Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 609922 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mora IK - Luleå
MrAce:

Haha jag skal köra inte alls kul men vad gör man inte för en gratisbiljett :-)

mattias - 74:

Gäller att hänga på låset till puben ;p

MrAce:

Skall du redan dit... Är du nån VIP eller :-)

Anders i Budum:

Förlåt, men jävlar i mig vad jag är laddad inför matchen idag!
20 min kvar innan det är dags att gå ner till hallen..

Mora IK - Luleå
Här är tråden, kör så det ryker!

Sv: Transferfönstret
Bårlänge: Håller inte med dig. Du har en mycket underlig åsikt.

Tången: ´Jag tror nog hellre Fabus och Jordan lämnar klubben helt än att bli utlånade till en allsvensk klubb... Fabus sticker säkert hem till Slovakiska ligan där hans spel funkar bättre

Bårlänge: Ja, men jag vet inte hur varje sk. elitspelare som kan vara aktuell för en utlåning ställer sig till detta.

Tången: jag tror dom kommer att låna ut dom till allsvensk klubb så dom komme ri gång med målskyttet

Bårlänge: Vaddå sparka? Jag vet inte hur kontrakten är skrivna. Tror du att det bara är att kicka dem och därmed slippa löneutbetalningarna? Det tror inte jag!

Sparka fabus jordan och värva 2 stqabila och bra backar och även 2 st forwards målskyttar

Anders i Budum: han hart ju lagt på för mycket muskler under försäsongen för mycket muskler brukar tendera i sämre rörlighet och snabbhet

Bårlänge: Är du blind?

Anders i Budum: fabus ser ut osm han är för mycket tränad

Stigsson: Nä..jag ser hellre Jacobs än Fabus..

Fabus ser ju fan helt slut ut efter en rusch..han måste ha fuskat med fysen..

Snart öppnar transferfönsteret
jag hörde av en arbetskollega att3 st nyförvärv sk avara på gång till Mora 1 slovak 2 finnar och en del skulle skickas i väg min arbetskollega har ett förflutet som matrialarer han bör därför ha en del kontakter kvar inom klubben.

Sv: Mora - Brynäs
zeb: God natt MIK

Anders i Budum: Håller med

Sv: Klacken
Anders i Budum:

Ja verkligen, helt riktigt!

Hoppas på bättre tryck, även om det innebär att man måste göra comeback på ståplats igen. För så dåligt som det var igår får det inte vara igen. Hoppas fler tar mod till sig och "röjjer" för imorgon ska vi ha 3 poäng, det bara är så!

Dino: Granström är ju redan inne i laget. Hellre Fabus än Jakobs, Jens väger för lätt och Fabus jobbar faktiskt och sliter även om inte poängen har kommit.

Dino:

Kan ni inte göra oss sällskap i Återtåget :-)

Steff: Ja och vissa lag har en svacka som varat i 17 omgångar... :-)

65selander: nädå,Brynäs vann helt rättvist.......Dom var minst dåliga,så grattis.....Men Mora var så J-la dåliga,sämsta matchen dom spelat när det är som viktigast......men,men alla lag kommer in i svackor.....hoppas bara vi tar Luleå imorrn nu.....Lycka till med Brynäs,Vi tar er nästa match=)

Steff: Det var som f-n :-))

Varför är du så j-a neggo nu då på Brynäs, du kanske har tagit ut vinsterna i förskott?

65selander: Satt ju där å prata med dig på SCA-Cupen=)Kom in i matchen nu.......Du var inte alltför nykter då=)

Transferfönstret
Någon mer än jag som vill att det ska hända nåt nu? Jordan och Fabus kan ju Simons sätta på första bästa flyg, hem till vart de nu kommer ifrån. In med Granström och Jakobs i laget istället..... De förtjänar mer och mer speltid och då är det bara fel att två sopor med fågelben ska vara här och ta speltid! Om det ska handlas måste det vara j-ligt bra scoutat och inte några fler fjärdelines spelare. Upp med plåman Simons! Vi måste snart kliva på slutspelståget!

BrynäsPer1: Vann nästan nere i scandinavium.... Vad är det för jävla resonemang. I så fall har väl Mora nästan vunnit alla matcher hittills, förutom möjligen LHC hemma och Brynäs igår....... Borde alltså ligga på typ tredje plats med drygt trettio poäng, eller?

Stigsson: Bra det!

Sen har vi det här med Jordan. Han spelar ju egentligen ganska dåligt, men jag vill gärna försöka med honom lite till... Jag ser att han kämpar och jobbar hårt för laget(eller för sig själv) och det var många som inte offrade sig det lilla extra, men Jordan vill iaf väldigt mycket och poängmässigt så borde han ju vara bättre än Eric så jag tror fortfarande på att han kan bli en elitseriespelare över medel när han kommer in i det. Problemet är ju att han inte förtjänar en plats under tiden, han behöver ju spela i 2a-3e femman för att få tillräcklig speltid. En utlåning kanske? Och tillbaks efter nyår?

