Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 674497 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hv- Mik
lillgrisen:
"Säker källa". Jojo. Det är ett begrepp har som förlorat all mening på den här sajten, sett till alla befängda rykten som i så fall skulle ha varit sanna.
Visst kan det vara någon fnurra på tråden med Atvars - men att hävda att "alla i hela laget hatar Harri" faller på sin egen orimlighet. Elitseriens hårdast kämpande lag hatar inte sin tränare. Det funkar inte så.

Samtliga i slutspelskvartetten möter svåra motståndare ikväll.
Tre poäng ikväll och vi kan dra ifrån!

HV 71-Mora
MODO-Djurgården
Linköping-Timrå
Luleå-Färjestad
Leksand-Södertälje
Frölunda-Brynäs

freppe:

Yes. Go Mora Go!

Nu kör vi!!
Fullt ös, vila får ni göra framför teven under OS.

Db_04: Hörde att de skrivit på för Leksand imorse!!

Sorry, dåligt skämt, beklagar...

Puppe:
Åtminstone en finne i röven på motståndarna.

Hänt nå mer angående Ross och Eric ?

lillgrisen: Ross Lupatjuck är väl finne då också eftersom han har varit inne nästan alla byten....

Tången: mjoo.. men nu vet jag efter en säker källa att det är så här.. såklart att dom inte vågar säga sanningen ut till folket.. att alla i hela laget hatar harri.. förutom finnarna!! eftersom han matchar dom mest! det va därför aatvars stack! du behöver inte tro mej... men jag vet iaf att det är så här det är.. det är folk som har sagt nått.. och att jag nu råkade få reda på det kan jag ju inte rå för!!

Metal Guru:
Rossen sa nyss i Mora hockeyradio att man inte tagit ställning till om Tribuntsovs ska komma tillbaka efter OS-uppehållet. Det var en fråga om ekonomi och det var Simons som skötte detta.

lillgrisen:
Nej, gud härjar i Timrås bok.

Metal Guru:
OCH vad gör det då? vet du vem jag känner och inte känner lr? va? tror du att du vet precis allt som sägs i mora lr`? tror du att du är nån slags gud här lr? men vi får väl se som har rätt om han kommer tillbaka efter os lr nte!!

lillgrisen:
Med tanke på att du har väldigt korta och raka kanaler upp till den yttersta ledningen i Mora IK, så har du väldigt få initierade inlägg sedan du blev medlem. Ja, till och med få inlägg överhuvudtaget.

Slitwargen: jaa han skulle nog komma att bli viktig i det eventuella slutspelet.. men nu får vi se till att komma dit å överaska alla lagen :D

Sv: simons + pengar
Visserligen tycker jag att Petri har varit våran bästa målvakt den här säsongen, men jag tycker ändå att Janne ska släppa Petri och satsa på Sperrle nästa säsong, med Ernlund som andre-målis. Sperrle har visat att han håller som förstemålvakt och då kan vi använda Petris lön till att förlänga kontrakt med viktiga spelare!

lillgrisen: Visst fan är det så! Din historia låter så realistisk och trovärdig... Tråkigt att det skulle sluta så med en så duktig back:(

lillgrisen: Och det är inte för OS beredelser! tro mej !! Han kommer förmodlingen inte tillbaka sen heller!! vad jag har hört från *där uppe* iaf!!! Har hört skvaller från ledningen!!

Sv: Aatvars borta!
lillgrisen: Djoos säger då att Atvars har åkt hem till Lettland för att spela OS men han kanske mörkar..

Aatvars borta!
Som ni säkert kommer kunna se nu så kommer Aatvar Tribuntsovs inte vara med längre.. pga att han har åkt hem till lettland igen! Det var i en konflikt mellan Aatvars och Harri som Aatvars sa att han var den största idiot han nånsin sett och träffat! att han matchar dom finska spelarna för mycket när det finns så lovande svenskar i laget! Så Aatvars sa vad han tyckte sen drog han hem till Lettland och kommer inte tillbaka! det är vad jag har hört iaf vi får se om han spelar ikväll. om han inte gör det så vet ni anledningen iaf!

Metal Guru: Bacon är skadad vilket vi redan visste. Tribuntsovs har redan lämnat laget för OS-förberedelser och Sperrle vaktar kassen ikväll enligt artikeln på länken från hockeyligan.se

Stigsson:

Säg det om det går in också på Matchen :)

mattias - 74: Vad Mattias tippar är ointressant!

Stigsson:

Mattias tippar 6 -2 :P

Stigsson:
Jag själv håller Expressen som klara favortier mot Aftonbladet. 2-3. 

Aftonbladet tippar 5-0 till HV ikväll.

Lars Johan Ryhed är kvällens domherre.

Sv: Mora - Färjestad
Steff: Och jag fick inte rätt ang. domaren. Antingen ändrade man sig i sista stund eller så var det tryckfelsnisse som varit framme. Jag ska inte lita på matchprogrammet i fortsättningen. :-)

Sv: Nu är det dags att..
Anders i Budum:
Hoppas du vart nöjd med intervjuljudet de två senaste matcherna.

Hv- Mik
svår match imorgon! hoppas grabbarna är taggade nu innan ledigheten!

min gissning är dock inte att vehanen kommer att stå, då det är en för tuff match.

Sv: behåll laget som det är nu....
marshall: Håller med. Måtte Simons öppna plånkan..

