Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 613635 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hockeyrelaterat !
Metal Guru:

Nej men man får ju kolla vad han spelade med för spelare i Dif och vad han spelar med för spelare nu! Han hade ju en helt annan roll i DIF! I frölunda är han ju inte köpt som buse och en sådan som går in och spöar motståndarna...

Är du fortfarande förbannad för Horcoff incidenten :-)

mok:

Hehe kanske det... Jag var skeptisk till honom förut men nu märker man ju vad han verkligen besitter för kunskaper....

Hade han tränat Djurgården hade laget säkert varit bättre än vad tabellen visar..

mattias - 74:
Så det var alltså Wikegårds exceptionella hockeykunskaper som gjorde att han använde Odoya som bergsgorilla under fjolåret, istället för som hockeyspelare?

mattias - 74:

Efter Wikegårds kommentarer om det nya NHL så är det bara att inse att det provokativa går före hockeykunnandet. Flera gånger sa han mot sitt egna resonemang i går och eftersom ingen av de andra argumenterade mot så blev det en rätt enahanda debatt.

mattias - 74: Wikegård må kunna sina saker men han är som sagt mest provokativ sen att vara expert.. verkar krävas olika saker :) kanske kan tom jag vara hockey expert efter X antal år som supporter :)

Metal Guru:

Nej Wikegård har enligt mig rätt kunnande och dessutom säger han ju vad han tycker rakt ut.... Inte rädd för att säga vad han tycker alls.....

Maken till hockeykunnande finns inte tror jag....

mattias - 74:
wikegård är mest provokativ.

mok:

Thornberg är då bättre än tex alla sk experter på tv4 b.la... Men Wikegård är i en klass för sig...

mok:
Det är väl inte värre än att kvällstidningsjournalister kallar sig experter.

Anders i Budum: Ibland räcker det att ha utövat sporten för att bli titulerad sopm expert helt enkelt.... patetiskt. Men tycker iaf Thornberg är rätt underhållande som "expert"

..och jag börjar redan med mina åsikter angående Johan Thornberg, s.k expertkommentator på SVT.

Jag kan inte fatta hur SVT kan kalla honom för expert och framföra åsikter i TV rutan hur tränare och spelare skall agera på och utanför isen. Jag menar, han har ju inte varit nått inom hockeyn egentligen, mer än det mål han gjorde i VM finalen 1998. En vanlig medelmåtta som många andra är.

Nä, en expert för mig är en spelare/ledare som har gedigen erfarenhet av hockey eller en spelare som haft det där "lilla extra". Då är man en expert i mina ögon. Thornberg har ju inte ens varit elittränare, men yttrar sig som han haft 10 tals år av tjänst i båset.

Nä, ut med honom och behåll Wikegård. Han har åtminstone stått i båset samt varit aktiv.

Härligt, Anders i Budum:
Vad hade du tänkt att ta upp då?

Hockeyrelaterat !
Ibland saknas tråd för diskussioner om hockey, men som inte rör Mora IK. Jag tänkte därför dra i gång en sådan. Hoppas det är till belåtenhet.

Mvh A.I.B

Sv: Transferfönstret
Heinz: Ajdå, då är det bara att hoppas att något annat dyker upp. Fast det bör vara något av någorlunda klass, annars kan det kvitta. Vore skönt att slippa en ny #11.

Sv: Dagen rykten
Anders i Budum:

Där hamnar vi inte, det blir slutspel.
Det finns lag som vart i värre sitsar än mik å ändå klarat sig undan kvalet.
Hav förtröstan ej misströstan...

Måste bli nån nu, Janne Simons såg mycket mycket bekymrad ut efter lule matchen, jag har aldrig nån gång sett honom med det ansiktsuttrycket tidigare...

Heinz:

Här är länken

Tro om Simons skall ha extra betalt för säsongskortet när vi hamnar i kvalserien?

henrikj:
Han ska vara klar för Ässät enligt eurohockey.net

Dags att lägga till ännu ett namn. Eric Beaudoin.
Stämmer det att han är klar?
För statistik. Se länk.

Matti:

Får han chansen att spela i es. så tror jag nog att han nappar på den.
Vore väll konstigt annars för hur det än är så lär nog wesslan ha en nhl dröm, och vägen dit torde va närmre via mora än aik.

