NHL

Nationellt · 15790 inlägg · 804 ämnen
« · 112216 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Lidström
På NHL Reports sida finns en artikel där M Norström säger:
"Skamligt att inte Lidas visas mer respekt"
Läsvärt och jag håller med.
nhr.ovik.com

Sv: Tippning av poängligan.
Da Beezer: I USA är han ju omåttligt överskattad, så jag skulle tro att om han hade en skadefri säsong så har han nog därborta lägst utav alla!

Men faktum är att han aldrig i sin karriär kommer att göra en 82-matchers-säsong, tyvärr!!

Vad är det för odds på att Foppa skall komma i toppen av poängligan? 347 gånger pengarna eller..?

1. Forsberg 101
2. Lemieux 100
3. Jagr 98
4. Demitra & Guerin 96
6. Weinhandl 94 rysare :) (var ju tvungen att skämta till det jag också)

1. Jagr 99
2. Sakic 96
3. Forsberg 95
4. Shanahan 90
5. Mårtensson 90 rysare ;)

Sv: Träningsmatcher NHL
Frasse99: Japp. Som sagt...det skulle säkert kunna innebära att lag som t.ex. Colorado och Detroit kanske inte gör så bra resultat på försäsongen eftersom de redan vet hur de ligger till och istället väljer att matcha in några mer okända förmågor. När väl säsongen startar så kommer lagen spela med ordinarie manskap igen och då kommer dom att vinna de flesta matcher (som vanligt).

Detsamma tror jag även gäller svenska lag som FBK, DIF och Modo som har gjort lite småknackiga försäsonger (DIF och Modo rent av dåliga på gränsen till usla...som till viss del dock kan förklaras av skador). Men när väl serien startar så blir det annat ljud i källan. Det får kanske lag som t.ex. Brynäs, VF och SSK som vunnit de flesta försäsongsmatcherna får erfara. Det kommer inte att bli lika lätt att vinna matcher när säsongen startar!

(Ser fram emot #1): 24:e september! (Elitseriestart)
(Ser fram emot #2): 10:e oktober! (NHL drar igång)

Sv: Träningsmatcher NHL
samjo: Vad man skall ha i åtanke är att man inledningsvis har väldigt många spealre med på camperna.
Såg tex att Colorado hade närmare 50 man anmälda till första lägret.... och det pekar på att det kommer spelas matcher med väldigt många "lycksökare".

Träningsmatcher NHL
Om en dryg vecka börjar NHL's försäsong där lagen möter varandra i ett antal träningsmatcher. Egentligen ska man inte dra så stora slutsatser därifrån (precis som försäsongen i Elitserien), men vissa tendenser kanske man kan ana. T.ex. om någon rookie utmärker sig lite extra. Se länktips för alla matcher och datum...hämtat från ESPN:s NHL-sida. Drygt en månad till premiären nu!

Man måste tänka på att fjolårets snåla poängskörd hade med skador att göra. Om en spelare är skadefri räcker det med 1.2 poäng per match för att nå 100 poäng. Det finns många som klarar det.

Deas: Själv tror jag Foppa och Lindros kan ligga i topp om de får vara skadefria. Av duon Lindros/Bure så borde Lindros kunna göra några fler poäng.

Jadu, som någon skrev innan här så undrar jag med om vi får så många över 100 i år. det kan bli tufft med utvecklingen av spelet.

men men den som lever får se. Bli inte helt överraskade om Joe Thornton i Boston slår sig in i top 5 förresten.

Själv hoppas man ju på sina kära lönnlöv men utan CUJO kan det bli svårt. jaja vi har ju i alla fall signat upp ligans klart coolaste andramålvakt i alla fall i Trevor Kidd killen ser ju mer ut som en grunge-sångare från Seattle än en hockeyspelare =)

Jag tror inte det. Det hänger ju helt på skadorna...

Deas: Ska de inte ganska mycke till om vi får tre spelare över 100 poäng i år helt plötsligt..?

Tippning av poängligan.
Det är ju extremt svårt att säga. Jag menar, vem hade tippat Iginla, Näslund, Bertuzzi och Sundin som topp fyra förra säsongen?
Jag tänker iallafall göra ett försök bara för skojs skull.

