Mora-Djurgården
« Föregående · 650254 · Nästa » Till forumet
Sv: Mora-Djurgården
Stigsson: Hoppas verkligen att det var en engångsgrej. Jag blev väldigt förvånad att se Mora vika ner sig så totalt. Det var som om all vilja att komma tillbaka som vi sett i andra matcher var helt bortblåst. Jag hoppas att laget tog förlusten på rätt sätt och känner revanschlusta inför matchen idag. Det kanske till och med var bra med en lite näsbränna, även om det suger att det var mot just Leksand. Det har gått lite FÖR bra för Mora under en tid nu. Och alla vet ju att vi spelar bäst när vi är underdogs. Förhoppningsvis kommer Djurgården till matchen med uppblåst självförtroende och tror att det blir en lätt match.
Sv: Mora-Djurgården
MonkeyBoyF: En till junior får testa på Elitseriespel idag. Backen Jesper Olsson -87 är med på värmningen. Skadeläget på backsidan är inte vad man önskar sig.
Sv: Mora-Djurgården
Litet refererat efter första:
Toukko har varit het i första perioden, han har varit framme på fler chanser liknande den som blev målgivande. En till som har gett järnet i första perioden har varit Bedouin som jobbat stenhårt och fintat sig fram till (nästan) mål. Tempot och skärpan blev dock lite avslagen i slutet av perioden, men i helhet ett rättvist resultat av första perioden och en bra insats av Mora.
Toukko har varit het i första perioden, han har varit framme på fler chanser liknande den som blev målgivande. En till som har gett järnet i första perioden har varit Bedouin som jobbat stenhårt och fintat sig fram till (nästan) mål. Tempot och skärpan blev dock lite avslagen i slutet av perioden, men i helhet ett rättvist resultat av första perioden och en bra insats av Mora.
Sv: Mora-Djurgården
mattias - 74:
Läget just nu.
Timrå-Modo 0-1
Brynäs-Luleå 1-0
Mora-Djurgården 2-0
Färjestad-Leksand 3-0
Södertälje-HV71 3-1
Tälje har fått en Lidnersk knäpp, eller så är HV proppmätta...
Läget just nu.
Timrå-Modo 0-1
Brynäs-Luleå 1-0
Mora-Djurgården 2-0
Färjestad-Leksand 3-0
Södertälje-HV71 3-1
Tälje har fått en Lidnersk knäpp, eller så är HV proppmätta...
Sv: Mora-Djurgården
Radiosporten:
"ett bombardemang från Mora"
"Teemu Lassila K L A R T bäst i jurgården"
"ett bombardemang från Mora"
"Teemu Lassila K L A R T bäst i jurgården"
Sv: Mora-Djurgården
Metal Guru:
Sitter och ser på matchen, Mora har spelet men Djurgården har ett antal farliga kontringar. För tillfället har ni domaren med er. Djurgården fick en tvåa för för många spelare på banan, trots att det inte borde varit det.
Det här ska ni vinna.
Sv: Mora-Djurgården
65selander:
Men Lassila borde hålla stolpen bättre. Den ska han ta när han är oskymd.
Sv: Mora-Djurgården
Metal Guru: Vafan har ni ingen känsla för tradition i MIK? Ni har väl en historia av dåliga andraperioder. Det här var ju klasskillnad ju :)
Sv: Mora-Djurgården
Gusten: Klassskillnad var ordet. Har aldrig sett en sådan överlägsen period, som ett enda långt powerplay oavsett om DIF hade fullt manskap eller inte. Hade inte DIF tillämpat skyttegravstaktik med en levande köttmur framför en duktig målvakt så hade det varit ett par mål till. Svårt att säga vem som var bäst i andra perioden när varenda kedja pressade på, men såklart Simons-Jansson-Toukko, Elomo-Bedoiun... osv.
Det här behövde man efter botteninsatsen mot Leksand.
Det här behövde man efter botteninsatsen mot Leksand.
Sv: Mora-Djurgården
Puppe: Synd att ni inte spelade med en sån här intensitet mot drantarna, då såg det håglöst ut.
