Träningsmatcher
Simmes mål var en fösare som CSKA:s målvakt tappade in mellan benen. Typiska Moramål med andra ord, eller vadman ska säga.
Simons har ett väldigt bra öga för spelet, lyckas alltid vara på rätt plats.
Lite dåliga nerver ibland, som resulterar i dåligt sikte, tyvärr.
Jag är en av dem som tycker att han har bevisat att han platsar.
MIK 7-1: ja tycker också simons är bra.....tycker han fått oförtjänt mycke skit genom åren....
Han vart placerad i frysrummet av Harald men nu när han fick chansen av Harri så har han verkligen visat att han är bra.
Tja, den som tycker något annat efter förra säsongen tycker jag borde bäras ut från FMMA :-)
Vågar Simme spela som han kan, ja då är han ruskigt svårstoppad. Som en brynäspolare sa efter en av fjolårets bataljer i Gavlerinken: "De gånger jag blev riktigt rädd var när Simme kom med fart in i våran zon".
Hur uppförde Elomo och Eric Johansson sig?
Såg förresten att Tomas Skogs, Marco Tuokko, Eric Beaudoin och Tero Määtä saknades på isen.
Skogs satt tillsammans med Lasse Johansson nedanför mig på läktaren.
RQT: Vänta lite nu, Lasse Johansson?
Var han andremålis ikväll?
Och Eric Johansson tyckte iaf jag såg vääldigt trött ut, men å andra sidan är väl han en spelare som kanske är lite mer beroende av en väl fungerande kedja? Något sådant syntes ju inte mycket av igår, förutom powerplayet där grabbarna glänste till.
Hult var med, men syntes inte mycket, gjorde nog varken från eller till. Instämmer med talaren som poängterade att nummercirkusen ställde till det en hel del. Kan någon förklara varför de inte spelade med sina ordinarie nummer?
Ja jo det låter iofs logiskt. Fast jag blev fortfarande konfunderad över att Simons hade nr 3. Det försmädligaste av allt är ju att man suttit och försökt lära sig de nya spelarnas nr inför matchen, men till vilken nytta? :) Hela systemet rasade ihop, och kommer nummren stämma på torsdag är jag ta mig fan tillbaks på ruta ett igen, haha.
Varför är Skogs inte med, är han skadad? Han var inte med på Coopertestet i mitten av juli heller.
Skogs var inte med pga sjukdom tidigare. Tuokko, Beaudoin och Tero Mättä var inte med, varför vet jag ej. I övrigt spelade alla, så vitt jag såg.
Kan även faktiskt påminna mig hur situationen såg ut, eftersom jag och min kamrat satt och snackade om just Slovak när det skedde. Jag påstod att han gjort en bra match hittils, medans han sa att han varit sullig. As we spoke fick just Slovak pucken, men var en hårsmån från att just sulla bort den innan han lyckades peta till Simons som föste in den i mål. Så kalla det vad du vill, men jag hade gett honom assist iaf.
Tyvärr så innehåller inte webversionen de uppgifterna
Han ska ha spelat i förstafemman med Jansson och Bogg.
Kan det finnas någon sanning i detta?
Såg precis en hoppets stjärna tändas:)
Han lär väl få en hel del chanser på försäsongen innan man tar beslut om han ska få vara kvar eller inte.
Nu är det bara att hoppas att han är i tillräckligt god form.
Back var med, men han imponerade inte. Visst, han skjuter bra, men han är alldeles för seg. Men kommer han igång är jag den första att välkomna honom hem igen :)
De borde vara lite lättare att möta.
Mora - KalPA 5-1 efter första perioden.
Skotten 14-11
0-1 03.21 Hämäläinen (Kiiskinen, Kaartinen)
1-1 06.06 Elomo (Granström)
2-1 12.26 Bogg (Danielsson)
3-1 13.51 Tuokko (Brendl)
4-1 19.19 Brendl (Bastiansen)
5-1 19.51 Back (Jansson)
Mora-KalPA 6-1 efter två perioder
Skotten 12-5 (26-16)
6-1 25.00 Brendl (Simons, Elomo)
Skönt att se att Brendl kan göra mål.
Iofs inte världens bästa motstånd men det såg i mina ögon lovande ut.
kolla Boggen; säker aldrig några misstag, lika som Kultanen.
pilsner; det såg jävligt bra ut bland de flesta.
Goal: På backsidan spelade inte Määtä, Skogs och Cedergren. Skogs har sagts vara sjuk eller rehabiliterar från en sjukdom han missade ju också matchen i tisdags. De övriga vet jag inte.
Förresten har jag en "lika som bär", Linus Törnblad och Thomas Skogs.
På forwardssidan saknades Beaudoin (ansluter 14/8) och Bergqvist (vet ej varför).
Stigsson: enligt Borlänge Tidning var ännu en Borlänge kille ombytt i går.
Leo Qwarnström , Back född 88 ....fick han spela nått?
Bastiansen och Simons har redan hittat på mål, och Brendl har gjort poäng.
Hur såg dessa mål ut?
Var det någon imponerande pass från Brendl?
Hur lirkade Simme in pucken utan assist?