1. Jagr, 115 poäng. (Han får det han vill...Caps har tradat till sig Lang och Jagr's gamle vapendragare Miller. Fråga mig inte varför men Jagr älskar Kip Miller. Jagr gick också väldigt bra på slutet av förra säsongen tillsamans med Zubrus. Han borde ha lite revanschlust i kroppen.

2. Forsberg, 110 poäng. Han är helt skadefri och i toppform. Hoppas de har kvar han som left wing istället för center. Ska Foppa någon gång vinna Art-Ross är det denna säsong. Det har aldrig sett så bra ut.

3. Bure, 105 poäng. Han är nästan alltid i topp räknat i poängsnitt, har en tendens att vara lite vek bara. I Rangers kommer han att passa perfekt tror jag. Det gjorde han iallfall under de 12 matcher han hann spela där förra säsongen.

4. Lemieux, 95 poäng. Spelar 55-60 matcher och kommer prestera de bästa resultat en 37åring någonsin lyckats med i NHL. Det ser dock lite tunt ut med medspelare...jag hoppas verkligen Morozov tar ytterliggare några steg framåt.

5. Sakic, 90-95 poäng. Kommer inte vara lika hårt bevakad nu när Foppa är tillbaka. Han kommer iallafall inte göra lika lite poäng som under förra säsongen.

Sen har vi ju Näslund, Iginla, Kovalev, Bertuzzi och Lindros (som säkert blir farlig med Bure). Jag tror dock inte de är med i topp 5 om de som jag listat ovan får vara någorlunda skadefria.

Sen kanske jag varit snål med poängen. Jagr och Sakic låg ju båda runt 120 poäng förr-förra säsongen. Lemieux's snitt den säsongen behöver jag ju inte ens nämna...Plus att det blir hårdare regler nästa säsong. Det har NHL sagt flera ggr förut men nu verkar det vara allvar. Alla GM's och Coaches ska ju som ni kanske läst på ett möte där de ska få instruktioner om de nya reglerna. Om det blir så blir det både lättare för offensiva spelare plus att det kommer resultera i mer utvisningar, till en början iaf. Det förtjänar kanske en egen tråd, det är en stor händelse om det blir så.

Sv: Canal+
Deas: Ja självklart, jag pratar bra mycket hellre amerikansk engelska... Det vara bara det att amerikanska hockey kommentator brukar ha en tendens att hoppa över vartannat ord ungefär.. Det blir inte direkt något språk, mera ett sätt att förmedla bilderna!

Amerikanska/Engelska är valfritt...man pratar vad man vill. Och jag vet inte riktigt vad du menar med skolengelska?

Men men...nu är vi verkligen ute och cyklar =)

Det värsta är ju när dom säger att "colorado anfaller from left to right"....... jaha?

Deas: Nu är iofs inte "amerikansk-hockeykommentator-engelska" helt idealiskt för att träna upp skolengelskan, men det är alltid nåt!! =)

Klart att Daigle kommer dominera :P

Nä jag tycker faktiskt om att lyssna via nhl.com. Bra kommentatorer, framförallt är de riktigt insatta. Plus att nu när jag pluggar språk så ska jag läsa, höra och skriva så mycket Engelska som möjligt.

rådbjer: Aha, då förstår jag. Malare måste vara något ord som används i landets södra delar. :-)

Da Beezer: Riksdaler, då! :))

Deas: Ja hur ska du kunna klara dig utan Canal+ nu när du inte kan snylta på pappas digital-TV box??? :)

www.nhl.com är ju åtminstone ett litet substitut, men är det gott nog för en finsmakare som dig? Nu kan du ju inte se Lemieuxs fina "mackor" på bladet till Kraft (eller nån annan i Pittsburgh...Daigle kanske??? *flin*). Eller gör dom sig lika bra i radio? Passningarna alltså...och målen också för den delen.

Vader: Jag är också fattig student, men har ändå råd med Canal +. Men det hela handlar så klart om värderingar. Själv så tycker jag att fotbollen, NHL- och Elitseriehockeyn på C+ är värd de få hundringar det kostar varje månad...

