lex: Håller med - halvvägs in i andra brukar vi slappna av. Precis som att vi inte orkar kämpa en hel match. Vi klarar inte att spela avvaktande för att sedan gasas i gång igen om nöden så kräver. Håll i detta nu...
lex: Det är ju sant - bättre vinna matchen än vinna skotten...
Men vi bör ju skapa mer än 9 skott på mål på två perioder - fick uppfattningen att Mora spelade rätt hyfsat i alla fall. De kanske leker Sedinare och kör omkring i hörnen i stället för att skjuta!?
Ja det är verkligen dags att börja ladda batterierna nu både för oss och spelarna. Idag vill jag se en 100%-ig viljeinsats. Då borde slutsiffrorna lysa 5 - 1 eller nåt liknande!
mattias - 74: Han kommer att bli förknippad med det vad han än gör, eftersom det är han som har begått handlingen!! Visst...han kan väl fortsätta att ha ett arbete, men man kan ju inte kräva att folk ska ha någon som helst respekt för någon som gjort på det viset eller hur?
Vad rådbjer gör på sin fritid får ju han stå till svars för men jag bara säger vad jag tycker..
En kriminell handling? Klart det är men jag hävdar fortfarande att han skall inte bli förknippad med detta när han dömer hockey, men det kommer han ju att bli, på ett eller annat sätt...
Metal Guru: s Herre Gud, hur många varv man inte har fått promenera runt det hotellet på den tiden det begav sig? Frisken i våra hjärtan. Alltid arg och precis lika snäll.
mattias - 74: Jag hävdar fortfarande att det är fullständigt oacceptabelt. Om nu det blev mindre skriverier om SSK-spelaren så är det inget försvar direkt. Det här handlar inte direkt om någon konstig hobby, eller en udda sexuell läggning. Det här handlar om en kriminell handling, och en kriminell handling är fel.
Enligt ditt resonemang är det alltså helt egalt vad man sysslar med på sin fritid? Man skulle m.a.o. som företagare kunna ha en anställd som direkt efter jobbet springer hem till pensionärer bara för att klubba dem till golvet och ta alla deras pengar? Så länge de inte blir upptäckta så spelar det ingen roll. Skulle du som företagare vilja ha en sådan anställd? Skulle du sticka huvudet i sanden och tänka att det där drabbar ju inte mig. Det är ju på hans fritid?
mattias - 74: Jag ser honom som en person, som jag totalt tappat respekten för när det kom fram vad han hade gjort. Hur ska jag kunna se på honom med respekt när han te x dömer en match? Skilja på privatliv och arbete...visst visst, men han är ju fortfarande karln som bankat på sin fru...vare sig han står på konsumkön på sin fritid eller dömer en match i någon av Sveriges hallar. Sen att man inte kan döma ut hans kunnande pg a det han gjort, det är en annan sak. Men respekten...den finns inte längre.
Mora var rätt effektiva på sina få skott.