Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 672823 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: simons + pengar
insu:
Undrar vad ironisk betyder...*funderar*....

insu: och var de gäller masken så kan ja lova att de är nog bland dom sissta du vill ha på kontoret

insu: utan simons hade ni inte vart i elitserien .....och än mindre klarat er kvar.....

Han har gjort ett kanonjobb för klubben...att me seriens minsta budget än kunna få i hop ett lag som kanske tar sig till slutspel

marshall:
Ja, Simons måste bort nu. Han har ju verkligen gjort ett uselt jobb i MIK. Värvat idel sopor, gjort konstiga byten under värvningsfönstret och inte lyckats få några sponsorer till klubben. Jag ger mig fan på att vi missar SM-guldet i år igen.
Nej, in med Masken istället - där har vi en kille som gör allting rätt!
(Fan också, när ska jag sluta vara så ironisk.)

Sv: Ross Lupachuck & Eric Johansson på väg bort?
Skitsamma iaf,helt klart måste vi ha dom kvar!

Stigsson: ni få ringa å klaga så dom ändrar till ´´den helsvenske Eric Johansson ´´ :)

folk kan ju få för sig att han är kanadensare av nån anledning? ;)

Stigsson:
Man kan alltså aldrig flytta "hem" då?

titran: Har väl ingen betydelse om man är svensk medborgare eller inte. Det som betyder något är om man tidigare varit bosatt utomlands eller inte.

Db_04:
Var har du läst det, visa en länk så tror jag dej!LillErik är väl svensk medborgare?

Sv: Mora - Färjestad

Tre nya pinnar ida?....hoppas vi kan ta en ny seger och hålla liv i slutspelsdrömmen.   Laget verkar vara på riktigt på G igen nu så det ska bli kul att se eftermiddagens match. Så kom igen nu MIK och visa att vi vill vara med däruppe.

Såg en rolig grej i aftonbladet ´´dom båda nordamerikanerna kan alltså lämna mora i övermorgon´´ :)

simons + pengar
angående ross och eric så tror jag att simons penga kåthet gör att vi inte kommer att få se dom två i mora ik dressen längre. hoppas att alla fans ställer sig bakom dessa två stolta dalmasar som betytt orehört mycket för mora och att vi säkrat nytt kontrakt...... ROSS OCH ERIC KVAR I MORA IK.....

sold: inte trör jag simons bryr sig.. han e ju så snål så vi kommer inte få se ross och eric i mora tröjor längre..... avsätt simons och sätt in någon annan... någon som verkligen bryr sig om hockeyn och inte pengar....

sold:

I detta fall så är det väl bara att öppna plånboken, det går ju inte att släppa dessa 2 spelare nu!!!
Det måste gå att krama lite extra stålar av sponsorerna!

Ross Lupachuck & Eric Johansson på väg bort?
Verkar som om Ross & Eric är på väg bort från MIK pga artistskatten om inte MIK förlänger med dessa spelare.Detta kan bli den sista hemmamatchem för Ross & ERic om det vill sig riktigt illa.
HOPPAS ATT SIMONS FÖRLÄNGER MED DESSA TVÅ OCH TAR SKATTESMÄLLEN SOM DET SKULLE BLI!!!!

Stigsson: Jo,det har du rätt i.....

Steff: Morgondagens matchprogram finns på länken. Antar att klubben får veta lite tidigare eftersom man i tid behöver skicka sånna här saker till tryck.

Stigsson: Dom brukar ju lägga in dom på kvällen dagen innan på swe hockey......

Steff: Näe, det står så i matchprogrammet. Är det nån anna så har man tryckt fel där.

Stigsson: Du gissar det va?????

Sv: Mora - Leksand
mattias - 74:

det finns nog mer som talar FÖR det än EMOT det........ ;-)

Sv: Thomas Skogs!
mok: OK tack för det. Så fort vi har något possitivt att glädja oss över så måste ni komma här och förstöra för oss. Översittare ;-)

Slitwargen: Spelar du fler matcher har du oxå fler matcher att göra misstag och rätta till dina misstag så har man bara spelat ett bra gäng med matcher så är det alltid bra att ligga högt i dom listorna. Men sen beror det ju alltid på vilket lag du spelar i och vilken kedja. Inte alltid man ser spelaren egen prestation i dom siffrorna även om det ser bra ut.

insu: Konstaterade bara att det var kul att ta tre poäng mot Lärking också.....:)

mok: Knappast du... Ingen annan på topp 25 listan har så få matcher utom Orzagh då. Det borde väl innebära att det är svårt att hamna högt upp på den listan om man inte spelat så många matcher...?

Sen säger det väl ganska mycket hur det har sett ut utan honom att hans backpartner har 25-25 i plus-minus när Skogs har 23-9.

Om han började skjuta lite mer och bättre, så skulle det också kunna bli ännu bättre!

Sv: WCS
mattias - 74: visst svider de som satan men ....men thats life.... nästa år kanske de är tvärtom

Slitwargen: Trots att han missat många matcher säger du.... kanske därför det ser så bra ut i statistiken han har fått mindre tillfällen att göra bort sej :)

Thomas Skogs!
Det är jävligt kul att se honom spela! Hans första säsong i elitserien och han tar för sig otroligt bra... Han har nu +14 i plus-minus statistiken, överlägsen i Mora och 12 av alla i Elitserien trots att han har missat många matcher... Han MÅSTE få nytt kontrakt snarast!