Rådbjer: Vad är en malare?

Da Beezer:

Man flyttar iväg och blir fattig student *peka på Deas* :)

Da Beezer: Inga malare?

Deas: Hur blir man utan Canal +? Det går väl att få vart man än bor i landet, eller?

Själv så blir jag utan Canal+ denna säsong :(
Men å andra sidan har jag nu fast uppkoppling så det blir nog en hel del internetradio (med amerikanska kommentatorer tack och lov).

Niklas Holmgren är det han som nästan alltid kommenterar NHL? Tycker han är bra. Den stackarn är alltid ensam på nattmatcherna medans Ankan nu de två senaste åren har klivit in på Söndagsmatcherna som alltid är sämre (tidiga matcher I usa). Där sitter ankan och klagar på stjärnorna för att sedan tvärt vända på sina åsikter då de gör mål eller ligger bakom ett. Speciellt Jagr är ankans hack-kyckling nummer ett. Främst ifjol då Washington sög. Det spelade ingen roll att Jagr var inblandad i det mesta dom skapade (trots att han hade en "dålig" säsong). Han kanske har missat att Jagr var bäst i världen 97-00. Just det ja! Då såg inte ankan på NHL. ;)

Världsklass: Hehe så du hackar ner på honom? njae så kass är han väl ändå inte han håller ju i alla fall igång till skillnad från sömnpillren då arne o ankan ska hålla låda i elitserien. bara massa ovesäntligt dravel om gamla VM o annat crap, men det är väl det enda Ankan kan iofs. Arne funkar han kommenterar bra iaf men sätt honom med en annan bisittare för allt i världen.

Personliga favoriten är Niklas Holmgren men jag måste sägaatt Anders Fredriksson har blivit bättre och bättre med åren. I början var han ju inte direkt nån höjdare omvi säger så. inte på NHL i alla fall

Världsklass:

Är Niklas Wikegård så kass som kommentator? Tycker att han är helt ok faktiskt. men jag håller med dig ang Lasse Granqvist där har man nån som är etusiastisk när han kommenterar hockey.

Mötte Lasse dagen efter att han kommenterat sin första match i C+ han var jätteorolig för att folk skulle tyckt att han var värdelös för att kommenterade matchen precis som om han satt i radio.

Canal+
Hoppas Canal+ gjort sig av med Kristian Andersson till säsongen. Han går bra att lyssna på när han refererar fotboll men när det gäller NHL är han för intresserad av statistik och kan rabbla i timtal.

Desstom är att som händer i NHL det bästa som finns, inget negativt. Ofta har man varit vaken till 2 bara för att stänga av tv:n när man hör hans stämma.

Ranking:
1. Lasse Granqvist
2. Niklas Holmgren
3. Anders Fredriksson
4. Arne Hegerfors (etta på elitserielistan däremot)
5. Kristian Andersson

Sv: Dallas chanser
pingchri: Tror du övervärderar Lemieux lite eller hur? Däremot kommer Colorado värva ytterligare ett toppnamn lagom till Stanley Cup slutspelet och plocka hem bucklan. Speciellt om Foppa får vara frisk. Han verkar hur spelsugen ut som helst!

Deas: San José satt jag här o varnade om gång efter gång förra säsongen, och nu ser dom ännu starkare ut.. Jag tror definitivt att dom har en bra chans på Stanley Cup i år!

Detroit, Colorado, Dallas och San José. Inget lag i Eastern ser lika bra ut som någon av de lagen. Enligt mig.

VIKTIGT
Jag är desperat jag söker efter Montreal fans men dom är omöjliga och hitta så snälla ett Montreal fan kontakta mig det käns som jag är den ende som hejar på Montreal

samjo: 30% är en helt okej siffra om man skulle fördela poängen korrekt på 30 lag.. =)

pingchri: Min gamla mattelärare skulle vrida sig i graven!!

Nästan en pinsam uträkning...

