Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Publikfråga

« · 1061951 Till forumet

Publikfråga
Till alla statistikbitare:

Vilken är den högsta publiksiffra som Mora uppnått i en tränings/vänskapsmatch mot ett annat svenskt lag. Utomhus som inomhus?
Kommentera

Sv: Publikfråga
Et tu Brute: Enligt jubileumsboken "Mora IK 60 år" som kom ut 1995 så ska rekordet för Smidjegrav i alla fall vara på 5039 personer från mötet mot Leksand i Allsvenskan säsongen 90/91.

På bortaplan noteras från säsongen 62/63 att Mora vann över AIK på Johanneshov inför "över 13000".

Det finns säkert större publiksiffror från tiden innan hallen stog klar 1967 men jag har inte lyckats hitta nåt i jubileumsboken i alla fall.
Kommentera

Stigsson:
Vad var publiksifforna på matcherna i Leksand under 60-talet? Har för mig att det var mycket folk på dessa.
Kommentera

sch, Stigsson:
Et Tu har i all förtrolighet nämnt för mig att det var publiksiffran i t.r.ä.n.i.n.g.s.m.a.t.c.h.e.r han var ute efter, och mot just svenska lag. Så vi kan inte smälla den där siffran på 24.800 eller vad det var i Paris på femti-talet.
Kommentera

Metal Guru: Å fan det var specifikt för träningsmatch han var ute efter. Tänk att man ska läsa för fort.
Kommentera

Stigsson:
Sett över hela HS hade du varit i en klar minoritet om du INTE läst så fort...
Kommentera

Metal Guru:

HAHA :)

Va nu snäll mot Stigsson !
Kommentera

mattias - 74: Du av alla kommer springande till mitt försvar.

Tack, du är en riktig kompis!
Kommentera

Stigsson:

Ja jag vet ju att dina vänner är få :)
Kommentera

mattias - 74: Usch, att öppet erkänna att man är god vän med en Leksing måste kännas ungefär som för dom som beslutar sig för att komma ut ur garderoben. Läskigt!
Kommentera

Stigsson:

Min garderob är stängd tills jag känner mig mogen för att erkänna mina lik, jo jag har faktikst några :-)
Kommentera

mattias - 74:
Ja, jag kar kikat in och sett den där FBK-tröjan. :0)
Kommentera

Metal Guru:

Har du gått in i fel hus ??
Kommentera

mattias - 74:
Har nån av dina grannar "mattias - 74" som namnskylt på brevinkastet?
Kommentera

Metal Guru:

Nej ingen heter mattias i min trapp och det står inte mattias - 74 på nån dörr heller och eftersom du påstår att du sett en FBK tröja där så kan man dra 2 slutsatser. Antingen ljuger du som fan eller också har du gått fel :)
Kommentera

« · 1061951