« Föregående · 554211 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Europaranking
MrAce: För första gången ligger ni bättre än Storebror...men de blir bara 1 gång :)
Europaranking
Mora IK rankas som nr. 55 i Europa och stiger med +27 placeringar mot förra säsongen. Europas bästa lag är numer Frölunda som tagit platsen från HV71. "Storebror" *host* hittar man först på plats 75..
För fullständig lista se länktips
För fullständig lista se länktips
Sv: Silly Season inför 05/06
Dino: Klart som fan man hellre bor på Tomtebo, än nån sunkig lya i Centrum av Edmonton...
Sv: Silly Season inför 05/06
MrAce: Jag vill ändå inte sluta hoppas att det är just Horcoff som är denna förstacenter vi saknar..... Och förresten alla vill väl bo i Tomtebo, eller?
Sv: Silly Season inför 05/06
MrAce: Tänker aldrig sluta hoppas på Horcoff! :) I alla fall inte förens serien börjar och det i så fall är för sent. Fast i och för sig - det finns ju transfer förster även längre in på säsongen, så vi får väll se.. Man ska aldrig sluta hoppas!
Sv: Silly Season inför 05/06
MrAce: Varför har ni redan skippat honom? Det är ju bara juni månad är..räcker det inte om han kommer ibörjan på augusti?
Sv: Silly Season inför 05/06
MrAce:
Låter gott.
So far so good, hoppas att det blir spel där borta nu då så att de yngre förmågorna värkligen får chansen att visa upp sig...
Låter gott.
So far so good, hoppas att det blir spel där borta nu då så att de yngre förmågorna värkligen får chansen att visa upp sig...
Sv: Silly Season inför 05/06
mr big:
En back för första femman, sen så ska och en förstecenter tillkomma, ev. en ytter också, beroende på hur det ser ut på andra sidan atlanten om en månad. Det är det man söker efter, vad facit blev ser vi i September.
En back för första femman, sen så ska och en förstecenter tillkomma, ev. en ytter också, beroende på hur det ser ut på andra sidan atlanten om en månad. Det är det man söker efter, vad facit blev ser vi i September.
Sv: Silly Season inför 05/06
mr big: De skulle jag nog också tippa på :) ni har 7 backar nu....dom flesta lag brukar ha typ 8-9 backar
Sv: Silly Season inför 05/06
Det har gått alldeles för lång tid.. Jag tror inte att Horcoff kommer, men jag vill..
Sv: Silly Season inför 05/06
Db_04:
Enda "troliga" som vi möjligen skulle kunna återvända är Marcel, om någon av proffsen skulle återvända är det just han. så glöm Horc nu, once and for all..
Enda "troliga" som vi möjligen skulle kunna återvända är Marcel, om någon av proffsen skulle återvända är det just han. så glöm Horc nu, once and for all..
Sv: Silly Season inför 05/06
Db_04: Med tanke på det kommande lönetaket kan det nog bli svårt att få vår käre Horcoff tillbaka. Den enda chansen att han kommer är att han trivdes så bra hos oss att han väljer Mora för den skull. Han struntar alltså i plånboken.
För övrigt med gällande lönetak är jag säker på att Shawn är en av Edmontons fyra bästa forwards. En spelare som uträttar massor för sitt lag till en rimlig penning för de stora klubbarna på på andra sidan atlanten.
Over and out.
För övrigt med gällande lönetak är jag säker på att Shawn är en av Edmontons fyra bästa forwards. En spelare som uträttar massor för sitt lag till en rimlig penning för de stora klubbarna på på andra sidan atlanten.
Over and out.
Sv: Silly Season inför 05/06
Dino: och Horcoff är ´´rester´´ tror du ? ....han hör till Edmontons 4 bästa forwards...
Cleary däremot kanske ni kan få tillbaks
Cleary däremot kanske ni kan få tillbaks
Sv: FM Matsson Arena.
MrAce: Jag såg Lakers bilen när jag var i mora....ganska snygg bil förövrigt :)
Sv: FM Matsson Arena.
Dino:
Det kanske är Gretzky som åker runt i Växjö Lakers bilen som det diskuteras om på mik.se?
Sry, fick lov.
Back to serious.
Det kanske är Gretzky som åker runt i Växjö Lakers bilen som det diskuteras om på mik.se?
Sry, fick lov.
Back to serious.
Nu är lönebråket slut?
Lönetvister och bonussystem har fått en lösning i Mora IK. Alla parter bekräftar detta.
De uteblivna lönerna till både Rastislav Pavlikovsky och Andreas Lilja har betalts av Mora IK.
Och de pengar, enligt ett bonussystem, som Mora IK:s spelare ansågs ha rätt till, har nått en lösning och pengar har betalts ut.
- Allt är avklarat och löst internt. Jag kommenterar inga summor och tycker att det har varit för mycket dramatik i det här, säger klubbdirektör Jan Simons.
Lagkapten och medlem av spelarrådet, Magnus Sandberg, bekräft-ar att bonuspengar har betalats ut till spelarna och att dialogen mellan spelarna och styrelsen har fått en lösning. Tvisten har handlat om att Mora IK:s spelare har tyckts sig ha rätt till pengar, enligt ett bonussystem som grundats på hur mycket publik Mora IK har haft under första elitseriesäsongen.
