Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 673419 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mora - Färjestad
MonkeyBoyF:
Verkar som det usla PP-spelet sitter kvar. Märkligt att det ska vara så svårt att få till spelet i överläge. HAr sett några gånger att man sänker tempot i stället för att öka. Därmed är det lätt att försvara sig. När i princip alla avslut dessutom ska tas av Kerman eller Lupashuk tar det väl en normal coach ca 2 sekunder att fatta hur man ska markera bort dem... Vet dock inte om det såg ut så denna eftermiddag.

Neej - högre tempo och mer variation i PP tack!

Och där satt Luleå målet i overtime! I princip alla resultat för det övriga slutspelskonkurrenterna gick som man ville. Då kan jag faktiskt ta en förlust mot Färjestad.

Jaja. Förlust ikväll! Men det måste vara något slgs rekord, MIK fick endast 3 st utvisningar. När hände det senast? Någon som kan briljera med statistik?

Ola: nu kan nog dif glömma slutspel.... 4-2 till Leksand

insu:
Nej, 55.37 4 - 4 EQ Timrå

Just nu ligger samtliga fyra slutspelsaspiranter under på hemmaplan.

Puppe: Djurgården måste vara riktigt riktigt dåliga så dom kan vi nog snart räkna bort från slutspelskandidaterna.

insu: Njaa, trots den otroligt dramatiska rapporteringen via hockeysnack och sporadiska påminnelser från radiosporten, så hoppar jag nog över till bandy på TVn istället. Än så länge är ju de övriga resultaten lysande, Modo & Leksand i ledningen. om det håller sig så är en förlust mot FBK ingen ko på isen.
Håll ställningarna grabbar.

Regler angående Ross och Erics kontrakt.... går det att förlänga dom ??? hur länge måste dom va borta från sverige efter de???

vilka summor rör det sig om att förlänga kontrakten???

lex: Heja Lückner!

Skönt att se Lupaschuk är tillbaka och förbättrar sin statistik ;(

lex:
Jo, jag funderade på detsamma. Men det är så blandade känslor. Ungefär som att se din värsta fiende köra utför ett stup med din splitter nya bil. Så det fick bli webbradion (trodde jag, ja) istället.

Timrå - Luleå tyvärr 2 -1 innan paus

Ont om positiva nyheter från FMMA:
16.07 2 min Mora 31. GRANSTRÖM, Jonathan HOOK

Utvisning nu
16.07 2 min Mora 31. GRANSTRÖM, Jonathan HOOK

Puppe: Jag hade planer på att åka in till Globen idag ..men det skulle nog på plats kännas konstigt att ha gemensamma intressen med Leksands supporters

Puppe:

Skalp?? haha dom är vi inte bortskämda med :)

mattias - 74: Klart ni ska ta en skapl i Globen ikväll!

Puppe:

Nej kom igen nu Mora !!

HEJA LEKSAND

First Period
12.29 2 min Leksand 13. MEIJER, Sebastian TRIP
10.49 0 - 1 PP1 Leksand 12. BERGENSTRÖM, Jens
(25. NEMECEK, Jan)
09.47 2 min DIF 26. STRÖMBERG, Mika HOOK
07.59 2 min DIF 36. KRISTOFFERSSON, Marcus CROSS
07.59 2 min DIF 36. KRISTOFFERSSON, Marcus ROUGH
07.59 2 min Leksand 28. SRDINKO, Jan ROUGH
00.00 GK in Leksand 35. DUBA, Tomas
00.00 GK in DIF 35. LASSILA, Teemu

Fan också! jag tror hellre jag vill höra om rally än det jag just hörde

lex: Det där vill jag inte höra. Skit!

lex:
First Period
14.52 0 - 1 EQ FBK 14. HÖGLUND, Jonas
00.00 GK in FBK 43. HENRIKSSON, Daniel
00.00 GK in Mora 35. VEHANEN, Petri

Sv: Ross Lupachuck & Eric Johansson på väg bort?
Psykologiskt vikigt att komma till slutspel i år. Behöver en bas av spelare som stannar mer än en säsong, och om de känner att MIK är ett stabilt ES-lag så är det säkert lättare att attrahera och behålla duktiga spelare. Därför är det givet att satsa lite pengar i år för att göra ett bra avslut, det har vi igen nästa säsong.

En finne på 5:e plats i nåt jävla rally i Värmland är precis vad jag vill höra om just nu i sportradion.

Puppe: Det känns som att gå nåt år tillbaka i tiden...att bara kunna följa matchen via swehockeu och korta inslag via ordinarie sportradion

lex: Chans för Bedouin tydligen

Spännande värre ;(
00.00 GK in FBK 43. HENRIKSSON, Daniel
00.00 GK in Mora 35. VEHANEN, Petri

lex: MIK - FBK varken på CANAL+ eller i webradion idag

Flingan: Japp! Det blir att följa matchen på swehockey.se.

Flingan: Trist faktum

Va f-n. Ingen webbradio????

Östen med rösten i webbradion just nu?

Sv: simons + pengar
Slinger: tror han står högt i kurs nånstans???

marshall: Instämmer helt med ditt senaste.

Mora måste våga lägga pengar på de som man vet är bra, så som Smrek, Johansson, Kerman, Lupaschuk, Vehanen, Tuoko mfl.

