632032 · » Till forumet

Sv: Kvällens domare
I Göteborg dömer Pehr Claesson med hjälp av Johan Sjödahl och Henrik Jansson

Kommentera

Stigsson: Ja han kan verkligen behöva all hjälp han kan få :-)
Kommentera

Herregud, klart han kommer vara skitkass om alla har den installningen. Koncentrera er pa att heja fram laget istallet for att leta fel hos en domare innan matchen ens startat!
Kommentera

(flyttade in diskussionen fran mik.se)
Kommentera

robin:
Ja, det är väl också ett slags rekord - nu har vi bestämt redan före matchen att domaren sög. Vissa konspirationsteoretiker hävdar ju till och med att domaren har fått instruktioner om att döma mot MIK, vilket naturligtvis är fullständigt befängt.
Jag lägger ut Marcs länk här också.
Kommentera

insu:
Kan man inte redan nu såga domarna för resten av säsongen, så är det gjort? Då slipper vi läsa det efter varje match.
Kommentera

Ola:
vi konstaterar samtidigt att motståndarna kommer göra sin 'sämsta match för säsongen', samt att ett sent mål kommer ändra poängfördelningen - till det bättre alt. till det sämre - i samtliga matcher föröver.

Kommentera

Ola:
Bra idé! Domaren mot Färjestad den 10 januari var en jävla pajas, och domaren mot Linköping den 28 februari borde aldrig mer få sätta sin fot i FMM Arena. För att inte prata om aset som dömde årets sista derby mot Leksand första lördagen i mars - fanskapet borde släpas genom stan i tjära och fjädrar.
Kommentera

Stigsson: Det blir bra det ,Mora måste skärpa till sig lite och inte ta så många dumma utvisningar,och hålla en jämnare nivå, är för mycket berg o dalbana i spelet
Kommentera

zeb: Mot Timrå blir det Ulrik (B)Lindh i randigt assisterad av Anders Karlberg och Leo Takula.
Kommentera

Stigsson:
Å fan! Anders Karlberg tar steget från Fryshuset till ishallen! :-)

Man frestas att säga ur askan i elden, men på något vis känns det jävligt fel :-)
Kommentera

Skellefteå blev tack vare sin vinst ny tabelletta.
Malmö hade det svårt på bortaisen mot Växjö. Det första målet för hemmalaget kom efter sex minuter på en straff av Ville Hirvonen. Malmö kvitterade genom Johan Norgren, men Västerås hann få till två mål till innan den första periodens slut, båda i spel fem mot fem. I den andra perioden utökade Johan Ejdepalm smålänningarnas ledning till 3-1 i power play, fem mot fyra.
Och först efter två ytterligare Växjömål i tredje perioden, med båda lagen fulltaliga, lyckades Malmö göra sitt andra mål för kvällen genom Mikael Wahlberg.

Expressen som tykte det var tre lag på isen. :D
Kommentera

HD Christer Lärking
LM Jan Sandström
LM Peter Sundkvist

Är det sant att bägge linjedomarna ikväll kommer ifrån Luleå?!?!
Kommentera

Stigsson: Japp, det är det.Är rätt vanligt att linjemännen är från närområdet.
Kommentera

Portello: Ja men SÅ nära var väl ändå att ta i. Finns det inte fler i distriktet?
Kommentera

Stigsson: Herre gud vilka dommare
Kommentera

Dj_Pooh81: Varför det, Lärking är väl en av dom mest rutinerade som vi har.
Kommentera

Stigsson: Jo men linjemännen...Lärking brukar ju förstöra Moras matcher ju....Hej kom och hjälp mig dommare iaf
Kommentera

Stigsson: Jag hoppas Mora vinner ikväll iaf.....
Kommentera

Stigsson: Jag tycker det värsta med linjedomarna är att den ena vanligtvis brukar vara back i hemmalaget;)
Kommentera

Slitwargen: Ja det är riktigt jobbigt ;-)
Kommentera

Stigsson: Undrar om han spelar samtidigt som han dömer eller är det förbjudet? Isf kan vi trösta oss med att de spelar utan en av sina bästa backar:P
Luleå har för övrigt en av ligans backbesättningar när jag tänker efter...
Det är nog deras viktigaste lagdel för idag har de bara en enda kedja som producerar. Men likväl tror jag att den producerar tillräckligt för att vinna=/

Känns som det är alldeles för många borta för oss idag för att kunna utmana på bortaplan, men det ska ändå bli kul att se(höra) vad Hult kan göra!