- Vi har nått en hyfsad lösning med styrelsen, samtidigt som det känns skönt att det är ur världen. Jag kommenterar inga summor. Det vill vi hålla internt inom föreningen, säger Magnus Sandberg.
När det gäller de uteblivna lönerna till både Rastislav Pavlikovsky och Andreas Lilja, så bekräftar spelarfackets SICO:s sekreterare Peter Hagbergh att tvisten nått en lösning och pengar har betalts ut.
De uteblivna lönerna till både Rastislav Pavlikovsky och Andreas Lilja har betalts av Mora IK.
Och de pengar, enligt ett bonussystem, som Mora IK:s spelare ansågs ha rätt till, har nått en lösning och pengar har betalts ut.
- Allt är avklarat och löst internt. Jag kommenterar inga summor och tycker att det har varit för mycket dramatik i det här, säger klubbdirektör Jan Simons.
Lagkapten och medlem av spelarrådet, Magnus Sandberg, bekräft-ar att bonuspengar har betalats ut till spelarna och att dialogen mellan spelarna och styrelsen har fått en lösning. Tvisten har handlat om att Mora IK:s spelare har tyckts sig ha rätt till pengar, enligt ett bonussystem som grundats på hur mycket publik Mora IK har haft under första elitseriesäsongen.
- Vi har nått en hyfsad lösning med styrelsen, samtidigt som det känns skönt att det är ur världen. Jag kommenterar inga summor. Det vill vi hålla internt inom föreningen, säger Magnus Sandberg.
När det gäller de uteblivna lönerna till både Rastislav Pavlikovsky och Andreas Lilja, så bekräftar spelarfackets SICO:s sekreterare Peter Hagbergh att tvisten nått en lösning och pengar har betalts ut.
Sv: FM Matsson Arena.
Anders i Budum: va inte jag som började prata om skidåkare och cyklande kanadensare
Sv: FM Matsson Arena.
Db_04:
Han kanske tränar i Hemus. Undrar om han också mött Shawn Horcoff på cykel.
Han kanske tränar i Hemus. Undrar om han också mött Shawn Horcoff på cykel.
Sv: FM Matsson Arena.
wille: Tobias Fredriksson? Har aldrig hört namnet. Vem är det, och var har han spelat? Själv väntar jag fortfarandet på esset..Horcoff!
Sv: FM Matsson Arena.
Db_04: Såg tobias fredriksson i mora idag...kan han ha något med lagbygget att göra kanske?!..:P
Sv: FM Matsson Arena.
PixelZorba: Jag har åxå svårt att tro det..det måste vara ett skämt...eller en skenmanöver för att luras..
Sv: FM Matsson Arena.
PixelZorba: Jag tror inte heller på de.... (Det är Marcel Hossa det diskuteras om i fall nån skulle tro det gäller Marian)
Sv: FM Matsson Arena.
Anders i Budum: enligt Stigsson & MrAce nej....men enligt andra moringar så ska han vara de
Sv: Silly Season inför 05/06
wap.hockeysnack.com
Nu är man besviken inte en enda MIK tröja såg jag när jag väntade på Svegs bussen. Däremot en Brynäs t-shirt såg jag :-) Trevlig Midsommar på er Moringar så ses vi Sunsdsvall samt under eran Cup
Nu är man besviken inte en enda MIK tröja såg jag när jag väntade på Svegs bussen. Däremot en Brynäs t-shirt såg jag :-) Trevlig Midsommar på er Moringar så ses vi Sunsdsvall samt under eran Cup
Sv: Träningsmatcher 05
Dino:
Träningsmatchen mot Södertälje i Sala, spelas inte samma dag som Moras bortamatch mot HV. Rätt datum är 22 september.
Träningsmatchen mot Södertälje i Sala, spelas inte samma dag som Moras bortamatch mot HV. Rätt datum är 22 september.
Sv: Träningsmatcher 05
Stigsson: Det står på Morahockey.se att Mora- SSK spelas den 22/10 i Sala. Är det riktigt, eller ska det vara den 22/9? Det känns iallafall inte som om det är något uppehåll där i oktober, men det är bara som det känns...... Nån som vet?
Sv: Silly Season inför 05/06
Ola:
Jo Alex farbror var sportchef i Mora IK förra säsongen.
Malte tillsammans med Thomas Steen, som du sa har hand om Steens Hockeyskola som nu mer går i Mora igen efter renoveringen av FMMA.
Jo Alex farbror var sportchef i Mora IK förra säsongen.
Malte tillsammans med Thomas Steen, som du sa har hand om Steens Hockeyskola som nu mer går i Mora igen efter renoveringen av FMMA.
Sv: Silly Season inför 05/06
65selander:
Förra året körde man i Älvdalen, då FMMA var en byggarbetsplats.
Förra året körde man i Älvdalen, då FMMA var en byggarbetsplats.
Sv: Silly Season inför 05/06
MrAce: Har inte farsan han skridskoskolan uppe i Älvdalen också.
Sedan vet jag att han umgås med en Superstare från Borlänge också eftersom dom har hästintresset ihop., tror nästan att dom har köpt en häst ihop också
Sedan vet jag att han umgås med en Superstare från Borlänge också eftersom dom har hästintresset ihop., tror nästan att dom har köpt en häst ihop också
« Föregående · 554211 · Nästa »
Dessutom hur seriös är den där rankingen ? den är på en FRANSK hockeysida...