Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 612502 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mora på TV
Anders i Budum: Inte en enda bortamatch på hela 2005.....Vackert Canal plus. Men de får väl del av den där potten som verkar finnas, som delas mellan domare och media, där det gäller att skriva ner och att döma bort Mora......

Matti: Ja men va fan, dom kan väl strunta i att sända hemma matcherna och i stället sända Moras borta matcher. Inte en borta match de sänt än.

Sv: Dagen rykten
Å jag har pratat med en mycket säker källa som är tränare för en elitserieklubb..han sa att Fabus var ute och Jason in..

Stigsson: Du har säkert rätt. Kanske är det för att alla är så desperata på nya bra spelare som det tas på allvar. Önsketänkande alltså!

Stigsson: Aha, på så sätt. Tja, det gäller ju att ha bra på fötterna nu när det är vintertider, då går det ju inte att ryktena hänger och slänger. Rätt vad det är snubblar man på de lösa ryktena och hamnar huvudstupa i ryktesfloden.

Paddan: Troligtvis bara ett löst rykte som fått lite ovanligt bra fotfäste.

Sv: Jason Bonsignore
Stigsson: Dom dök nog upp i Leksand istället :)

MonkeyBoyF: Rostislav Klesla har väl nyss återkommit i Blue Jackets efter att ha varit skadad. Vad är det som skulle göra att han släpper sin plats i ett NHL-lag för att spela i elitserien?

PixelZorba: Vad jag har hört så skulle han komma på besök idag men blev försenad och dök inte upp i Mora. Vi får nog veta mera imorgon.

Dagen rykten
Först var det Jason Bonsignore som var på väg in. Sen var det någon på MIK.SE som sa att han var ute ur leken. Nu är det plötsligt två nya killar som är aktuella, Rostislav Klesla och Peter Olvecky. Mycket idag!

Vad tror ni om alla dessa rykten?

Är det klart med honom eller?

Seabiscuit: Det har nog igen betyelse att matchen Leksand -Mora visas på tv .
Det blir fullsatt ändå . Så Leksand tjänar nog en en del extra pengar tack vare tv-pengarna .

Don simons plånbok lider när de sänder våra hemmamatcher.
Vi har behov av ett bra tryck på läktarna.
Om de visar lif - mora så är det lifs plånbok som lider vilket glädjer oss moringar.
Föresten så är det så att om jag vill se hur en maskburk ser ut på insidan kan jag köpa en billigt på Claes olsson.

Alisandali: Ja det är lite synd att det blev just den matchen när man troligtvis ändå är på plats. Vi får väl se det lite som ett trendbrott i alla fall.

Stigsson: Men dom få milen ner till Leksand har ni väl råd att åka , hade varit bättre om ni få se Luleå eller Frölunda borta .

Matti: Det är ju just därför som vi tjuter av glädje över att äntligen få en bortamatch på TV.

mattias - 74:

Visst e de så att de du räknade upp har vart bra, men det innebär inte att alla norrmän är bra, lika lite som att alla italienare är usla...

Pajas, en läxing som kalla mej pajas.
Störtlöjligt.

Stigsson: Visst Är det bra att de visar MIK på TV. Men åk på matcherna i stället... MIK behöver ert stöd.. I Lördags var det nästan tomt på ståplats..

mr big:

Alla spelare som är aktuella för Leksand är inte suveräna spelare, Har jag aldrig sagt... PAJAS!!

mr big:

Ja men norrmännen som spelar och har spelat i es håller väl bra klass de flesta... Knutsen, spets, vikingstad, Thoresen m.fl

mr big:

Är han bra den där killen?
är han det vi söker?
Om han är bra, räcker det då med honom?

Metal Guru:

Jag har förstått det, men skrev bara till mattias74 för att han sågade spelaren pga. nationalitet.
Men de klart att han sågar denne då han ev kommer att spela för mora.
Hade han vart intresserad av att spela med leksand så hade det vart en suverän spelare...

mr big:
Killen är jänkare, som råkar ha ett dubbelt medborgarskap.

mattias - 74:

Varför inte en italienare?
Det finns ju norrmän i Es.

AH: Äntligen statistiken från finland.

henrikj hade helt rätt tidigare.

Stigsson:

Precis! Även om killen förväntar sig topplön så blir ju kostnaden ändå begränsad. Man blir ändå lite bekymrad över Pelicans agerande. Varför tog dom honom på Try-Out när dom behövde en målvakt?