3-2 slutar det och vi får glädja oss åt att Smrek gör ett drömmål och Johansson gör det andra...
Kommentera

Dj_Pooh81: Klart Mora vinner ikväll allt
Kommentera

Vad ska Lärking ta sig till i 2:a perioden när inte ens fyra raka utvisningar på Moraspelare hjälpte?
Kommentera

Tången:
Fyra raka matchstraff?

Kommentera

Metal Guru: Ja håll i er, för han laddar nog om.:-)
Kommentera

Vilken besvikelse

HD Patrik Sjöberg, Gävle
LM Fredrik Molander, Gävle
LM Daniel Winge, Björklinge

Kommentera

Stigsson: Domartrion i premiären.

HD: Sören Persson, Lidköping
LM: Peter Lyth, Tullinge
LM: Peter Sabelström, Solna
Kommentera

Stigsson: Ja Ja,då var det dags igen då : )
Kommentera

I Jönköping ikväll.

HD: Richard Schuetz (Tyskland)
LM: Johan Sjödahl
LM: Joakim Karlsson

Kommentera

I tablettasken ikväll är det förljande trio som har ansvaret för ordningen.

HD: Ulf Rönnmark, Stockholm
LM: Peter Sabelström, Solna
LM: Fredrik Molander, Gävle

Kommentera

Stigsson:

bra domare ikväll !!
Kommentera

mattias - 74: Den bästa!
Kommentera

Stigsson:

Ja enligt mig är han det !!
Kommentera

Stigsson: "LM: Fredrik Molander, Gävle"
Hur ska man tolka detta?
Kommentera

MIK 7-1:

På samma sätt som man tolkar när Stockholmsdomare dömer DIF matcher kanske?

Dom ska kunna vara nog opartiska för att klara sitt uppdrag, oavsett bostadsort.
Kommentera

MIK 7-1:
Domaren är iallafall inte leksing... :)
Kommentera

Kvällens huvudroller spelas av:

HD: Marcus Vinnerborg, Ljungby
LM: Conny Fredriksson, Hammarö
LM: Per Svensson, Mjölby

Kommentera

Stigsson: Vinnerborg blev väl rejält sågad förra matchen för att han dömde mycket till hemmalagets fördel... Oroväckande.
Kommentera

Slitwargen: Han kanske läste kritiken och har bestämt sig för att jämna ut det genom att stödja bortalaget den här gången?
Kommentera

Stigsson:

Hur man än vänder och vrider så är de flesta domare hemmabetonade nån gång på ett eller annat sätt men det finns ju extrem fall som den där som dömde Almtuna - Leksand tex.!!
Kommentera

mattias - 74: Ha ha, ältar du den matchen än? Martin Gudmundsson *klapp, klapp, klapp*
Kommentera

Stigsson:

jaja klappa på du faktum är att det finns fler på hs som anser att han är hemmabetonad, jag skiter i matchen han gjorde sist Leksands utvisningar var ingenting och snacka om men kollar du statistiken när han dömer så har bortalaget för det mesta alltid nästan dubbelt så många utvisningar!!
Kommentera

Stigsson: NEJ - inte Vinnerborg - vilken klopare till domare!
Han och herr Sjöberg håller samma klass ungefär.
Hoppas att han skärper sig nu!!!!!!!
Kommentera

sold:

Ändå är vinnerborg och Thomas Andersson de domare som är proffs enligt ett reportage jag såg här om dagen ! Trodde det var lärking ni moringar inte gillade !!
Kommentera

mattias - 74: De skall väll kunna hålla en jämn nivå och inte tillåta en sak för det ena laget och när det andra gör EXAKT samma sak i samma läge så åker han ut!
Tycker att om de skall vara "proffsdomare" så skall de åtminstone vara konsekventa och hålla en jämn nivå.Börjar man petigt så brukar det oftast balla ur.Herr Vinnerborg har just den tendensen tyvärr!
Kommentera

Så öppnar vi dagens match med att sold:
får avlägga den obligatoriska sågningen av huvuddomaren strax innan nedsläpp.

Äntligen kan vi börja.

Kommentera

Metal Guru:

haha
Kommentera

sold: Vinnerborg, det var han som dömde MIK-HV som slutade 3-2 efter sadden, om jag inte missminner mig.
Han snuvade MIK på en poäng i den match, så han är inte alltid hemmadomare.

Mjölby ligger äckligt nära Linköping tyvärr.
Kommentera

mattias - 74: Vinnerborg var inte bra förra år.
Andersson har det väl inte varit några problem med, vad jag vet.

Nu är det nog så att vi ogillar de flesta domare,
för de tycks ogilla oss:)
Kommentera

« · 632032 · »