Det går inte att snåla och hoppas på att chansa med värvningar och att de blir bra, det har vi gjort i två år nu och haft bra tur, det är nästa statistiskt garanterat att vi misslyckas med chansvärvningar nästa år.

Satsa pengarna på de som är bra, de är värda det, det är därför de är dyra.

Forza Forslund

Härligt Lupaschuk känner han kan spela....

ståpäls:
Äsch, där hade vi kalkylerat med tolv säkra ;-)

Metal Guru:

Med de två i laget så ligger ju slutspelet inom räckhåll och då är det ju garanterat 2 hemmamatcher till inför fullsatt hall, det skulle ge ca 1 mille i kassan. Så helt klart ska de vara kvar.

insu: Du nämnde inte det största miraklet - fyra raka mot Timrå.

Metal Guru: blir minst två hemma matcher i kvarten. och jag tror att vi går vidare efter kvarten men det lag vi har.... men som jag tror så blir det som förra sesongen, simons kommer hålla lönerna nere, så kerman, elomo, vehanen ocg sperrle lär väll försvinna.... man måste våga för att vinna men det fattar inte simons. hade det inte varit för ross och eric så hade vi nog inte varit där vi är idag.....

marshall:
Men vi vill väl inte pröjsa en miljon för i princip mycket lite? (4 seriematcher och en eventuell plats i kvarten mot ettan eller tvåan).
Det kommer en säsong nästa år också.

Däremot - signa grabbarna för även nästa år. NU!
Och ge dem mer en en normal Simons-lön, ge dem vad de är värda.

Slinger: sant det...... men nu vill vi ju till slutspel. och för det behövs ross på back och Eric framåt......

Klart vi ska behålla dom.....Dom har ju varit med å hjälpt oss dit vi ligger,bara att betala vad det kostar,går vi till slutspel blir vi livsfarliga där.....

marshall:

För mig som jobbar i Leksandland (Falun) så är Simons otroligt respekterad av de allra flesta som man snackar hockey med!
Masken står däremot inte speciellt högt i kurs hos Faluborna och de tycker att han värvar allt som kan stå på ett par skridskor.

MonkeyBoyF:
För att förtydliga mina tidigare ironier: Det som Janne Simons har uträttat med MIKs resurser under ett par års tid nu är mer eller mindre ett mirakel. Om avsomnade tidningen Buster hade gjort en serie om MIK - den fula kusinen från landet - de senaste åren (kvalserien, Skellefteås genomklappning, sportradion i högtalarna på Globen, Marcus mål mot Leksand, Horcoff, bröderna Hossa, förnyat kontrakt, chans till slutspel etc etc etc) hade läsaren bara garvat åt bristen på realism.
De supportrar som på allvar tycker att Simons ska kasta in handduken verkar inte ha begripit att MIK de sista åren i princip har trotsat tyngdlagen. Han är en ständig referens i media, valdes till årets Siljansbo och en man som vilken idrottsklubb som helst i det här landet skulle vilja ha i sin organisation.
(Sedan har han säkert också dåliga sidor och fattar ibland felaktiga beslut - bara så mycket mer sällan än resten av klubbdirektörerna där ute.)

karbonkopierar mig själv från mik.se;

Det absolut största målet för säsongen var att greja kontraktet. Det är kirrat, och därför skulle Eric & Ross kunna gå, av ekonomiska skäl.
Är det bara för återstoden av säsongen som man skulle pröjsa av dem är jag nämligen inte säker på att det är 'kostnadseffektivt' att behålla dem.

Bättre vore dock att signa dem även för nästa säsong. Då skulle jag med glädje se extrakostnaden betalas.

MonkeyBoyF: men tänker man bara på pengar så vet inte jag.... om mora skall ta sig till sitt första slutspel så behövs Ross och Eric... och han gör bort sig om han inte förlänger med dessa två herrar.......

Nej usch vilken kalldusch! Jag hade inte ens tänkt på det här, men det är klart att de hade artistkontrakt. Det är bara att hålla tummarna för att de blir kvar.

För övrigt, lägg ner snacket kring Janne Simons avgång. Är det någon av Elitseriens värvare som lyckats så är det väl just Janne. Tänk på allt han gjort rätt istället för att klaga på det ni tycker att han gjort/gör fel.

Dessutom! Idag ger vi kaffebönorna smisk på rumpan.

Måste säga att det är självklart att vi ska förlänga med dem.

Vi har det bästa utgångsläget utav alla de fyra lagen som slåss om slutspelsplatserna, vi har flest poäng, flest hemmamatcher och möter rätt lag så att vi kan avgöra själva.

Samtidigt så är de två spelare som är aktuella de som leder poängligan i laget.

Är det någon gång man ska chansa för att ta sig till slutspel så är det väl nu! Vi kommer inte att få ett bättre läge att nå slutspelet än det här så det är bara att chansa fär att kunna nå drömmen och ge morafolket slutspel.

Jag menar rent ekonomiskt dessutom så borde väl Mora ändå ha gått några milijoner plus i år, varav den här skattekostnaden på en miljon inte skulle räknas som förlust ändå, bara som ett sämre resultat.

Forza Mora

Db_04:
Jo. Det var precis det jag menade. På mitt ironiska sätt.

« · 673419 · »