Db_04:

Förbannade smygmoring, men ok grattis från mig också men det svider :P

Db_04:

Tack!

Metal Guru: Grattis till slutspelsplatsen ! för nu bör ni väll inte tappa detta

65selander:

Jaså du, tror jag inte vi gör, finns ingenting som talar för det :)

mattias - 74: Ni har tur att Mora inte kan gå förbi er i inbördes möten eftersom ni ramlar ur ;-)

Dino:

Värst var ni moringar var tysta idag fast lärking dömde, brukar inte ni räkna ut er i matchen när han dömer innan matchen börjat :)

Mora - Färjestad
Domherre blir Patrik Sjöberg.

Grattis Mora!!
Kul att se er i elitserien även nästa säsong!!
Lycka till nu och se till att göra oss sällskap i slutspelet =)

WCS för Slutspel. (2006.02.03)
Mora behöver 72p för att garanterat klara slutspel:
(ytterligare 14 pinnar på sex omgångar)

WCS för Kvalserien.
Kirrat 2006.02.02. Grattis MIK.

Sv: Värvningarna som var rena genidraget!

mok:

Checka upp början på denna tråd - skiljelinjen finns nånstans mellan omg18 och omg19.

Metal Guru: Har nog missat nått.... men föra och efter vad?

Albert Hall:

Förutom Luleå och Mora så har du en anmärkningsvärd sak till:

Frölunda Före (målskillnad): +37
Frölunda Efter (målskillnad): -3

Metal Guru:
För att komplettera din historiska utvärdering med en framtida hypotes.

Ponera att (för att göra det enkelt) alla lag vinner sina hemmamatcher om de möter ett lag under sig i tabellen, och klarar oavgjort hemma om de möter ett lag ovanför sig i tabellen.
Då får vi följande slut-tabell:
Lag Poäng
1 HV 71 104
2 Frölunda HC 95
3 Luleå HF 87
4 Linköpings HC 87
5 Färjestads BK 80
6 MODO Hockey 76
7 Mora IK 65
8 Brynäs IF 61
9 Djurgårdens IF 59
10 Timrå IK 57
11 Södertälje SK 42
12 Leksands IF 39

Det finns bara två "sexpoängs"-matcher kvar för slutspelskvartetten
Mora-Djurgården & Brynäs-Timrå
Om vi tar worst case för dessa, dvs att Mora förlorar hemma mot DIF och Brynäs vinner över Timrå så blir det ändå slutspel.
7 Mora IK 62
8 Djurgårdens IF 62
9 Brynäs IF 61
10 Timrå IK 57

Saken är, på en rimligt teoretisk statsistisk nivå, "biff"!
VSB

Metal Guru: Ja, det är faktiskt jättestackars oss, för vi är ju bäst. Igenkligen (som det egentligen heter på forumska).

Hade någon för fyra månader sedan sagt till mig, som annars är en av de mest optimistiska lulingarna, att vi så här långt in i serien skulle ligga fyra med chans på tredje- eller till och med andraplatsen om det vill sig riktigt väl så hade jag bett vederbörande att uppsöka närmaste psykakut.

Jag har nästan glömt hur det kändes att inte behöva spela med kniven på strupen i varenda match efter jul.

Grattis till er också. En av mina leksingkollegor, som faktiskt är född i Mora, lär ha haft en mindre rolig kväll. Hans svärfar borde valt någon annan match när han köpte biljetter till den här matchen i julklapp åt min kollega med sambo. Fast iofs är det inte så lätt att pricka rätt match om man köper matchbiljetter åt en leksing som vill se en seger.

freppe:
Schkall! (Efter traditionell vit månad i januari känns det rätt trevligt att vi nu är inne i februari ;-)

sold:
Fast de som skyller på nåt (i det här fallet Lärking) är ju de som vann! Vilket jag tycker är en märklig attityd efter en sådan här seger. Det är sådana personer var värld är full av halvtomma glas, för att prata konsultspråk.

insu: Väl talat, broder. Själv har jag hällt upp ett glas Drumguish för att fira.
Nu är det partaj! Schhkåll på're

sold: Ja, skulle det vara så konstigt om dom redan nu börjat träna inför KS, och ex börjat köra lite extra hårt för att sedan trappa ner strax innan och därmed vara på topp lagom till den börjar?

Albert Hall:

Stackars Luleå har gått poänglösa från o25, o26, o30 och o42.

insu: Tänk att alla lag har nåt att skylla på när de förlorar mot Mora.
Leksand har ju tränat hårt på sista tiden sa Curre till aftonbladet

Kära nån. Vi har just besegrat ärkerivalen på hemmaplan, vi har säkrat elitseriekontraktet och vi har samtidigt skickat ner Leksand i kvalserien.
Och vad ägnar sig somliga åt i den här gästboken?
Jo, att älta domarens insatser.
Men för helvete, skaffa er ett liv! Surmasar. Så kan vi andra fira lite under tiden.
Jag blir så trött.

« · 672823 · »