Lite allt möjligt, tråd!
Är det någon som vet hur det går med tvådomarsystem och en domarkår bestående av proffs?
"Sen kan man spela tufft och fysiskt ändå utan att använda armar och pinne."
Ehum... Har vi månne ytterliggare en kandidat till Brokeback-klubben? :-)
Äh, tillbaka till jobbet...
hahahahahhaha verkligen troligt han skulle ge upp spela mellan 15-20 min / match i Edmonton och en årslön på $2,9 miljoner för åka till mora .. tur man fick nått skratta åt iaf
nu finns det ju andra värden i Mora, som gågatan, tingshusparken och Zornmuseet - så heeelt orimligt är det ju inte.
Du glömde att han även naturligtvis får frikort hos samma frisör som JS går hos!!
;-)
Vilket knappast underlättar domarnas arbete. Samma spelare som kritiserar domarna för ojämn nivå i sina bedömningar, försöker alltså lura domarna i tron att nivå ska bli jämnare.
Ibland undrar man om vissa spelare förtjänar den lön dom har.
Med tanke på intelligensnivån...
Jo, jag tror att Skellefteå och Djurgården blir de räddningsplankor som vi letat efter. Skellefteå har spelat bra under långtid nu, och har inte haft någon riktig svacka än. Den kommer, var så säker. Det andra laget är Djurgården. De har inte vistat nåt intresse från ledning att köpa några bra spelare på flera år och i år verkar det sämre än någonsin. Jag ser inte något ljus för den klubben. Så vi har nog i slutändan tur att vi nu har gått igenom en tuff period och att de andra lagen har sitt kvar då striden om poängen blir allt vikigare.
Anders i Budum:
Jag tror också på Djurgården - eller man kanske ska säga: "Tror INTE på..." - av samma anledning som du. Att ha många riktigt unga spelare i laget är inget att luta sig mot då det blåser hårt. Tyvärr, junisivrare.
Malmö tror jag på som numreo duo. De tar alldeles för få treor, och även om de förbättrar sig där kommer det inte räcka till i slutändan.
Intressant med Stockholm/Götebog/Malmö i bottenstriden. Även om Göteborg är - just nu - inne i en väl så positiv trend.
Har då aldrig någonsin tvekat på att inte Frölunda ska avancera bara frågan om när och vem vet, Malmö ser inte helt ofarliga ut.
Taget från magnus Nyströms hockeylista under rubriken utvisade.
"Jonathan Granström
Jag vill inte sparka på den som ligger. Och är det någon jag hejar på är det Jonathan. För denne forward (!) har på 73 matcher med Mora i elitserien fortfarande inte gjort ett enda mål."
Finns det någon forward i ES historia som spelat flera matcher utan att göra mål?
Jag hoppas på en "släkten är värst" ikväll så får Granström defilera mot hundrastrecket själv ;)
Har inte koll på hur många matcher Mattias Hellström i MoDo spelat, men han har inte ens varit nära att göra mål än ;-)
Står 55 matcher på hemsidan, men jag vet inte om det var före säsongen, eller om det är dagsaktuellt.
Så även du Gidde hade kunnat lista ut summan ;)
Äh, jag har alltid haft femma i matte, så det där klarade jag enkelt, även utan facit :)
Helt omusikalisk när det gäller instrument, så jag tar hand om inavelsbiten istället!
;-)
hade du 5:a i Banjokunskap ?? Skaplig merit.
Kanske borde söka till det där programmet som tar opp dolda talanger :-)
Själv kan jag jonglera med 3 bollar :)
Nog för att jag visste att du var lite konstig, men att du hade tre bollar hade jag ingen aning om :)
Haha lärde mig det på fritidsledarutbildningen =)
Mina personliga bollar skall vi inte dra opp här inne så inte knogen blir till sig av upphetsning =)
Och vilken förälder skulle vilja lämna sin unge hos en fritidsledare som lär sig sånt under utbildningen? ;-)
"Mina personliga bollar skall vi inte dra opp här inne så inte knogen blir till sig av upphetsning =)"
Det är knappast sådana bollar som får mig upphetsad :-)
Jäklar, nu äventyrade jag väl mitt medlemskap i Gustens Brokeback-klubb :-o
Det är lugnt gumman. Det är inte vad du skriver här som räknas. Det är vad du presterar på "mötena" ;)
Det är väl mer frågan om vad man gör av de kilon som man i själva verket har, än om vilket antal cm och kg det står i passet.
Db_04:
Steve Kariya i Förlunda är 168/72 och har gjort 12+6,
Anders Söderberg i Skellefteå är 169/72 och har gjort 7+18.
De ser ut att klara sig bra i ES.
Wesslan är betydligt massivare än dessa lilliputtar, han är 171/73 6+9.
Jämförelesvis har vi också här storlek och poäng på Allsvenska Leksandsbekantingarna Magnus Hedlund (71/175, 4+9) och Niko Mikkola (173/77, 7+14), samt Rögles poängspruta Pär Arlbrandt (172/81, 17+28).
Ola:
Har du checkat dessa gossars pass?
Samtliga har passerat gränsen mellan Rumänien och Bulgarien, och på den stämpeln står inte aktuellt datum utan aktuell vikt ned till hektogram.
Det har något att göra med utbredningen av anabola sterioider i kraftsporten där nere, och genom denna förändring i passen ser man hur deras vikt förändras.
Införandet kom 2003 efter ett krav från WADA, och accepterades av de båda ländernas regeringar efter att de riskerade att uteslutas från OS.
Jag har knappt sett Wesslan spela , men hört från Morasupportrar att han är för klen för elitserien.
Men frågan är hur domarna kan ha så olika syn på samma situation? Att en del friar medan andra fäller måste väl kunna anses lite konstigt med tanke på att dom säger att dom är överens hur det ska dömas!
Hockey ska vara tufft och fysiskt, men jag har fortfarande svårt för den nya nivån, det blir lite som fia utan knuff! Jag tycker att det är skitkul att se Tuokko proppa, men jag är lite rädd att den här nivån eller vad man ska kalla det tar död på spelet! Att vissa spelare blir utvisade för diving talar för att det här med att ramla på beställning som inom fotbollen är ett faktum i hockeyn för att stanna, och det är bedrövligt att vissa försöker filma sig till utvisningar!