MonkeyBoyF: Men om han har italienskt pass som Metal Guru skriver så är det ju inte fel att ta in honom på try-out.

rbn: Ja, jag känner mig väldigt osäker på denne kille. Undrar om det verkligen är vår frälsare eller om det bara är en ny Fabus eller Krestanovic? Jag tycker inte att han verkar så där särskilt het, men han är kanske det enda som går att få tag på just nu. Fast har han bara samma kämpaglöd som Horcoff (God bless him) hade så räcker det nog.

rbn: Enligt den där fansiten så har han gjort 4+1 på 7 matcher i Lahti Pelicans. 18 utvisningsminuter.
Med tanke på hur dåliga Pelicans är så...
Fast en värvning av Jason känns väl ändå inte helt klockren.

MonkeyBoyF: Jag hittar inget annat på eurohockey heller, så det är nog det ända han spelat i europa.
Men ska Mora verkligen köpa en till gris i säck?

AH: Han gjorde 9+3 på 9 matcher i Biel. Och det verka vara allt i Europa enligt www.hockeydb.com

Metal Guru:
Stackars sate om han väljer oss. Han lär få rätt höga krav på sig vilket han också skall ha. Han verkar ju anse sig mäktig en topplön också vilket visar på bra självförtroende i alla fall. Har någon hittat hans europeiska statistik?

Stigsson: Problemet är enkelt. Skicka Krimskrams.

Stigsson:
Koll på läget..?

Jag läste bara NEWS på den sida du länkade till nyss, och drog lite egna slutsatser:

"FEB 2005 - So far this season I have passed up several offers to go back to Europe in hopes that my Italian citizenship paperwork would come through which would allow me to have a top paying job even with all of the current NHL players taking up the limited North American import slots."

Stigsson:

Italienare ?? alvarligt... Kan det vara nåt eller ?? Ungeför som leksands Ungrare och Japan..... Blev ju ingenting... Tror Masken och Simons får gå en kurs i hur man värvar bra spelare :-)

mattias - 74: Nej det tror jag inte och det var inte det som min fundering gällde heller. Min vän Guru har ju tydligen koll på läget och får vi in en italienare så kan ju kanadensarna stanna. Fabus är nog eftertraktad i slovakien där hans spelstil och fysiska status passar fint.

Stigsson:

Fabus lär väl å andra sidan inte ha svårt att hitta ny klubbadress??

Stigsson:
Jag tror att grabben har italienskt pass.

Anders i Budum: Om man tar in en Amerikan så innebär ju det att en av våra kanadensare får gå och inte i byte mot Peter Fabus som det står i Aftonbladets artikel.

Anders i Budum: Länk till en fan-site.

Jason Bonsignore
En supertalang enligt många...

Vem är han?

Sv: Transferfönstret
Matti:
är det här Moras nye skytt (länk). Han har iallafall varit i många klubbar och verkar kunna reta en och annan.

Flera matcher på Canal+. Fyra Mora-matcher till varav en (kors i taket) blir på bortaplan i Leksand den 5 januari.

1decto19:00Mora IK - HV 71  
1decto19:00Djurgårdens IF - Södertälje SK  
1decto19:00Timrå IK - Linköpings HC  
3dec15:00MODO Hockey - Frölunda Indians  
5dec19:00Djurgårdens IF - Brynäs IF  
6decti19:00Timrå IK - Färjestads BK  
8decto19:00HV 71 - MODO Hockey  
8decto19:00Mora IK - Timrå IK  
8decto19:00Brynäs IF - Södertälje SK  
10dec15:00Färjestads BK - Frölunda Indians  
27decti19:00Leksands IF - Luleå HF  
29decto19:00Luleå HF - Linköpings HC  
29decto19:00Brynäs IF - Frölunda Indians  
30decfr19:00Mora IK - Södertälje SK  
2jan19:00Färjestads BK - Linköpings HC  
5janto19:00Leksands IF - Mora IK  
5janto19:00MODO Hockey - Luleå HF  

henrikj: Är det någon som hört om Mora har någon målgörare på G?
Eller nån som törs skjuta när det är powerplay??
Sen kanske nån kan reta upp Harri innan match så han törs riva i lite...

Sv: Mora IK - Luleå
Matti: Instämmer. Ska Toukko stängas av bör Saravo också få någon match på läktaren.

Sv: Mora IK - Luleå
nyz: killen spelar lite tufft bara, satt ca 5 meter från händelsen i lördags...
Tycker inte att det finns nån anledning att stänga av honom!!!!
Däremot så det J. Granström blev utsatt för var värre!!

Man kan ju alltid hoppas att den gode Petri lockar över en viss Shayne Toporowski från Lukko.

Seabiscuit: Ett mycket bra inlägg!

Enligt grötting så är det en finne klar för mora han har dock inget namn.
Han skrev på svenskafans...

En stabill playmaker och en riktig målskytt.
Lägg där till två stabila backar så det blir lite konkurens om platserna.

Ge den "äkta" Rossen ett större ansvar i båset så det blir fler timeouter om det behövs, jag tror att harri inte riktigt förstått när det är läge att ta den.

« · 612502 · »