Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 694728 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Två dalalag i elitserien?..

insu:

Jag tycker att det är jävligt enkelt.
Det finns plats för två dala-lag i ES, om de har kvalificerat sig för sån't spel.  Om något lag INTE kvalificerat sig, har systemet självsanerat sig.

Med historieboken i knät konstaterar vi att det är först denna säsong, som det funnits plats för två dala-lag i Elitserien. Ännu lever vi i ovisshet om två lag får plats också nästa år... 

_R0B1N:
Det där är bara ett hycklande resonmang som brukar föras titt som tätt lite beroende på var man själv ligger någonstans i seriesystemet.
På den tiden Leksand var ett bättre lag i Mora, om någon minns det, hävades det gärna från Leksandshåll att det inte fanns plats för två dalalag i elitserien medan ledande personer i Mora hävdade att så var fallet.
Jag tycker att båda hycklade. Sett till det stora hela är det klart att det finns plats för två dalalag i elitserien. Men för MIKs del ser jag inga fördelar med att ha Leksand där uppe.
Vad jag själv tycker har jag just gett uttryck för i FFs gästbok. Därför var det naturligtvis kul att ikväll få höra Thornberg besvara frågan om Leksands möjheter att spela i elitserien nästa år med ett kort "obefintliga".

_R0B1N: klart vi ska va i es men när man ser till lagets prestation förtjänar vi inte det

och derby matcher är alltid roliga

Sv: Truppen 06/07
Anders i Budum: tyvär är det just dom mora antagligen inte har råd med

antar att ni inom de närmsta åren kommer få bygga up ekonomin och hålla er kvar där ni ligger nu innan ni kan börja jaga top klubbarna

skulle själv inte bli fårvånad om vi får se Pär Bäcker i en mora tröja till nästa sese, han ryktades ju vara påväg till mora under seriens gång om inte jag mins fel, sen tror jag också att Jens Svensson(se länk) skulle passa bra i mora

vi i lif kanske också har en framtid nu med ny sport cheff(men kanske vi borde spart masken ett år till, han kan ju iaf värva lag som går bra i allsvenskan)

Två dalalag i elitserien?..
Kan någon förklara vad för mig vad vissa människor ser för positivt att ha två dalalag i elitserien.
Det är ju bara bra för mora om det dära drant laget åker ner dit dom hör hemma.
För mora så är det ju bara en massa plus, det finns väl inte så många sponsorer som vill sponsra ett allsvenskt lag.
Nej ett dalalag i elitserien ska det vara.

Dom som tycker att Leksand tillhör elitserien måste ju vara drant inombords..

Anders i Budum: Lugn,Don Simons har säkert ett ess i rockärmen : )

Ola: Ser helt okey ut. Dock anser jag att vi bör ha ett par forwards som i stort sett är landslags mässiga. I årets trupp har vi saknat de där "lilla extra" som de kan tillföra. En riktig stabil back skulle också behövas. Nån som inte är rädd att tappa en tand eller två..

Ola:
Stigssons komplettering med Pierre Jonsson gör listan ganska samstämmig med mina egna önskemål.
Knyt först och främst upp en 1:a målis av rang sedan tror jag att allt det andra löser sig.

Sv: Tack Mora!
Som Mora-supporter måste man ju helt klart instämma i det här ämnet - TACK Mora IK för en supersäsong och för bra underhållning, enda in i slutspelet!!

Stigsson: Pierre ska vi ha kvar tycker jag också, han har blivit tuffare och tuffare ju längre säsongen gick. Aningen valpig ibland fortfarande men absolut en spelare med en ljus framtid.

Jag kan inte annat än stämma in i hyllningskören till årets upplaga av Mora IK.
TACK för en suverän säsong!!!

Ola: Rent spontant så vill jag förlänga med Pierre Johnson också. Den killen kan bli hur bra som helst inom ett par år.

Följande spelare tycker jag man bör förlänga kontrakten med. Vad har ni andra för synpunkter? Återkommer med nya spelare.
Daniel Sperrle
Peter Smrek
Ross Lupaschuk
Jarno Kultanen
Tomas Skogs
Håkan Bogg
Anders Bastiansen
Marco Tuokko
Eric Johansson
Kalle Kerman
Jonathan Granström
Eric Beaudoin
Kenneth Bergqvist
Teemu Elomo
Martin Jansson
Mikael Simons

Stigsson: du är inte den ende som räknat ut det där sambandet. Jag var riktigt upprörd över storyn runt Kalle tills en kompis kom och pekade på Boggens betydelse, så nu känns det lugnare. Om vi kan motivera Håkan till en till säsong dvs...

Stigsson: Idiotiska meningsbyggnader :-) men jag hoppas att ni förstod vad jag menar.

