Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 625598 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MAtchen igang!
mattias - 74:
Tycker att det är fel att dra alla män över en kam.

Ungefär lika fel som att jag visade att Österby snittade 360 matchstraff per match ett tag igår.

Du vet, lögn, förbannad lögn och statistik.

mattias - 74:
"Dagens Eko kvart i fem eller ???"

Sluta löjla dig!

Jag tyckte ditt inlägg var lite märkligt och Nalia uttryckte det jag direkt tänkte. Ungefär som att "Ja, ok, våran klassföreståndare slår sina barn. Än sen då? Många gör ju det, så då är det väl ok".

mattias - 74:
"...alltså borde halva Sverigen karlar ogillas då :-)"

Nu tror jag inte att 50% av alla män i Sverige pucklar på sina fruar, men om så vore så JA då ogillas de.

Tyvärr är det väl långt ifrån alla fall som uppdagas och så länge man inget vet så är det väl snälle herr Persson i grannkåken med sin fru och barn. Men jag hoppas innerligt att hans arbetsgivare tar ett rejält snack med karln om det uppdagas att han slår frun. Terapi ska fanimej vara ett krav.

Kvinnomisshandlare står inte högt i kurs hos mig kan jag säga. Vilka hjältar! :-P

mattias - 74: Mja..det är lite dubbelt där. Jag har svårt att finna respekt för någon som betett sig illa på ett eller annat sätt. Tyvärr är det väl så att hela paketet kommer med så att säga.

Nalia:

Nej men hans privata problem skall väl inte förknippas med honom om han skall döma hockey men men det är ju till viss del som du säger..

Knogen:

Dagens Eko kvart i fem eller ???

mattias - 74: Pja..jag ogillar då allt och alla som pysslar med sådant ja. Snut, hockeydomare...eller vad fasiken som helst.
Nu är det ju så att vi känner till hans aktiviteter...och därmed känner olust inför mannen, inte så konstigt enligt mig.

Nalia:

Metal Guru skrev att han kanske inte gillas pga andra talanger och jag bara konstaterar att det är vanligt med den typen av talanger alltså borde halva Sverigen karlar ogillas då :-)

Man måste skilja på jobb och privatliv... Men att dessuton är snut är ju kanske ännu mer förvånande då...

mattias - 74:
Som sagt. Vad spelar det för roll?

mattias - 74: Vad spelar det för roll?

Metal Guru:

Hur vanligt är det inte dock med den typen av talanger i våra hem då?

mattias - 74:
Rådbjer är kanske den bästa hockydomaren i landet.
Dock kan det vara att han inte gillas pga 'andra talanger'.

mattias - 74:
Rönnmark är vår bäste och han får inte döma....helt sjukt ju.
Rådbjer kan sitta kvar där han sitter

MIK- DIF
Dags för nya friska pinnar nu.........drantmatchen är glömd.

Tubest:

Ni moringar verkar inte gilla nån domare ?? :-)

Rådbjer är bäst i Sverige.. Så är det :-)

mattias - 74:
Rådbjer vill ja inte se mer...............kan inte med honom men ser gärna Rönnmark åter snarast

Tubest:

Ja men domarna vi har som är bra är dock inte bra ändå tycker jag... Rådbjer och Rönnmark saknas oerhört i Elitserien nu!

mattias - 74:
Ett annat stort problem är ju att vi har alldeles för få bra domare

mattias - 74: Jag menar att en hockeymatch skulle vara mycket roligare att se om man slapp alla fasthållningar och hakningar. Klubban skall vara i isen och inte i någon annans armhåla eller midja, och händerna ska greppa den egna klubban och inget annat! Under spelet alltså. :-)

Tången:

Om man skall ta matchen i morgon så blåste lärking av för detta men aldrig i mittzonen utan i anfallszonen och försvarszonen vilket är märkligt.

Men men.. Tror inte du får se en domare som håller samma nivå i 3 perioder...

Sv: Fel cigg
Knogen: Att jag igår rökte "fel cigg" är ett faktum, men det är åtgärdat tills imorgon.

