Övrigt
Vad bra, mattias - 74: det var precis vad som saknades i mitt huvud!
Från TT/Uppsala:
Efter att sista omgången i kvalserien 2009 slutspelats. står det nu klart att Leksand än en gång missar att kvalificera sig för Elitserien. Laget lyckades inte ta poäng i den omöjliga Gränbyhallen, trots ett gigantiskt spelövertag framför allt i den sista perioden. Den direkt avgörande matchen slutade 2-1, och vid slutsignalen exploderade hela Uppsala i ett ett sydländskt lyckorus efter att Almtuna för första gången är klart för landets högsta serie.
Mora följer Uppsalalaget till Elitserien, efter att gått utan förlust genom kvalserien i och med 5-2-segern över Djurgåden. Södertälje vann sin match mot AIK med 3-1.
Det du säger är själklart, det är det sportliga som gäller. Trodde detta var helt självklart för de flesta. Alltid skoj om någon "underdog" vinner. Och ett öppet seriesystem möjliggör att detta kan inträffa, att ta sig upp mot alla odds. Jag har inget emot Almtuna, tvärt om (ser gärna bra hockey utan att behöva åka upp till Mora), men jag försökte göra en analys utifrån det jag har sett och upplevt. Ok det kanske inte intresserar er och att jag enligt reaktionerna retar gallfeber hos vissa, men håll till godo jag kan inte skriva något annat än mina egna reflektioner. Har ingen egen spökrivare
Jag hoppas att Ross kan hålla stickan bättre framöver.
I går läste jag Expressens Sportbilaga, intressant att se Granström och Beaudion som de mest effektiva skyttarna i sina lag. Skogs och Bastiansen gör även de bra ifrån sig. Men vad har hänt med Tukko? Han var inte med senast.
Är det någon som vet hur det gått för övriga MIKare?
Jag har några ord du kan få låna så som "mora" " missar " kvalserien " :)