Portello: Tycker faktiskt att det är lite konstigt att alla är så heta på just Kerman. Verkar som om alla stirrar sig blinda på statistiken.
Det har under säsongen varit ganska långa perioder där Kalle kommit bort fullständigt och inte producerat någonting och konstigt nog så verkar dessa perioder infalla med formkurvan hos sin lekkamrat Håkan Bogg. Jag skulle tro att om han sticker till något annat lag så är det av yttersta vikt att den klubben hittar en riktigt bra playmaker och passningsläggare att ställa bredvid honom.
Frågar ni mig så är Kalle långt ifrån det namn som jag skulle nämna först om ni frågar vem som varit vår bästa forward under säsongen 05/06.

Portello:
Ja, Poffa t.ex.

Stigsson: Är nog rätt väntat att flera klubbar vill ha Kerman efter hans fina säsong.19 mål är inte kattpiss.

Självklart hoppas jag att han följer i Leinonens och Skrbeks fotspår och väljer Luleå.
Men som sagt, är nog många som är intresserade av hans tjänster.

Stigsson: Det är okey. Jag visste inte att den fanns!

Sorry AiB men eftersom vi redan hade startat en "sommartråd" så tog jag mig friheten att ta bort din och styra över till den som redan finns.

"Jag har inte bestämt mej ännu och det handlar inte bara om Luleå eller Mora."
Kalle Kerman har varit ryktenas man de senaste dagarna.

Metal Guru @ 127.0.0.1Idag kl. 07:57
Host: 217.10.60.85 Spåra

Sv: Stackars...
insu:
Det vore ju lagom stöddigt om det fanns ett resebolag i Bjursås, varifrån de lanserade resor till "Schweiz - Centraleuropas Bjursås" :-)

Metal Guru:
Well, det är dags att tänka om!
Och med tanke på att någon lokal copywriter med hjärnsläpp har lyckats kläcka payoffen "Bjursås - Dalarnas Schweiz" så får man väl förmodla att allt är möjligt?

Metal Guru: Ha.ha

insu:

jag som alltid trott att finnmarkerna ligger norrut, västerut.
inte ned mot huvudstaden... 

Forever MIK: JA ETT STORT TACK TILL HELA LAGET OCH ALLA TRÄNARE OCH
ÖVRIGA KRING LAGET.NI HAR GJORT EN KANONSÄSONG!!

Knogen:
Tänkte inte på det... Jag känner dock att du har fått nys på någonting där - Leksand är Dalarnas Finland!
(I och för sig har jag inget emot finnar så det var inte ett sätt att ytterligare nedvärdera våra rivaler, bara en iakttagelse.)

insu:
"Kanske Leksand kan ställa till med sensation vid nästa VM och försvara de svenska färgerna?"

Det blir väl svårt? De har ju finska färger vet ja :-)

Metal Guru:
Finnarna är också världsmästare i kast med mobiltelefon, vilket - som av en händelse - arrangerades av ett lokalt företag inom mobiltelefonbranschen. Kanske Leksand kan ställa till med sensation vid nästa VM och försvara de svenska färgerna?

Stigsson:

Boboll heter det som finnarna är världsmästare i. Och enda utövande nation oxå. Det vore nåt för Leksand att ta tag i. 

Metal Guru: Brännboll?

insu:

Det var väl softboll de var vassa i..? 

Metal Guru:
Ja, brukar inte leksingar vara fena på baseboll?

Slinger:
Antyder du att Leksand ska byta till boll?

oddset:

HAHA!

Nu har vi hurrat Mora till en fantastisk säsong, nu hoppas vi att Leksand gör en lika fin nästa säsong i superettan!

oddset:

Skitroligt :)

Stackars...
Det var jesus som var på botresa och kom fram till en man och frågade - Vad är det för fel på dig min gode man?? Varpå mannen svarade -jag är blind, ok sa jesus och lade sin hand på mannens huvud och så kunde han se igen. Jesus gick vidare och kom fram till en kvinna som satt på en stol varpå jesus frågade -Vad är det för fel på dig kära kvinna?? Varpå kvinnan svarade att hon var lam, jesus lade sin hand på kvinnans huvud och hon kunde gå igen. Jesus fortsatte och kom fram till en man som satt i ett dike och han var helt desperat och grät i massor, varpå jesus frågade vad det var för fel, varpå mannen svarade att han är ishockeyspelare och heter Calle Steen och spelar i Leksand, då blev jesus alldeles tyst och så började han också att gråta hejdlöst bredvid mannen!!

insu: "Att det sedan finns enstaka personer som hävdar MIK borde sparka sina tränare (och som alltså anser att årets insats var en besvikelse relaterat till spelarmaterialet) är så korkat att det förstås borde förbigås med tystnad."