Appropå att vara skrockfull så är du inte det minsta ensam. Jag har ett gäng i min bekantskapskrets som jag inte kan vara i närheten av på en matchdag, för de ggr jag träffat nämnda personer under dagen eller kanske to m under matchen så har det slutat med torsk. Jag är bara glad att detta inte är mina närmsta vänner..som surar till för att jag är okontaktbar ett gäng dagar i veckan :P

Knogen: Noll-tolerans skulle väl inte vara något problem om den linjen hölls av domarna hela matchen. Jag har sett två NHL-matcher och trots frejdigt och intensivt spel har de enda utvisningar jag sett varit för Tripping, Puck out och roughing! Inte en enda Holding Hooking eller Checking from behind! Slillnaden är väl att där har man Noll-nivå konsekvent så spelarna lärde sig nog det ganska snabbt och rolig hockey var det verkligen!

Lagkapten Sandberg kommenterar:
"- Vi gör ingen bra match. Hade vi spelat på 70 eller 80 procent av vår kapacitet hade vi vunnit."

kaxigt, självsäkert och nytändande inför Lördagen....
mycket bra sagt med andra ord. :D

Fel cigg
Tog mig friheten att starta en ny tråd eftersom den gamla kändes smått inaktuell. Fast iofs, väntar vi tills kl 15.00 i morgon så känns den plötsligt aktuell igen. Recycling kallas det va? :-)

Jag tror jag kommit på vad vi kan skylla förlusten igår på. I matchen mot FBK bolmade Nalia på 100:s. Tack vare ett ihärdigt blossande på dessa 100:s kunde vi inkassera en synnerligen skön seger. Men som jag förstod saken hade hon precis lagt in en beställning på ICKE 100:s. Min farhåga är alltså att det var fel cigg som pyrde under Nalias förtjusande köksfläkt igår? Hur ligger det till med den saken Nalia?

Fast egentligen är jag ju inte alls skrockfull...eller så. Att jag måste ha vissa kläder på mig när jag går på match har inget med vidskeplighet att göra. Inte heller det faktum att jag inte får applådera innan MIK gjort något på isen som förtjänar det.

Hmm, jag är rätt glad att inte alla är som jag. Så tråkigt det skulle vara när spelarna under glatt fyrverkeri och buller och bång äntrar isen och alla stod som apatiska sengångare... :-P

Knogen:

Ja nog är det väl så att man måste hitta en medelväg sedan måste ju spelarna börja anpassa sig det har man ju gjort i NHL. eller?

Men det är mycket lättare att kritisera en domare eller bedömmnings nivåm vid förlust och jag tycker att vi även skall tänka oss för vilket uppdrag han har och det där med att bedömma kan ju inte vara lätt!!
Jag skulle för allt i världen aldrig utsätta mig för att det .

ha det!!

MRMILAN:
Ujujuj, jag kan nog kritisera domarna även om vi vinner. Jag har nog t.o.m. kritiserat domare som varit för moravänliga vid tillfälle också. Iofs så har det väl mer varit i form av "vi får väl tacka domaren för att han var så bussig mot oss ikväll" då, men ändå.

Just i det här fallet är det inte heller en enskild domare jag ger mig på, som du kanske ser. Det är den här förb...noll-toleransen. Jag vill också ha bort spelförstörande moment, men jag tycker grabbarna ska få spela lite ishockey emellanåt också. Det var så här sist de skulle införa noll-tolerans också. Från att ha tillåtit spelarna att idka pardans hela matcherna så tilläts plötsligt ingenting. Det blev parodi på ishockey, spelarna visste varken ut eller in och filmningarna briserade. Varför kan man inte hitta den där medelvägen?

Nalia:
Ok, vad bra.

Är det nån annan som har nåra bättre begagnade till övers? Jag är inte så noga, bara jag kan pipa i korvkioskkön, förståss.

MRMILAN: Hehe...nej jag vet att du inte är Leksing^^
Jag gnäller när jag anser det vara befogat, det intrycket har jag fått av de flesta andra härinne också.
Men sen är det ju klart att de flesta supportrarna sitter inne med en aningens enögdhet när det gäller sitt eget lag. Jag kan erkänna att jag har en mängd ursäkter för en förlust tiden direkt efter match..något som dock lägger sig med lite distans.

Metal Guru: Det skulle nog funka finemang siddu!! Nu var det bara fläkten kvar då :D

Stigsson: Ah..så var dealen ja. Men då ska jag nog palla den här säsongen ut då.

Nalia:
Jag kan donera mina lungor. De är king size, tror du de passar?

Nalia: Jag är inte Leksing så skyll på dem varje match!! ;)

Nej gnäll när du tycker det är befögat men man får ju inte vara enögd. Och enligt min mening gnälls det nästan aldrig på domarna om ens lag har vunnit!!

