NHL

14692 inlägg · 804 ämnen

Nattens Resultat

« · 837391 · » Till forumet

Sv: Nattens Resultat
JimmyH: Jag funderade också på den men tydligen var Staal på Gonchars skott. Han var där och petade eller så tog den på hans skridsko.

Däremot är Crosby felaktig -2, han var inte inte på samtliga islanders equal strength mål, -1 ska han vara.

Bittert igår med tre tabbar av Fleury...

Crosby's sista byte var enormt, ja. Liksom i OT mot Chicago. Sjukt då han taggar till sådär. Ska bli oerhört spännande att följa honom i slutspelet.

Vad säger du om dragningen i andra perioden? Tänk om det skottet suttit i taket =) Eller passningen till Recchi, sjukt att ens tänka i de banorna där.

Han påminner mkt om Foppa, både till stil och lynne. Vilken passion han har för spelet, och han hatar verkligen att förlora. Han har dock ännu bättre balans och skridskoåkning och är en betydligt vassare målskytt.

Det ser lovande ut också sett till stryktålighet och återhämtning vid skador. Han kommer ta nytt rekord i antal Art Ross Trophy i följd? =)
Kommentera

Deas: Jag håller med.

Hans byte då Fleury till slut tavlade till 6-5 för Ö-laget var ju hur grymt som helst. Han kommer in med pucken och blir stenhårt tagen, men kan med hjälp med av styrka och skridskåkning sysselsätta fem Islanders spelare på egen hand. Han är äckligt bra den där pojken, till och med bättre än Zäta.

Crosby hade i mina ögon dessutom 5 assist, för inte var "andra-asset" Staals på det där målet Crosby blev poänglös. Crosby spelade ju upp pucken till Gonchar som sköt och Recchi "stänkte" in returen. Fast egentligen skulle det då inte varit något andra-ass alls?

Jag undrar hur Peter Forsberg ska spela för att han inte ska få positiva rubriker runt hans insats just nu. Jag såg visserligen inte matchen inatt men få andra spelare får sådana rubriker vid två poänglösa insatser.

Jag tror inte att Nashville vinner Stanley Cup.
Kommentera

Crosby blev inte uttagen till en av matchens tre stjärnor ikväll. Undrar hur de lyckades tänka ut det.

Han är äckligt bra verkligen. Helt sjukt.
Kommentera

mattias - 74: Om han nu fått en skridsko foten inte rullar i (som det verkar i) kan han säkert köra på ett tag tror jag. Se bara hur han producerar då han är ohämmad, han vill nog visa över en ny säsong att han fortfarande är en av världens allra bästa.
Kommentera

Gidde:

Nej Foppa är onekligen viktig som det ser ut, hoppas bara det är slut med Skador nu så han får avsluta sin karriär med ytterligare en bra säsong bakom sig, för inte kör han ett år till ??

Själv tror jag Anaheim tar hem bucklan även om jag hoppas på mitt kära Oilers i Final i år igen !
Kommentera

mattias - 74:

Tvivlar på det, men jag hoppas fortfarande :)

Allt verkar ju bero på om Foppa kan vara med eller ej.
Dom har ju inte tagit många poäng direkt när han varit på sidan om...
Kommentera

Gidde:

Tror du om Flyers då! Fixar de en slutspelsplats eller ?
Kommentera

mattias - 74:

Undrar om backen som släpade efter, hängandes i sin klubba, sov gott i natt?

:)
Kommentera

Gidde:

Jo det var det. en klassisker mellan benen =)
Kommentera

mattias - 74:

Målet i sudden var dessutom rätt snyggt!
Av Kozlov alltså...
Kommentera

Deas:

2 Mål av sundin i natt. dessutom gjorde Kozlov 2 mål för sitt Atlanta i gårdagskvällens match mot Ottawa. 5 mål på 2 matcher för ryssen nu!
Kommentera

Deas: Sidney Crosby har tio poäng på två matcher och har nu ryckt ifrån i poängligan, leder med sju poäng helt plötsligt.

Annars så var Alexander Ovechkin skaplig inatt också, vid underläge 1-2 där han var lagets ende målskytt så kvitterar han med 31 sekunder kvar av matchen. I Sudden sedan så fullbordar han ett hattrick efter att ha tagit pucken direkt på tekning och satt 3-2 efter 6 sekunder!

Mats Sundin får man nog säga dominerade c+-matchen också. 2+1 och han såg överlag väldigt pigg ut.
Kommentera

7-4 till Pens hemma mot Islanders. Succékedjan med Malone, Crosby och Recchi firade nya triumfer. Såg det mesta på Yahoo men sändningen stannade upp och krävde omladdning hela tiden :/

Crosby är väldens bästa hockeyspelare. Nu ska jag sova.
Kommentera

Chicago vann med 4-1. Havlat gör ett mål plus en assist och är +4.