Sv: Ross Lupachuck & Eric Johansson på väg bort?
Tubest:
Nej, de rena legoknektarna som kör något slags holiday-on-ice för att sedan casha in kan vi vara utan!
Men här hänger också mycket på ledningen - det är ju detta som Mora har lyckats med så bra medan exempelvis Leksand har floppat rejält. Pavlikovky är ett bra exempel: en kille som verkar vara lite den typen som du beskriver - men som i rätt omgivning gav järnet ändå.
När Beaudoin kom till Mora fick jag intryck att snubben var samma sorts handelsresande i hockey, med bakgrund av hans många klubbyten. Men han har ju visat sig vara en av våra allra viktigaste spelare.
Så vad vill jag egentligen säga med detta? Jag vet faktiskt inte riktigt. Jo förresten, att de flesta typer av spelare kan komma till sin rätt bara de hamnar i en bra miljö.

insu:

Bra inlägg, håller med i det du skriver. 

Men det jag menade var att om det bara var pengarna som styrde så då kunde det kvitta.  Det finns ju en del spelare som är som en handelsresande i hockey och bara ser till vad som sätts in på kontot var månad. Det är de spelarna jag inte vill se i MIK.

_R0B1N: Det ända jag hört var att dom har skrivit på nya, men inte hur långa.

Det ryktas om att Ross och Eric har skrivit på ett två års kontrakt nån som har uppgifter?

behåll laget som det är nu....
nu är det dax att förlänga med alla de spelare som vi har i mora ik.... Simons får inte vara rädd att öppna plånboken. skall vi vara med och slåss om slutspel nästa år... annars blir det kvalserien nästa år..... DAX att stå upp nu för vårat lag och visa att vi vill ha dom kvar i mora.....

Moras PP är sannerligen inte bra. Det måste verkligen fungera om vi skall ha nått att hämta i ett eventuellt slutspel. Den enda som med säkerhet kan åka in med pucken och etablera stabilitet är Boggen.

Tubest:
Hur länge har Kerman varit i Mora? Ungefär ett halvår. Det är mycket möjligt att han trivs, men vi kan inte förvänta oss att våra nyförvärv ska stanna kvar för att de på kort tid har fått ett stort hjärta för klubben - vi pratar trots allt inte om några egna produkter här. Och hur vi än vrider och vänder på det så har Mora som plats inte så mycket att erbjuda jämfört med klubbarna på större orter. Vi ska komma ihåg att många av spelarna har med sina familjer, som också vill ha ett ord med i laget.
Det är många faktorer som styr spelarnas val: sportsliga framgångar (vilket är ett av skälen till att slutspel är så viktigt), harmonin i laget, utbudet på orten, hur klubben sköts, hur familjen trivs samt - förstås - lönen.
Om spelare får erbjudanden från klubbar som bättre kan leva upp till detta är det inte så konstigt ifall de drar. Och det gör dem inte till horor i mina ögon.

Ola:

Hockey horor finns det  nog av, hoppas Simons har klart för sig bara.  En bra början vore ju att Harri skrev på för 2 nya år!!

Ola:

Förstår inte vad som skulle locka honom till en mera sk "attraktiv" klubb än MIK. Är det bara pengar då kan Lule ta honom, men som det verkar i laget så trivs Kalle hur bra som helst i MIK´så det är inte mycket att fundera på.  Just sign!!!

Portello:
Självklart är det så. Bara hoppas att han skriver på för Mora så snabbt som möjligt.

Portello: mmm håller med..... och de lär väl bli en del pengar inblandat också...

Dino:Min gissning är att det lär vara många klubbar som vill ha Kerman till nästa säsong.

Mora har inget annat val än att släppa honom OM han skriver på för en annan klubb. 

Db_04: Naturligtvis bara löst snack. Honom släpper vi inte!

Nån som vet nått om rykterna Kerman till Luleå ???

insu: Detta blir knallhårt.......Båda våra lag tappade poäng idag. Tror att det lag av de 4 som lyckas överraska i nästa omgång får ett fint läge inför slutspurten.

Inte ska väl Brynäs förlora 20 raka matcher mot FHC?

insu:
Ja det blir nog en rysare ända in i kaklet. Det skulle inte förvåna det minsta om några av "de fyras gäng" slog till med en 3-poängare på måndag. Hoppas bara att det blir vi i så fall.

På måndag är det tvärtom mot idag: de fyra slutspelskandidaterna har bortamatcher mot topplag.
Sedan är det OS - och de två lag som bäst kan toppa formen till de fyra matcher som då återstår går till slutspel. Brrrrrr....

_R0B1N: ja och utan dom...så kanske ni går till slutspel i alla fall men då lär de bli tufft

Dalmas1:

Verkar som man tror det är bara att ställa in grillorna i PP, vissa spelare bara glider omkring och petar lite.  Måste till en rejäl skärpning anser jag, #6 och #7 hade jag helst sett på bänken i sista och kört med Nolander istället. Båda är ju otroligt duktiga skridskoåkare och kan mycket bättre och jag ställer högre krav på dem än vad de visar just nu.

Nu måste Janne Simons skriva nya kontrakt åt Ross och Eric.
Dom pengar det kommer kosta tar han igen genom att gå till slutspel, samt tv intäkterna tills nästa år.
Dom två spelarna kan vara skillnad på slutspel eller att mora inte går till slutspel.

Forzza MIK vi ska till Slutspel..

« · 674497 · »