Slagsmål
322302 · Nästa » Till forumet
Sv: Slagsmål
Plexi: Hittade följande på www.motorsportivarmland.nu/brack01.html
Det gäller säsongen 2001.
Kenny Bräck trea i IROC final
Kenny Bräck svarade för ytterligare en mycket stark insats i det prestigefyllda IROC (International Race Of Champions) mästerskapet idag, då han blev trea i finalen på Indianapolis. Resultatet innebär att han varit på prispallen i tre av fyra race i år. Det räckte till en tredje plats totalt efter dagens vinnare, Nascar mästaren Bobby Labonte och dagens tvåa Tony Stewart. Även han från den amerikanska standardbilsklassen Nascar.
Kenny startade näst sist men lyckades snabbt avancera.
- Jag är nöjd. Det är ingen skam att ta stryk av ett par av dom absolut bästa Nascarförarna. Dom gör ju detta varje helg. Sen körde jag av delar av min framspoiler vid en undanmanöver i början av racet. Efter det var det svårt att avancera. Dom körde helt enkelt för bra i täten. Men nästa år ska dom få kämpa ändå hårdare, sa Kenny efter racet.
Det rådde stor feststämning på den legendariska racerbanan. Drygt 250.000 människor följde racet på plats.
Nästa helg ska Kenny försvara sin ledning i CART mästerskapet på Mid Ohio banan. Efter vinsten förra helgen leder han med 22 poäng. En seger ger 20 poäng.
Resultat 1) Bobby Labonte, NASCAR, 2) Tony Stewart, NASCAR, 3) Kenny Bräck, CART, 4) Dale Jarrett, NASCAR, 5) Al Unser Jr., IRNLS, 6) Ricky Rudd, NASCAR, 7) Eddie Cheever Jr., IRNLS, 8) Jeff Green, NASCAR, 9) Mark Dismore, IRNLS, 10) Jeff Burton, NASCAR, 11) Buddy Lazier, IRNLS
Det gäller säsongen 2001.
Kenny Bräck trea i IROC final
Kenny Bräck svarade för ytterligare en mycket stark insats i det prestigefyllda IROC (International Race Of Champions) mästerskapet idag, då han blev trea i finalen på Indianapolis. Resultatet innebär att han varit på prispallen i tre av fyra race i år. Det räckte till en tredje plats totalt efter dagens vinnare, Nascar mästaren Bobby Labonte och dagens tvåa Tony Stewart. Även han från den amerikanska standardbilsklassen Nascar.
Kenny startade näst sist men lyckades snabbt avancera.
- Jag är nöjd. Det är ingen skam att ta stryk av ett par av dom absolut bästa Nascarförarna. Dom gör ju detta varje helg. Sen körde jag av delar av min framspoiler vid en undanmanöver i början av racet. Efter det var det svårt att avancera. Dom körde helt enkelt för bra i täten. Men nästa år ska dom få kämpa ändå hårdare, sa Kenny efter racet.
Det rådde stor feststämning på den legendariska racerbanan. Drygt 250.000 människor följde racet på plats.
Nästa helg ska Kenny försvara sin ledning i CART mästerskapet på Mid Ohio banan. Efter vinsten förra helgen leder han med 22 poäng. En seger ger 20 poäng.
Resultat 1) Bobby Labonte, NASCAR, 2) Tony Stewart, NASCAR, 3) Kenny Bräck, CART, 4) Dale Jarrett, NASCAR, 5) Al Unser Jr., IRNLS, 6) Ricky Rudd, NASCAR, 7) Eddie Cheever Jr., IRNLS, 8) Jeff Green, NASCAR, 9) Mark Dismore, IRNLS, 10) Jeff Burton, NASCAR, 11) Buddy Lazier, IRNLS
Sv: Slagsmål
Roberth: Här är ett reportage när han testade Nascar.
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,122930,00.html
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,122930,00.html
Sv: Slagsmål
Roberth: Han kan även köra rallybil.
www.kennybrack.com/pages/news.asp?articleID=720
www.kennybrack.com/pages/news.asp?articleID=721
www.kennybrack.com/pages/news.asp?articleID=720
www.kennybrack.com/pages/news.asp?articleID=721
Sv: Slagsmål
Ford Prefect:
Han har alltid sagt att han ALLDRIG kommer köra F1 för att de är ett för ojämt mästerskap. Dessutom är han väll inte tillräckligt bra just nu heller. Ja tippar att Janne Flash tar hem han så han får köra standard bil. Dessutom kommer Björn W att köra Cart nästa år, kanske rent av i Kennys gammla bil, men de är bara en gissning
Han har alltid sagt att han ALLDRIG kommer köra F1 för att de är ett för ojämt mästerskap. Dessutom är han väll inte tillräckligt bra just nu heller. Ja tippar att Janne Flash tar hem han så han får köra standard bil. Dessutom kommer Björn W att köra Cart nästa år, kanske rent av i Kennys gammla bil, men de är bara en gissning
Sv: Slagsmål
Karin: Hehe. Snacka om blöt fest alltså. Först bråkar man. Sedan för PR rökning ska man ut och försonas för att släta över allt. Vad händer då? Då ryker man ihop en gång till.
Hmm. De framställs inte direkt, och antagligen helt korrekt, positivt. "En nedsölad, barbröstad mästare sittandes och rökandes cigarr" Ja tjena.
Hmm. De framställs inte direkt, och antagligen helt korrekt, positivt. "En nedsölad, barbröstad mästare sittandes och rökandes cigarr" Ja tjena.
Slagsmål
Schumacher ska vara glad att Kimi inte tog fram kniven.
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,376657,00.html
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,376657,00.html
Idel NASCAR-snubbar i topp. Det var ju iofs i stort sett NASCAR de körde