Otroligt synd att han skadade sig i år. Killen har 18 poäng på 9 matcher.
Kommentera

Anaheim vs Canucks var en jättetråkig match trots många mål. Anaheim var helt enkelt för stabila och defensiva. De vann stort utan att behöva vara spelförande eller brilljanta på något sätt.

De är nu 12-0-4 vilket är nytt rekord i matcher i följd utan förlust vid start av ny säsong.
Kommentera

Angeldust: Jag har Roloson, Kronwall (som äntligen spelar PP så poängen bör komma), Ward, Hemskey, Malkin, Briere och Vanek.

Det gick kasst i början för mig dock då jag fick 3 (!) skador efter att gjort av med mina trades. Gick från 2a till 7a i min liga på en vecka :P Svårt att komma ikapp nu men det finns ett litet hopp.
Kommentera

Deas: Vad har du för lag.
Jag har Miller, Cambell, Numminen, Pominville, Vanek, Briere och Malkin som går hyfsat.
Mitt andra lag utan Sabresspelare går lite sämre.
Kommentera

Paddan: Katastrofalt för mitt fantasylag!
Kommentera

RIKTIGT skön seger för Colorado mot Canucks nu på morgonen!!
Vancouvers mål gjordes av Macke Näslund och Daniel Sedin, debuterande Alexander Edler hade en puck i stolpen också.
Kommentera

Om en kvart gör Alexander Edler NHL debut, för Canucks, mot Colorado, i Denver. Hoppas det går bra för honom, dock inte för hans lag inatt.
Kommentera

20 Lindgren: Även i NHL kan domarna ställa till det.

"With just four seconds left to play in the game, Ales Hemsky looked like he had scored on Dallas goalie Marty Turco but referee Mick McGeough called the goal off. He had blown the whistle a heartbeat before on the face-off, convinced that Shawn Horcoff had made a glove pass off the draw."

www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=182889&hubname=

Kommentera

the Honk: Jag besökte nhl.com för första gången sedan i somras. Johan Holmqvist noterade sin första seger i NHL-karriären i sin åttonde NHL-match. Philadelphia Flyers–Tampa Bay Lightning 5–2 med två mål i tom kasse. Honken släppte in två reduceringar på 21 sekunder i tredje perioden och drog på sig en tvåa för high-sticking med 2:03 kvar av matchen. Å andra sidan syndade Foppa med 2+2+2+10+2.
Kommentera

Så har Malkin precis gjort 4-3 till Pens i sudden :)

De fortsätter att komma tillbaka match efter match! Tre raka segrar efter att ha släppt in det första målet nu.

Period 1, 3 och 4 till Pens. Period 2 klart dominerad av LA.

Crosby har de senaste matcherna varit enorm även i egen zon. Han har många take aways defensivt och startar sedan Pens anfall. Eller i PP då en LA-spelare tar pucken och ser ut att kunna starta en kontring. Pens övriga två forwards glider sakta mot blå för att ta sig ur zonen medan backarna snabbt täcker hemåt. Crosby däremot kämpar ikapp LA spelaren och tar pucken av honom precis innan blå. Liknande smådetaljer ser man hela tiden, han har en otrolig arbetsmoral.

Hitills denna säsong är han världens bästa spelare.

Malkin är enorm offensivt men inte så vass hemåt än så länge och tar dessutom en del onödiga utvisningar. Att han aldrig spelat ytterforward tidigare och att han har gjort 7+5 på 6 matcher bidrar dock till att jag förlåter honom ;)
Kommentera

Kolla på Pittsburgh vs LA online. Bra match. Pens har verkligen sjukt bra PK. Ligans bästa kedja skadar inte heller ;)

Kings gjorde mål efter 25 sekunder i första och nu efter 13 sekunder i andra perioden. Scheisse =)
Kommentera

Paddan: För jäkligt... Men vad är problemet egentligen dålig lag anda eller vad?
Kommentera

Bissett19: Återigen visar Flyers vilket stabilt lag man har. Man viker ner sig totalt och förlorar med 8-2 mot Penguins. Niittymäki släppte in fyra mål på nio skott innan han tackade för sig dryga tre minuter in i andra perioden
Kommentera

01:00Philadelphia FlyersAtlanta Thrashers3-2str    
info

(1-1,0-0,1-1,0-0,1-0)

1:57R. Robitaille1-0    

7:06I. Kovalchuk1-1

40:56P. Forsberg2-1    

48:31B. Holik2-2

65:00P. Forsberg3-2   

Kommentera

Inatt blev Joe Sakic den 11:e spelaren nånsin att nå 1500p i NHL, tyvärr blev det ändå stryk mot Washington med 5-3. Han gjorde även sin 1501:a poäng.

Tyvärr också för tredje hemmamatchen irad har publiksiffran minskat, från fullsatt 487 matcher på raken i Pepsi Center har det nu varit mindre än 18000 de senaste, inatt var det 17,047, illa illa.
Kommentera

Nattens tre matcher på länktips.

