Mora-Djurgården 17/2
« Föregående · 507615 · Nästa » Till forumet
Sv: Mora-Djurgården 17/2
Bårlänge:
Odoya ut, 2min.
Och publiken visslar lite mer än vid ett genomsnittligt powerplay.
Odoya ut, 2min.
Och publiken visslar lite mer än vid ett genomsnittligt powerplay.
Sv: Mora-Djurgården 17/2
Bogg trycker dit Odoya.. och radion buffrar.
"Domaren har missat tre solklara jurgårdsutvisningar" enligt webbradion.
"Domaren har missat tre solklara jurgårdsutvisningar" enligt webbradion.
Sv: Mora-Djurgården 17/2
...men betyder inte det att vi leder, eftersom DIF nu fått sina hadicap-mål.
PP. Tjärnqvist ut.
PP. Tjärnqvist ut.
Sv: Mora-Djurgården 17/2
och nu även 2-3 Lule-HV.
men jag kan inte tycka vad som egentligen är bra här för oss. möjligtvis kryss, med en mållös förlängning..?
men jag kan inte tycka vad som egentligen är bra här för oss. möjligtvis kryss, med en mållös förlängning..?
Sv: Mora-Djurgården 17/2
Metal Guru:
Ja. Det beror lite på vilket lag vi tror har störst chans att passera oss.
Ja. Det beror lite på vilket lag vi tror har störst chans att passera oss.
Sv: Mora-Djurgården 17/2
Som det ser ut idag behöver Odoya knappast dra med sig några MIK:are av planen. Det räcker väl att han åker ut själv, så kan Jurkyrkogården göra mål i lugn och ro med en man mindre.
Sv: Mora-Djurgården 17/2
insu:
Bortsett från att vi just nu har noll pinnar, så är resultaten helt o.k.
IF Malmö-Brynäs IF 3-0
Timrå IK-Frölunda HC 0-1
Färjestads BK-Linköpings HC 3-0
Luleå HF-HV 71 3-3
Mora IK-Djurgårdens IF 2-3
Södertälje SK-MODO Hockey 0-1
Bortsett från att vi just nu har noll pinnar, så är resultaten helt o.k.
IF Malmö-Brynäs IF 3-0
Timrå IK-Frölunda HC 0-1
Färjestads BK-Linköpings HC 3-0
Luleå HF-HV 71 3-3
Mora IK-Djurgårdens IF 2-3
Södertälje SK-MODO Hockey 0-1
Sv: Mora-Djurgården 17/2
Där fick man för att man lämnade plan för en stund.
Men mycket positivt att Malmö verkar tåga på mot Brynäs.
Men mycket positivt att Malmö verkar tåga på mot Brynäs.
Sv: Mora-Djurgården 17/2
Metal Guru:
Jo, för mig handlar det om nytt kontrakt och inget annat. Först när det är fixat kan vi börja snegla mot slutspel. Och det absurda är att för nästan varje omgång som vi får stryk så är vi allt närmare en plats i högsta serien nästa år. Om de här resultaten - inklusive MIKs - står sig är jag fullt nöjd.
Jo, för mig handlar det om nytt kontrakt och inget annat. Först när det är fixat kan vi börja snegla mot slutspel. Och det absurda är att för nästan varje omgång som vi får stryk så är vi allt närmare en plats i högsta serien nästa år. Om de här resultaten - inklusive MIKs - står sig är jag fullt nöjd.
Sv: Mora-Djurgården 17/2
insu:
100% seconded.
Årets mantra - även under the heydays i nov/dec har varit:
"Nytt kontrakt först. Allt annat är bonus."
100% seconded.
Årets mantra - även under the heydays i nov/dec har varit:
"Nytt kontrakt först. Allt annat är bonus."
Sv: Mora-Djurgården 17/2
Metal Guru:
Undrar om det var taktiken när säsongen började: "Vi plockar hem en massa proffs, vinner som fan före jul och fixar kontraktet så tidigt vi kan."
Nja, kanske inte...
Undrar om det var taktiken när säsongen började: "Vi plockar hem en massa proffs, vinner som fan före jul och fixar kontraktet så tidigt vi kan."
Nja, kanske inte...