Anders i Budum: tror du han vill komma hem, som han blivit behandlad???

storfoppa:

Wesslan ligger tvåa i aiks interna poängliga.

Anders i Budum: Ja varför inte? Se länk

mattias - 74:

Finns det nån länk.
Jag har letat efter den artickeln på nätet men inte hittat nåt...

..känner att jag snart ska sticka ut hakan rejält...

..man kan ju få en och annan uppercut, men det tål jag...

..varför inte plocka hem Vesslan?

Det kommer inte bli några nyförvärv. Jag är säker..

mattias - 74: Troligtvis ingen alls.Börjar bli trött på alla rykten nu.Kan man inte komma med lite mer fakta innan man yppar sig,men alla får ju säga sitt.

mattias - 74: De säkert bara va nån har fått för sig, ja skulle inte tro de.

sold:

Hur mycket sanning ligger det i att Per Bäcker skall vara aktuell för er då?

Stod nåt i Dalademoktaten...

sold: Ta hit lite allsvenska spelare och prova ,finns en hel del som har i sina kontrakt att man kan gå till en elitserieklubb

mattias - 74: Varför känns det som om att det inte blir nåt nyförvärv denna gång heller???

Seabiscuit:

Skitkul med ironiska inlägg... Hur bra är eran första line då :-)

mattias - 74: Tribuntsovs har väl varit ungefär som man förväntat sig. Ingen stjärna men heller inget bottennapp. Det finns spelare som borde få lämna före honom.

mattias - 74:

Varför inte ta å köpa Växjös fjärdeline till Leksand så får ni en ny förstaline:)

mattias - 74:

Tribuntsovs menar du, han har varit helt ok enligt min mening.
Men det skulle dock inte skade med ett par backar till så det blir lite konkurans om platserna i truppen.

Seabiscuit:

Kan han inte värva nån back ist för den där Lettländaren för han har väl inte rosat marknaden, det jag har sett av honom är då inte nåt att hänga i Julgranen :-)

Anders i Budum:

Ta det bara lugnt anders, du får snart se simons ess i rockärmen, det lär väll bli nån finne, slovak, lett eller tjeck.
men ett eller två värvningar lär det nog bli, för oavsett varifrån spelarna värvas så finns det i allafall många som håller högre klass än krestanovich.

Sv: Jan Simons..
Metal Guru:

Helt sant! I denna bransch liksom i alla andra där det råder stor konkurrens, kan man inte gå ut och säga någonting innan allt är 100%. Likväl kommer man alltid att få frågor från massmedia. Silly-spekulerandet är ju en rolig grej  som jag inte vill vara utan i alla fall och som ansvarig sköter Janne detta bra.

Sv: Jan Simons..
Anders i Budum:
Detta suger inte alls.
Vore det bättre att högljutt proklamera "Det kommer bli en Marian Hossa i vårat lag", för att se'n bara låta allt rinna ut i sanden?

Från officiellt håll ska man naturligtvis vänta med alla värvningsproklameringar tills allt är klart till 100%.

Anders i Budum: ..när ska jag lära mig att aldrig lita på rykten och skvaller? ;)

Jan Simons..
Varför är han så hemlig? Ibland säger han, "nä det blir inte någon Marian Hossa i vårat lag" eller förnekar nått annat inom spelartruppen. Sen kan det gå några dagar och då får vi fans se att just den spelaren som han förnekat skrinnar in på isen.. Detta suger!

Sv: Jason Bonsignore
Jason är INTE aktuell för Mora.
Se länk!!

sold: Ska nog väääldigt mycket till att MIK ska kunna värva Lintner också framför ögonen på framför allt Modo och Djurgården.

Alltid MIK: Hyvönen kan vi glömma.Han har nyss skrivit på för finska Jokerit

Alltid MIK: Vi får hoppas att det iaf är nån som skjuter brevid målvakten och inte rakt på.. Bara de får en målgörare till den 21 nov. så kan vi vara nöjda..

Alltid MIK: Nej men däremot sågs John Lennon korsa gågatan idag vid lunchtid. På väg från Åhléns till Dressman!

Det senaste jag har hört från initierat håll är Rickard Lintner och Hannes Hyvönen. Snart har vi väl hört om någon som sett Elvis på stan också...

« · 613635 · »