MIK i TV
Matcher som visas på TV eller nätet under 20110110-20110131
Leksand: 10
VIK: 7
Växjö: 5
Rögle: 5
Örebro: 4
Tingsryd: 3
Almtuna: 2
Malmö: 2
Sundsvall: 1
Borås: 1
Troja: 1
MIK: 1 !
Oskarshamn: 0!
Analys
Lag som är intressanta att följa och som drar publik: Leksand och VIK, och till viss del Växjö, Rögle och Örebro.
Totalt ointressanta lag: Sundsvall, Borås, Troja, MIK och Oskarshamn. De tre fösta harvar i nedre delen av tabellen, Oskarshamn dalar i tabellen; MIK? (i och för sig visades matcherna mot Örebro och Växjö senast, men det är inte ofta som det händer att MIK visas.). Vi får hoppas att det bra spelet fortsätter och dessutom ger poäng. Ger fler tillfällen i rutan?
Starkt av grabbarna att få med sig 1 poäng, men man känner ändå viss besvikelse.
6-5 dömdes efter video-granskning i 65:e minuten, alltså när vi väntade på straffar.
Rent spontant går orden "domar skandal" runt i mitt huvud,,,
63.15 6 - 5 PP1 RBK 29. HIMELFARB, Eric
Men vad säger egentligen regelboken?
Ja, för att komma bland de sju första finna inget alternativ än att vinna matcher. Almtuna fortsätter att ta poäng, Malmö har även vaknat och Västerås är inte uträknade. Det kommer att bli ett race till sista matchen. Jag hoppas inte att utomhusmatchen blir avgörande. Där kan var som helst hända.
Något trist att det blivit bara 2 poäng av 6 möjliga på de två senaste matcherna. MIk har inte lyckats knyta till säcken. Spelet har varit bra men det behövs även flyt, det får vi hoppas att det blir framöver för att vi skall se något mera än bara sista matchen utomhus med Leksand. Det blir lite av bandy över det hela med risk för dåligt väder mot Leksand. Leta rätt på termosarna, men innan dess hoppas jag att det är klart.
Varför inte visa Växjö-MIK? De två lag som har högst speed. Jag förstår inte hur de väljer ut matcherna, förutom att det skall ge max intäkter när det gäller S24. Viasat hockey borde visa de intressantaste lagen, eller är det Leksands supportrar som bestämmer vad som skall visas? Jag hoppas verkligen att det går vägen för MIK att komma bland det sju främsta för att visa att det fortfarande finns ett bra lag i norra Siljan.
Hakan Olsen: Det kommer dom nog på själva även utan protester.
Som vanligt i början på säsongen planerar dom in "säkra" kort, alltså lag som har bra publik oavsett hur det går. När man kommer in i säsongen styr dom över till överraskningar och lag som spelar underhållande och attraktiv hockey och mot slutet dom som ligger runt strecken och spelar intressanta matcher. Därmellan kläms givetvis också in oatraktiva lag på undre halvan för att "alla ska få vara med".
Förstår TV-bolagens sätt att tänka och ser inget konstigt med det. Dom var ovanligt snabba i år med att ändra i tablåerna. Brukar inte komma förrän i slutet av oktober annars.
Det vore förträffligt om de hade två TV-sända matcher per gång, och därmed göra det möjligt att välja själv.
De borde inte gå ut med vilka de skall visa om det i alla fall ändras. En vecka innan räcker och då påverkas inte publiksiffrorna lika mycket. Hur vill klubbarna ha det? Vill de visa upp sig i TV med risk att det blir färre som går på mtachen? Får de någon ersättning?
TV-matcher januari:
TV10+Viasat Hockey
2012-01-06 Örebro-Malmö
2012-01-13 Örebro-Tingsryd
2012-01-20 Tingsryd-Troja-Ljungby
2012-01-27 Leksand-Mora
Viasat Hockey
2012-01-07 Rögle-Västerås
2012-01-08 Malmö-Södertälje
2012-01-10 Mora-Örebro
2012-01-11 Leksand-Bofors
2012-01-14 Västerås-Mora
2012-01-16 Rögle-Leksand
2012-01-18 Bofors-Oskarshamn
2012-01-23 Västerås-Örebro
2012-01-24 Troja-Ljungby-Oskarshamn
2012-01-25 Örebro-Leksand
2012-01-28 Västerås-Malmö
2012-01-29 Sundsvall-Bofors
2012-01-30 Malmö-Rögle
2012-02-01 Södertälje-Mora
2012-02-02 Almtuna-Örebro
S24
2012-01-06 Almtuna-Leksand
2012-01-10 Tingsryd-Rögle
2012-01-13 Södertälje-Rögle
2012-01-21 Leksand-Sundsvall
2012-01-18 Mora-Malmö
2012-01-25 Malmö-Bofors
2012-01-29 Borås-Leksand
2012-01-30 Örebro-Södertälje
2012-01-01 Leksand-Västerås
Redigerad kommentar
Returmötet mellan Mora och Örebro i FM Mattsson Arena kommer också att visas i Viasat hockey den 4 februari.