Wengi: Jag är beredd att hålla med dig lite där. Det finns en spelare från förra säsongen som jag är riktigt sugen på att ha i Mora igen, och det är Horcoff. Hellre honom än både någon Hossa eller Cleary.
Ytterligare några matcher i november är klara för Canal+. Mora dyker upp som huvudmatch den 3/11 mot Brynäs. Synd bara att det är ytterligare en hemmamatch, ännu ingen på bortaplan i TV. :-(
1 nov ti 19:00 Brynäs IF - Färjestads BK, C+ 3 nov to 19:00 Frölunda Indians - Färjestads BK, Säsongskortet 3 nov to 19:00 Mora IK - Brynäs IF, C+ 3 nov to 19:00 HV 71 - Timrå IK, Säsongskortet 5 nov lö 15:00 Färjestads BK - HV 71, Säsongskortet
Skerbek har en lång klubba det gör honom svår men vi har spelare som spelade med honom i fjol, dom vet hur han ska tas. Svårare blir det med Renberg och Bartecco. Två livsfarliga playmakers och vassa målskyttar. Men vi kanske kan "haffsa till det" då blir det bra. Mora har ett stabilt försvar och en bra målis, vi vinner...
WarhawK: ja, dom som vill ha honom tillbaka vet inte vad dom snackar om.. sämre människa att svetsa samman ett lag finns inte! låt han stanna i detroit!
Ja, det blir inte någon lätt resa ikväll. Måtte vi vara skadefria så vi kan lira vårt eget spel. Hur kommer vi förbi Skrbek? Luleå på hemma is är tunga, och vi behöver vinst för att ankra på slutspelsplats.
MB: Ja, Mora o Timrå har spelat många matcher mot varandra i playoff o kvalserier. Det var alltid mycket spännande. Brukade alltid sluta 3-2 till nåt av lagen. De känner varandra.
MB: Du e för go du! Du ser Mora som en syster klubb för att Simons sätt att kolla hur Timrå byggt upp föreningen och att man ser på tröjorna vart lagen kommer ifrån? Tror du TIKs lagbygge är något unikt i världen eller vadå? Sen det där med tröjorna... vet inte om jag skall skratta eller gråta.
Grattis till segern, skönt med ett dalalag som inte fått storhetsvansinne, och Mora räknar jag som en syster klubb till Timrå, med tanke på Simons sätt att kolla på hur vi byggt upp föreningen, och att man ser på tröjorna vad laget kommer ifrån.
mok: Nää - nåt mer blir det inte. Renoveringen initierades av att laget gick upp i elitserien och man därför var tvungen att gör anågot åt hallen. Inte riktigt samma läge som hos de klubbar som byggt nytt, t.ex. Leksand. Så bättre än så här blir det nog inte...
Någon från Siljans Chark eller?
Nu är det svettigt.
3-0 nu då...jaha...