Slitwargen: Vi har lyckligtvis inte gjort en sämre match tidigare. Igår var det Leksandsklass på spelet. :-(

Fyfan... Har missat ganska många matcher i rad nu, men igår kunde jag komma och kolla. Jag säger bara: Herregud! Om vi gjort en sämre match i år är det ett under att vi har fler poäng än Leksand.

Sv: Klacken
sold: ..som om det skulle spela nån roll...

Det är alltid vi 600 trogna som går...resten är coctail fans.

Klacken
Vart var klacken igår?Det var ju trots allt ett miniderby och nog trodde väl de flesta att det skulle vara mer folk i klacken.De hördes ju inte ett dugg!
Bättre tag nästa match hoppas jag - det är ju trpts allt en lördagsmatch : )

Steff: Dåligt var det men ni är väl inte fler på en veckomatch!

Tycker det luktar väldigt dålig förlorare, förresten vart var du under SCA-cupen när vi umgicks med sympatiska supportrar från Mora?

På lördag är vi iaf ca 470 som åker till Ejendals iaf.

Var har ni supportrarna????Skitdåligt ni inte kommer.....

BrynäsPer1: Tycker du Brynäs är bra=)

BrynäsPer1: Varför kom det inte "skit många" brynäs-fans till Mora då ?

6 st fulla gubbar i 50-års åldern var de som hördes....

FMM-arena kändes som en kyrka idag, knäpptyst!
Det var bara lite grann i sista perioden som några hejade på.

Nog för att Mora spelade skitdåligt, men vi kan väl för fan heja på dem lite.....

Är det alltid så tyst i Mora på matcherna,var stendött. Brynäs har väl inte alltid den bästa stämmningen, men bättre än mora idag,men kämpar inte mora,så kämpar inte publiken. Men Brynäs har bra stämmning, speciellt i söder. Där finns Brynäs supporterklubb väst med över 1000 medelmmar, vassaste kalcken i scandinavium av alla. Där fyller dom halva kortsidan. Ni ska va med!!!!! när de åker till gävle,kokar hela hallen. BRynäs är ju ett folkkärt lag,kommer med skit många fans till leksand på lördag.

Nej det var den sämsta skiit match som jag har sett på TV i år!

Har aldrig sett ett lag (MIK) kämpa så för att vara riktigt säkra på att vara tvåa på pucken som i kväll...................

Anders i Budum: Nu får ni se till att hålla er på minst 10:e plats , för jag vill INTE ha med er i KS i vår .
Vi får det nog tufft nog utan att ni ska vara med där , så då finns det då iallafall ett ESlag i Dalarna .
Så kom igen nu Mora .

Fy fan vilken jävla skit hockey. Jag har ALDRIG sett Mora spela så in i helvete dåligt. (Undantaget Martin Jansson, Granström å M Simons). Vi har ju inte något som helst spelsystem. Är det detta som är den finska sisun kommer vi garanterat att möta Skelefteå framåt vårkanten. Nånting med laget måste hända för att vi ska undvika detta. Skicka hem Fabus å Krimskrams...Köp nytt på måndag!

Har sett MIK fem eller sex matcher i år. Det här är första gången de spelat riktigt dåligt. Jag vet inte vad som hände där ute. Var de trötta efter att ha kommit hem från Ö-vik halvfem igår morse? De var ju inte taggade för fem öre. Märkligt. Optimisten tror på ett riktigt taggat MIK på lördag!

Steff: Brynäs är fan med inte tråkiga,mora kan ju inte spela hockey= sant. ett elitserie lag mot ett allsvenskt lag, iaf idag. Brynäs skulle legat mycket högre om dom inte hade haft matchprogrammet som dom nyss har avklarat. Se här

HV 71-Brynäs
Färjestad-Brynäs
Brynäs-djurgården kanske lätt
Linköping-Brynäs
Frölunda-Brynäs
Brynäs-Linköping
Brynäs-Färjestad

Hur kul har dom matcherna varit, ändå tog dom poäng i hv, vann mot lhc. Vann nästan nere i scandinavium, stod 2-1 länge,tills ove molin träffade ribban,som kunde blivit 2-2,itstället gör kallio mål i tom kasse. Inse Brynäs är ett slutspelslag, om mora spelar så här idag,men det har dom inte gjort tidigare jag vet. Men dom måste skärpa sig

Steff: Nej,dom var för snabba för Mora i dag.Vi hängde inte alls med som vi brukar,därför drog vi på oss dumma utvisningar.

Mora var skitdåliga ikväkll,Brynäs är det tråkigaste laget jag sett.....

70 Rodrigues:
Jajjemen. Så ska en slipsten dras. Huvet upp och fötterna ner.

Metal Guru: Så där ja :-)

freppe: Neh..det var då total skugga i den här matchen iaf. Men de andra resultaten är ju till vår favör.
Får byta tillbaks till Prince till nästa match..då kanske vi får in rätt resultat i våran match också?! :P

Nalia: om inte ens rökningen fungerar, då finns det inget vi kan göra :-(

« · 609922 · »