Sv: Mora-Djurgården
Något för en idrottspsykolog att visa i sin nästa powerpoint-presentation.
Förra omgångens överraskningar respektive bottennapp, har vänt på steken:
Färjestad tar revansch mot övermodiga Leksand med 5-0 och förudmjukade Mora spelar ut segerbakrusiga Djurgården.
Förra omgångens överraskningar respektive bottennapp, har vänt på steken:
Färjestad tar revansch mot övermodiga Leksand med 5-0 och förudmjukade Mora spelar ut segerbakrusiga Djurgården.
Sv: Mora-Djurgården
Hej, flickor!
Det är ser ju finfint ut. Eftersom jag numera har en tonåring i hushållet har jag prioriterat ja-må-han-leva fram till nu. Ser fram emot en förhoppningsvis trevlig sistakvart. En polare ringde från hallen i pausen och sade att MIKs andraperiod var den bästa han någonsin sett laget genomföra. Och det låter ju lovande.
Synd att SSK gör 5-2 mot HV bara... 5-3. OK, HV, ett par pytsar till nu!
Det är ser ju finfint ut. Eftersom jag numera har en tonåring i hushållet har jag prioriterat ja-må-han-leva fram till nu. Ser fram emot en förhoppningsvis trevlig sistakvart. En polare ringde från hallen i pausen och sade att MIKs andraperiod var den bästa han någonsin sett laget genomföra. Och det låter ju lovande.
Synd att SSK gör 5-2 mot HV bara... 5-3. OK, HV, ett par pytsar till nu!
Sv: Mora-Djurgården
Ajaj, 3-1 och fortsatt PP för motståndarna.
Tur att Luleå samtidigt tar ledningen mot Brynäs.
Tur att Luleå samtidigt tar ledningen mot Brynäs.
Sv: Mora-Djurgården
Metal Guru:
You bet! Men mamman och hennes släktingar tyckte det var bättre att han var med på sitt eget födelsedagskalas än hemma hos pappa framför teven.
You bet! Men mamman och hennes släktingar tyckte det var bättre att han var med på sitt eget födelsedagskalas än hemma hos pappa framför teven.
Sv: Mora-Djurgården
...Och Leksand som började fira så stort i torsdags. Måste kännas lite tungt nu. :) Men de förtjänar ju tyvärr jumbo-platsen efter det de presterat hittills så...
Sv: Mora-Djurgården
Molle: Dom håller väl på att ladda för nästa match mot MIK, det är ju bara dom som är viktiga för Siljansnäs :-))))
Sv: Mora-Djurgården
mora1:
Det här var ett riktigt styrkeprov tycker jag, vi blir giftiga även fortsättningsvis.
Det här var ett riktigt styrkeprov tycker jag, vi blir giftiga även fortsättningsvis.
Sv: Mora-Djurgården
..vill inte glömma Martin J och Mikael S heller. Två spelare som vuxit mängder. Toppen!
Sv: Mora-Djurgården
Anders i Budum:
Det var en fröjd att se dagens match.......Beudoin var ju kung på plan,bara målet som fattades.
Det var en fröjd att se dagens match.......Beudoin var ju kung på plan,bara målet som fattades.
Sv: Mora-Djurgården
Härligt spel av killarna idag,klasskillnad anser jag.......trodde på en neråtgående trend faktiskt
Sv: Mora-Djurgården
Anders i Budum: Ja beduinen blir bara bättre och bättre! Detsamma verkar gälla även Elomo. Kul att vi har spelare som verkar riktigt på G i detta skedet av säsongen.
Sv: Mora-Djurgården
Tången: Beudion är grym,synd att han inte får näta någon gång...det är han värd....men,men det kommer snart...
Sv: Mora-Djurgården
Tången:
Tycker hela laget lyfte sig idag.......lite slarv bland Lupachuk och Bacon idag men det får man väl ta annars ska hela laget ha beröm
Tycker hela laget lyfte sig idag.......lite slarv bland Lupachuk och Bacon idag men det får man väl ta annars ska hela laget ha beröm
« Föregående · 650254 · Nästa »