Sv: Mora-Djurgården 17/2
insu:
4-3 nu till Luleå - och de har faktiskt gått förbi oss i tabellen just nu. Fast de har en match mer spelad - men FYRA hemmamatcher kvar...
Och HV är bara en poäng bakom...
Hur var nu mantrat..?
"Nytt kontrakt först. Allt annat är bonus."
4-3 nu till Luleå - och de har faktiskt gått förbi oss i tabellen just nu. Fast de har en match mer spelad - men FYRA hemmamatcher kvar...
Och HV är bara en poäng bakom...
Hur var nu mantrat..?
"Nytt kontrakt först. Allt annat är bonus."
Sv: Mora-Djurgården 17/2
Metal Guru:
De är söliga, de där norrlänningarna. De är ju inte ens klara med andra perioden.
De är söliga, de där norrlänningarna. De är ju inte ens klara med andra perioden.
Sv: Mora-Djurgården 17/2
insu:
Ja, det ärter väl palt i periodpauserna, och efteråt är man inte så jävla aktiv precis. De skulle behövt Wikegård att skrämma ut dem på isen igen.
Och Odoya. Vad nu han skulle göra.
Ja, det ärter väl palt i periodpauserna, och efteråt är man inte så jävla aktiv precis. De skulle behövt Wikegård att skrämma ut dem på isen igen.
Och Odoya. Vad nu han skulle göra.
Sv: Mora-Djurgården 17/2
...men om vi nu trots allt sneglar uppåt så kanske det vore bra med en Luleseger, om det nu är så att de har fyra hemmamatcher kvar. I så fall har vi avgörande själv, mot HV på lördag och SSK på torsdag.
Men - som sagt - det är Malmömatchen som är den viktiga (förutom MIKs egen förstås). Och även SSK-Modo, i kampen om kontraktet.
Men - som sagt - det är Malmömatchen som är den viktiga (förutom MIKs egen förstås). Och även SSK-Modo, i kampen om kontraktet.
Sv: Mora-Djurgården 17/2
Metal Guru:
Jag tror faktiskt vi är bäst i elitserien på att måla i numerärt underläge.
Jag tror faktiskt vi är bäst i elitserien på att måla i numerärt underläge.
Sv: Mora-Djurgården 17/2
Metal Guru:
...inte långt ifrån tydligen. Dessvärre åkte en jurgårdare ut, så nu blir det väl 2-4.
...inte långt ifrån tydligen. Dessvärre åkte en jurgårdare ut, så nu blir det väl 2-4.
Sv: Mora-Djurgården 17/2
Vad var det jag sade! Tredje boxplay-målet! (Men OK, moraspelaren hade väl inte hunnit delta i spelet ännu)
Sv: Mora-Djurgården 17/2
insu:
ska man se nåt positivt i det hela, så måste vi just nu vara bäst i sverige på att släppa in mål i boxplay.
ska man se nåt positivt i det hela, så måste vi just nu vara bäst i sverige på att släppa in mål i boxplay.
Sv: Mora-Djurgården 17/2
Metal Guru: Finns det någon kurs man kan gå så man ser det positiva i allt?! ;)
Sv: Mora-Djurgården 17/2
Nalia:
Det behövs väl ingen kurs för att glädjas åt att vi sannolikt har tolv poäng till kvalserien med fem omgångar kvar :-)
Det behövs väl ingen kurs för att glädjas åt att vi sannolikt har tolv poäng till kvalserien med fem omgångar kvar :-)
Sv: Mora-Djurgården 17/2
Metal Guru: Ah...så, tror du jag hinner lära mig innan det är försent då?
Jeje...Malmö gör vad de ska och det är jag iaf lite glad för S**
Jeje...Malmö gör vad de ska och det är jag iaf lite glad för S**
Sv: Mora-Djurgården 17/2
insu:
Nio gjorda "Shorthanded Goals " har Mora gjort. DIF har dubblat sina och är nu uppe i sex.
Nio gjorda "Shorthanded Goals " har Mora gjort. DIF har dubblat sina och är nu uppe i sex.
Sv: Mora-Djurgården 17/2
Det vore strongt om de kunde fixa till en förlängning, efter tre insläppta i numerärt överläge.
« Föregående · 507615 · Nästa »