Nalia: Jag har redan lovat att står för ciggen så får nån annan pröjsa nya lungor och fläkt.

MRMILAN: Om du läser igenom inläggen lite extra hade du märkt att vi inte skyller förlusten på Lärking utan bara håller med varandra om att Lärking är en sopa, även om han är lika dålig åt båda lagen.

MRMILAN: Pja..det kan ju faktiskt vara så att man ibland..tro det eller ej tycker att domaren skött sig riktigt...eller iaf hyfsat bra. Eller ska man gnälla efter varje match bara för sakens skull. De domare som gnälls över härinne för det mesta...verkar få sin beskärda del av kritik i de flesta lags gästböcker.
Men..för att göra dig lite gladare...så kan vi ju köra en "Leksing" och skylla på isen nästa gång ;)

Metal Guru: Jupp...medans jag skyller på er som inte sponsrat mig med nya cigg, nya lungor och ny fläkt ;)

MRMILAN:
Yes, sure dude!

Se till och vinn i morgon nu!!

Metal Guru: ok säkert??

Nalia:

hmmm kära de de är få gånger ni har gjort det!!

I en del enskilda fall kan dock en förlust bero på att Nalia fått slut på cigaretter vid köksfläkten. Och då brukar vi skylla på fläktafan.

MRMILAN:
Vi Moraiter brukar av hävd inte skylla på domaren (även om han är Leksing vid en förlust. Då brukar vi skylla på motståndarna.

MRMILAN: Vad är det som de/vi aldrig gör? Vinner eller tar upp en domardebatt efter en vinst?
Om Mora aldrig vinner..så undrar jag varit i helsike poängen kommer ifrån? *fundersam*
Och jag vill då minnas att man varit kritisk mot domarnivån härinne...trots att laget plockat med sig full pott i matchen.

Stigsson& Knogen: olyckligt att ditt namn kom med i inlägget, tröck på besvara och raderade ditt namn men verkade komma med ändå! Jag menar inte dig direkt Knogen!! Ber om ursäkt!! Ta upp den debatten nån gång när ni vinner det gör ni aldrig!!

Stigsson:
Oups. Inte ett inlägg på ljusårs tid, sen dundrar du in ett preeeecis före mig :-)

MRMILAN:
Och om du hade ägnat lite mer tid att läsa inläggen så hade du kanske sett att jag inte skyller förlusten på domaren. Även om vi hade vunnit igår hade jag varit kritisk till nivån.

MRMILAN: Om du läser lite nogrannare så upptäcker du snart att Knogen är en av oss som INTE skyller förlusten på domaren.

Knogen:

ja ja det är lätt att skylla på domaren!!

Sv: Sparka Harri NU !
Dino: men ge dej! ska inte den bästa målvakten stå då!? lr jag vet inte vad du tycker..

Step:
Han kanske var konsekvent så tillvida att båda lagen drabbades lika hårt (även om jag i min enögdhet kanske tycker att vi fick ett par väldigt billiga emot oss i sista perioden). Annars är det inte särskilt konsekvent att ta utvisning för en förseelse som han släpper 9 ggr av 10. Hur ska spelarna veta vart ribban ligger då?

Men återigen så är det inte Lärkings fel. Det är den här noll-toleransen som gjort att domarna omöjligen kan vara konsekventa.

Dessutom har vi redan kunnat konstatera en till nackdel med noll-toleransen; Precis som i fjol när noll-tolerans infördes blev det plötsligt väääldigt populärt att rasa omkull så fort en klubba fanns i närheten.

Varför kan man inte hitta den gyllene medelvägen? Bort med spelförstörande moment, men med förnuft!

Stigsson:
Så var det ja. Jag minns nu. Vi klappade händerna i förtjusning över att ha fått en utvisning med oss, men fann samtidigt att resten av hallen också applåderade.

Knogen: Klart att det finns moment att diskutera. Lärking var kass, men konsekvent kass. Det var utvisningar som inte var utvisningar och vise versa, åt båda håll, . Det var bara otur att sista felaktiga utvisningen blev avgörande.
Men vid det laget borde MIK redan ha avgjort matchen. Vi förlorade inte p.g.a. Lärking, det var laget som inte verkade engagerade nog, och som verkade trötta och slitna i sista perioden.

« · 625598 · »