Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Ja spelare som spelat X antal matcher eller tillbringat X antal år i NHL / AHL måste passera waivers för kunna ta plats i farmen och om en sån spelare återkallas till NHL måste då passera Re entry waiver , en spelare som blir tagen av annat lag på återgången så då tvingas ursprungliga klubben betala halva lönen mot lönetaket
Verkligen tur att Pens lirar i Atlantic Division =)
Dryga två minuter kvar av matchen exploderar pucken formligen när den lämnar Malkins klubba på pass från Recchi och Crosby. 2-3 till Pens och utvisning på Pitkänen ett tiotal sekunder senare. Penguins lyckas hålla undan och vinner med 2-3. Veteranerna Crosby, Staal och Malkin målskyttar för Pens, Randy Robitaille och Geoff Sanderson målskyttar för Flyers.
Sanderson kvitterar efter drygt sex minuter av tredje perioden till 2-2 efter ett fint förarbete av Richards och Umberger som sedan båda två parkerar framför målet. Sanderson lyckas få pucken i mål efter att Richards hållit undan Pensspelaren bakom målet och fått in en passning framför mål.
Kom igen nu Pens. Visa att förlustraden bara beror på de en tuff period i spelschemat.
Mark Messier Award som går till den som visar störst ledaregenskaper varje månad , kommer även delas ut en leader of the year award oxå
Han matchas fortfarande som en storback - mest istid av alla - men går mot sin sämsta (fullängds-) säsong poängmässigt någonsin. Och han är ju framförallt offensiv så då är det inte så bra.
Fast han spelar i ett svagt lag. Skulle tro att årets Kings-upplaga är en av den sämsta på mycket länge. Och då har de ändå varit ganska svaga i flera år.
Lagets försvar har rasat ihop som ett korthus efter Eatons skada. Whitney är Gonchar junior.
Fick Therrien Panik efter roadtrippen på västkusten (som ändå gick riktigt bra) och kännde sig tvingad att testa nya kedjor hela tiden? Han kastar verkligen om dem precis varje match.
Jag vill se dem gå tillbaka till kedjorna som vann matcher:
Malkin - Crosby - Armstrong
Ekman - Staal - Recchi
Inte många som tycks hålla måttet i Kings denna säsong: Willsie, Conroy, Dallman, Miller, Norström har varit katastrofala hittills.
Bland de få glädjeämnena finns dock Kopitar och Cammalleri som inte bara är bra, de är också unga. Så om ett par säsonger så... :)
De är nu 12-0-4 vilket är nytt rekord i matcher i följd utan förlust vid start av ny säsong.
Hmmm, ja tsn.ca har klassat honom som C/W, men nhl.com skriver honom som LW. Och jag vet att han varit "reggad" för att spela center. Men klev redan ifjol upp tillsammans med Koivu och Ryder... och där har han blivit kvar.
Min tanke var vem av dem som har mest impact på sitt lag precis nu.... och inte vem som kommer bli bäst framöver. :-P För enligt mig så är det, just nu, Higgins som betyder mest för sitt lag.
Det gick kasst i början för mig dock då jag fick 3 (!) skador efter att gjort av med mina trades. Gick från 2a till 7a i min liga på en vecka :P Svårt att komma ikapp nu men det finns ett litet hopp.
Jag har Miller, Cambell, Numminen, Pominville, Vanek, Briere och Malkin som går hyfsat.
Mitt andra lag utan Sabresspelare går lite sämre.
Vancouvers mål gjordes av Macke Näslund och Daniel Sedin, debuterande Alexander Edler hade en puck i stolpen också.
20 Lindgren: Även i NHL kan domarna ställa till det.
"With just four seconds left to play in the game, Ales Hemsky looked like he had scored on Dallas goalie Marty Turco but referee Mick McGeough called the goal off. He had blown the whistle a heartbeat before on the face-off, convinced that Shawn Horcoff had made a glove pass off the draw."
För de som vill återuppleva gamla NHL-matcher, om det så är en match förra veckan eller någon match från 80-talet så ska det snart vara möjligt att hitta dessa på Google Video genom ett samarbete mellan NHL och Google. Än så länge verkar det dock mest bestå av matcher från förra månaden. Hur länge det är gratis återstår dock att se. Provade att dra igång matchen Caps-Avs från 26 oktober och den startade på en gång utan någon som helst laggning även om jag förstorade bilden.
Colorado känns väldigt stabila för tillfället vilket är otroligt skönt.
Både dom unga, Wolski och Stastny och dom rutinerade, Sakic, Hejduk levererar hittils. Hoppas att Svatos kommer igång med målskyttet också, han visade ju att han är en målskytt ifjol innan han tråkigt nog blev skadad.
1 Anze Kopitar, LA C 15 3 10 13
2 Matt Carle, SJ D 13 2 10 12 4
3 Evgeni Malkin, PIT C 6 7 4 11 7
Paul Stastny, COL C 12 2 9 11 -1
5 Wojtek Wolski, COL LW 12 4 5 9
6 Dustin Penner, ANH C 13 4 4 8 0
7 Patrick Thoresen, EDM C 12 2 5 7
Ian White, TOR D 14 1 6 7 -3
9 Jordan Staal, PIT C 10 5 1 6 2
Jiri Novotny, BUF C 11 3 3 6 1
Lasse Kukkonen, CHI D 12 2 4 6 3
12 Travis Zajac, NJ C 9 2 2 4 1 2
Phil Kessel, BOS C 9 2 2 4 -2
Ryan Shannon, ANH C 13 2 2 4 -1
Fortsätter Carle som han börjat så blir det lite konkurrans, men antagligen kommer Malkin vinna Calder Trophy tämligen komfortabelt.
Det finns säkert ännu fler villkor som kan göra en spelare måste passera waiver oxå men har inte full koll på detta jag heller så .. men det 2 jag räknade upp det vanligaste orsakerna nån måste passera waivers iaf