Lite allt möjligt, tråd!
Oavsett vad jag tycker om Leksand (och om Leksand tycker jag inte) så skulle det kunna hända vilken klubb som helst i Sverige. Det är bara att se sig omkring. Alla vettiga supportrar (och därmed har jag exkluderat borderliners som Chark) tar självklart avstånd från sådana dumheter.
Visst vore det kul om den här typen av beteende spillde över lite på Superstars, men knappast rättvist.
Men håller med honom !!
bah, mattias - 74:
den där var gammal - mer intressant är kommentarerna.
http://www.axasvenskan.se
Påminner om den gamla ramsan man körde i barndomen...
"Leksands brö, ät och dö"
Med lite kreativitet kan man säkert knåpa ihop en ramsa av det här fenomenet också...
Bra att vara Mora-supporter, eftersom våra spelare ju är så "prisvärda" (=underskattade). Kanske något för Simons att testa, han borde ju kunna sno ihop ett snyggt team för 6Miljoner.
"Pitki" har spelat bra, men det kändes inte rätt att ta någon av Moras målvakter med tanke på 19 mål bakåt hittills, jmfr BIF/TIK med 9 / 6mål insläppta. På samma sätt inget mening att ta någon Timrå-forward eftersom deras matcher varit ganska målfattiga.
Jag har tagit ut dessa lag till start.
LAG "EMMIKÅÅÅ"
Kristan, Robert BIF Målvakt 1 100 000
Bruun, Antti MIK Back 650 000
Blatak, Miroslav MIK Back 1 150 000
Brendl, Pavel MIK Forward 1 450 000
Mattsson, Jesper FBK Forward 650 000
Horava, Miloslav MODO Forward 925 000
LAG "FÄRNÄS SK"
Backlund, Johan TIK Målvakt 1 550 000
Sundqvist, Jörgen BIF Back 550 000
Skrbek, Pavel LHF Back 1 150 000
Mattsson, Jesper FBK Forward 650 000
Brendl, Pavel MIK Forward 1 450 000
Bastiansen, Anders MIK Forward 575 000
"MIK säger: Varför tippar ni experter att Mora Ik skall komma sist år efter år?Är det någon önskan om att Mora IK skall åka ur?Man börjar att undra....
Anders Parmström säger: MIK. Jag har inte tippat att de ska komma sist, varken i år eller förra säsongen. Det finns absolut ingen önskan att Dalarnas stolthet ska ramla ur. Får man skriva så för Leksingarna förresten...?"
Ja,vad säget alla leksingar nu......
haha jag bryr mig inte, ni får väl bli kallade stolthet denna säsongen =) hehe
-"Jaha, Leksand. Synd att ni har ett så dåligt hockeylag bara."
-"Äsch, det finns ju ett lag lite längre norrut som är bra."
Inga exakta citat, men så gott som. Tyckte det var lite småroligt hur som helst. :-)
Postat av horcoff 8/11 22.26, överflyttat till rätt tråd
Frisk/Asker-Trondheim 12-1, det går bra för Magnus Sandberg och Marcus Eriksson i Norge.
Oh, fan... (Knogen) det finns nitiska moderatorer även på den här sidan! :)
Ålrajt, jag citerar mig själv från våran batalj på Leksandsboken:
"Att ha tråddisciplin (vilket jag själv är dålig på ska erkännas), och snällt påtala att man är i fel tråd är en sak."
;-)
Blanda inte in Stigsson bland de nitiska moderatorerna på den här sidan. Han är den gode. Jag är den onde.
Stigsson den gode?
Här håller han hela gatan under tuckt och förmaning och går under namnet "Stigsson den förskräcklige"
Då är jag överlycklig över att jag inte bor granne med dig "The evel Metal Guru"
Jag kanske bor granne med dig på andra sidan, men har inte ännu gett mig till känna...
Svea? Jag som trodde att det var Ida. Säg inte att jag är omringade av evel people
Ska ni inte komma över på en kopp kaffe, nu när vi krupit ut ur garderoben allesamman? Det är väl Tantens Dag idag, om jag inte missminner mig.
Jag har sju sorters kakor, i nybakat skick, som bara väntar på att konsumeras.
men de får ju ingen chans ändå. Nu kan inga juniorer rädda laget, men jag har tyckt hela tiden att när de ombytta skulle få komma ut lufta sig åt minstonde, det lär väl ge dåliga signaler till juniorerna som aldrig får chansen(förutom Hult 2?). Byte av tränare tror jag inte ett dugg på, men att Rindell kunde vara lite hårdare på de som inte presterar bra för tillfället.
Brendl hamnade i 4:dje linan och fick inte så mycket speltid vad jag kunde se, däremot var Blatak ute mycket i Karjala cup.
Stigsson:
Aah, då kan jag fortsätta att leva inkognito ett tag till, trots att ni krympt hemlighetsmakeriet kring M.Guru rejält nu.
Synd på kakorna.
Det blir tjugo gånger upp och ner för Hästbacken för att hålla jämvikt i kaloriintaget. Med ryggsäck.
För sent, Chief:
Kakorna är historia. Och vad Hästbacken anbelangar, så är det varje pensionärstants blöta dröm att få besegra den multipelt.
Det ska nu bli mitt måndagsförmiddagsnöje.
Jag har några blå över, men de behöver du väl inte denna säsong?
Detta är jag extremt skeptisk till. 5-1 till Skellefteå.
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,892374,00.html
Detta är jag däremot inte så skeptisk till. 2 st Mora-backar på Aftonbladets tio-itopp-lista.
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,892378,00.html