Å andra sidan: vad vore livet härinne utan dysterkvistar som förgyller tillvaron? ;-))

Ni har gjort en kanonsäsong och hade inte HV kommit så billigt undan som dom gjorde i de första matcherna, så vete fan om inte smålänningarna redan nu hade suttit på Teneriffa eller Seychellerna....

Bara det faktum att man sitter här och är besviken över att MIK - totaltippad tokjumbo - inte slår ut SM-favoriten i slutspelet visar förstås vilken fantastisk säsong detta har varit.
Att det sedan finns enstaka personer som hävdar MIK borde sparka sina tränare (och som alltså anser att årets insats var en besvikelse relaterat till spelarmaterialet) är så korkat att det förstås borde förbigås med tystnad.
Så nu pratar vi inte mer om det, utan ser fram emot en spännande silly season och fortsatta framgångar.
Om man ska lyfta fram någon enstaka händelse, som visar med vilken fingeretoppskänsla MIKs ledare har skött det här laget under säsongen, så måste det vara när de ersatte Krestanovich och Fabus med Bastiansen och Beaudoin. Mästerligt!

Db_04:
Nej, borde ha förtydligat med de matcher som jag sett under säsongen

Forever MIK: inte 6-0 i kinnarps då ?

En liten tillbakablick på det som varit. Listar här MINA tre största matcher denna säsong

3:e plats
Mora-HV71 7-1
Kanonmatch av killarna där dom verkligen visade att vi var förtjänta av slutspelsplatsen.

2:a plats
Mora-LIF 3-2
En match som man slets mellan hopp och förtvivlan. Underbart att få klämma åt dom i sista minuten. Basse, Basse, Basse......

1:a plats
MORA-FBK 6-2
Säsongen höjdpunkt enligt min mening. Ett lag på plan. J Jönsson vem är det? Såg flera FBK spelare efter matchen och dom sår ordentligt molokna ut. VILKEN SKÖN SEGER

Tack för den gångna säsongen, både supportrar och lag.

Japp!, en mycket bra insats Vi i sala tackar för denna säsong!!

Patrik24: HV-supportrar är ett trevligt släkte. Jag skrev för en stund sedan i LHF:s gästbok att den enda på något sätt trevliga Linköpingsupporter jag sett i något sammanhang är bobbe. Motsatsen gäller HV. Jag har aldrig träffat en otrevlig HV-supporter någonsin, i vilket sammanhang det än har gällt, så HV är faktiskt trevligare än Linköping är vidrigt eftersom de trots allt har en supporter som är normal och ni hittills ingen jag skådat som är störd. Alla är trevliga och behåller ödmjukheten trots överlägsenheten i årets ES. Vinner inte vi (undrens tid är inte förbi) så får ni gärna vinna. Näst efter det är Frölunda, vars supportrar också är väldans trevliga. Linköping skulle, objektivt sett, inte förtjäna att vinna en enda period i någon som helst match eftersom såväl supportrar som spelare är svin. Spelarna är dessutom ännu mer prostituerade än Ulfvens.

Steff: Tackar för stödet, Jag hoppas killarna i laget fixar det.

Patrik24: Du är den första HV71 supportern som säger så,vi gjorde allt vi kunde...men,men,vi lär oss av misstagen...kommer igen nästa år,lycka till.hoppas ni vinner bucklan....

Steff: Säger oxå tack mora.. för riktigt bra och spännande matcher.. både ni där uppe och vi här ner har nog suttit med hjärtat i halsgroppen.. match ett och två kunde slutat hur som hälst och vem vet hur det gått om ni haft turen med er istället.. Men som Hv suporter är jag glad att vi hade turen med oss..

mora är ett riktigt bra lag som har ettablerat sig fort i Es. Nästa säsong kommer ni att ta många tunga skalper..

än en gång tack till Mora IK och alla suportrar

Kickan: Lycka till,Håller på er...Vi tar nya tag nästa år.....

Steff: Trist att ni inte grejade det. Jag hade gärna sett att eran kvart levt vidare på samma sätt som våran och att vi båda gick segrande ur våra respektive bataljer. Jag är rätt övertygad om att vi är på god väg nu. Pungen förlorade kvarten i samma ögonblick som Melin skickade in sina mest efterblivna spelare för att misshandla våra juniorer.

Jag är stolt över våra junisar som stod upp så gott de kunde mot de efterblivna jättemonstren. Den fight Sagge blev indragen i slutade iofs oavgjort, men Sagge är STOR även om han är junis.

Än en gång, ledsen att ni åkte ut ur slutspelet, men ni kan ändå vara stolta över erat lag. En sådan lagmoral kan endast skådas på ett annat håll i elitserien, och det i Luleå. Vi är av samma sort.

« · 694728 · »