Jag är helt övertygad om att West vinner Stanley Cup igen. Det finns inget lag i East som ens kan rå på de fyra främsta lagen i West.

pingchri:
Har du sett vilka nyförvärv som Anaheim har skaffat sig ?
Nog har dem mer än 2% chans att vinna Stnaley Cup

pingchri:

Jag kan inte låte bli att påpeka hur orimlig din ranking är. Det finns bara 100% att fördela, nämligen. Sannolikheten för att något lag vinner Stanley Cup är 100%. Anser du att det är 30% chans att Dallas vinner är sannolikheten för att något annat lag vinner 70% och så vidare.

pingchri: Detroit "bara" 30% chans? Som jag ser det så kommer Detroit att vara klara favoriter till "Stanley Cup"-guldet i år igen.

Men tydligen så menar du att Pittsburgh (med Lemieux) har en större chans än Detroit att ta hem guldet? Njaa...tillåt mig tvivla :)

Dallas chanser
Jag tror att Dallas har ca 30% chans att vinna Stanley Cup.
Dom har bra spelare,men det är inte alltid den mest köpstarke som vinner.

Min lista över hur många Procents chans alla lag har att vinna Stanley Cup:

Carolina:20%
Toronto:25%
Montreal:10%
Ottawa:15%
Boston:10%
New Jersey:15%
NY Islanders:8%
Phiadelphia:10%
Buffalo:5%
NY Rangers:5%
Pittsburgh:10% utan Lemieux,35% med Lemieux
Florida:2%
Tampa Bay:2%
Atlanta:5%
Detroit:30%
Colorado:20%
San Jose:15%
ST.Louis:15%
LA Kings:10%
Chicago:10%
Vancouver:8%
Phoenix:7%
Edmonton:6%
Dallas:30%
Calgary:10%
Minnesota:2%
Nashville:2%
Anaheim:2%
Columbus:2%

Kovalevs chanser att vinna poängligan
Jag tror att Alexi Kovalev har goda chanser att vinna poängligan den här säsongen.Han har iallafall kapaciteten!!!

Sv: 3 år
Deas: Håller med. Jag skulle själv värdera en säkert plats som "målvakt #1 i laget" före en hög lön. Du måste ju få spela för att kunna utvecklas. När du varit en stabil toppmålvakt i ett par år så kommer också lönen att höjas. Så visst gör José Theodore rätt.

Man kan ju ta ett exempel från fotbollen där Andreas Johansson flyttade från AIK -99 till Djurgården (som då spelade i superettan). Där fick han dock spela och chans att uveckla sig. I förrgår blev han blixtinkallad till landslagstruppen pga skador. Jag gissar att Johansson inte ångrar "nedköpet". Det finns många unga talanger som förstörs bara för att de går till de stora klubbarna för tidigt.

Sv: 3 år
Brisebois: Skönt att se att någon kan finna sig i att vara "underbetald". Han spelar i ett kanadensiskt lag iof.

3 år
Theodore har skrivt 3 års kontrakt
det var bra för en sån bra målvakt ska man inte släppa

Sv: Pittsburghs slutspelschanser.
Deas: Nej du, han har sannerligen inte imponerat på mig dom gånger jag sett honom.. Men han har ju aldrig fått spela i nåt vidare sällskap heller, iofs tror ja inte att han hamnar med Lemieux och Kovalev i år heller... =)

Sv: Pittsburghs slutspelschanser.
Ett fans reaktion på Selianov.

"The guy is a head case. He is lazy, and the classic underachiever. Why you would even bother inviting someone like this is beyond me. He has been nothing but a cancer everywhere he's gone, and is even worse than Daigle in this regard. Hell, they could put the two of them together with one other guy and have the prect lazy line."

Låter ju skitbra :P

Sv: Detroit Mot Stanley Cup
Detroit, Dallas, San José eller Colorado. Eastern conference ser ut att vara chanslösa igen.

Sv: Detroit Mot Stanley Cup
turbolucidor: Inga andra kandidater finns än Detroit och har dom världens bästa ishockeyspelare med i laget och det har dom haft i flera år nu. och jag tror att "Z" komma bli en av världens bästa lirare. Och han lär få utveckla sig om han lyckas vill säga

« · 112216 · »