Underbar seger för Pens! De var redan över 0.500 för första gången på 4 år och nu leder de dessutom sin division :)

Allt jag trodde och hoppades på har inträffat. Två bra kedjor framåt, en grym checking line, utmärkta special teams samt att Fleury har blivit jämnare.

Hoppas bara de kan göra en fin match mot Flyers på Lördag då man får se hela matchen på tv (såg bara 1a perioden inatt).
Kommentera

henkaaa:

Ja vid 3-0 kändes det som att allt gick in men det var inget mot hur allt gick in i sista perioden. Det konstiga är att Theodore släppte in 8 puckar men det kändes inte som att han var dålig och han såg inte direkt otrygg ut heller. Ingen bra match heller, såklart, men dålig var han inte.
Kommentera

yaqop:

Är du Avs-fan så kan jag mycket väl förstå att du inte gillade matchutgången. :-P Nä, att det skulle bli fem mål i sista hade jag knappast kunnat drömma om heller, men när vi fick in reduceringen till 4-3 så trodde jag på en eventuell kvittering iaf... :-)

När Avs gjorde 3-0 var jag nära på att ge upp faktiskt. Lyssnade fram till 3-1 men stängde sedan av radion en stund. Kom tillbaka ganska precis när de gjort 3-2 och lyssnade sedan hela matchen. :-)
Kommentera

henkaaa:

Ja det var en riktigt underhållande match att se, tyvärr gillar jag inte matchutgången som du verkar göra. Bedrövligt att släppa in 5 mål i sista.

Det började så bra me 3-0 i första också..
Kommentera

"Hyfsad" match mellan Montréal och Colorado inatt!! :-) Skönt att få tvåla dit sin gamle målvakt och dessutom genom att göra åtta mål. So long, goodbye!! :-)
Kommentera

Deas:

Hehe, jag förstod nästan det ;-)
Kommentera

Gidde: Ja, ok. Jag ljuger för att få kompisar.
Kommentera

Deas:

Lätt att säga efteråt ;-)
Kommentera

Nattens matcher på länken.

Igår tänkte jag föresten på hur härligt det skulle vara om dagens rubrik på ESPN skulle vara 'The Kids Are All Right'. Jag var ju rätt nära får man säga =)
Kommentera

Deas: Lysande debut för Malkin minst sagt
Kommentera

Malkin målar direkt och imponerade i debuten. Spelade överraskande en del med Crosby även i 5 mot 5.

Pittsburgh hade vunnit om inte Brodeur storspelat.

Bland svenskarna var väl Kim Johnsson mest framstående. Han spelade 27 minuter och var inne på båda Minnesotas mål framåt.
Kommentera

Nattens resultat, observera publiksiffran i St:Louis, 8531 pers.

Buffalo–Philadelphia 9–1 (18 690 pers)

Montreal–Calgary 5–4 (21 273)

St Louis–Phoenix 2–5 (8531)

Edmonton–Vancouver 2–1 (16 839)

San Jose–Dallas 2–0 (16 380)
Kommentera

Stigsson:

Så sant!
Han är duktig på siffror den gode Paddan ;-)
Kommentera

Gidde: Men Paddan ska ha credit för att han hade det exakta antalet tomma stolar :-)
Kommentera

Paddan:

Vet jag väl, det är ju gamla nyheter, minst 1 minut :)

;-)
Kommentera

Gidde: Avs långa rad av utsålda matcher tog slut inatt, det stannade på 487 raka matcher för fullsatta läktare. Nattens match sågs av endast 17.681 personer vilket är 326 personer mindre än fullsatt.
Kommentera

..och efter 487 raka fullsatta matcher, det längsta streaket i amerikansk proffsidrott, så hade Colorado inatt inte fullt, ca. 350 osålda biljetter.
Riktigt tråkigt!
Kommentera

Bissett19:

Helt rätt av dig, jag ber så ödmjukast om ursäkt!

(Se länk)
Kommentera

Bissett19:

Haha, så var det säkert!!!

Jag satt och funderade ett tag innan jag postade det där inlägget, men kom inte på någon annan klubb än Brynäs!

My mistake!
Kommentera

Gidde: "Den gamle (!) Brynässpelare Justin Williams lyckades göra sina första mål försäsongen i natt..."

Justin Williams har aldrig spelat i Brynäs,vi hade en jeppe som hette Jeff Williams,men han spelar knappst i NHL nu.Justin Williams spelade inte han i Luleå under lockouten??

Kommentera

Många hattrick i år!

Den gamle (!) Brynässpelare Justin Williams lyckades göra sina första mål försäsongen i natt...
Kommentera

Hawerchuk: Här får han en välförtjänt hyllning,lite taskig kvalite´i början.

Se Länk.

Kommentera

« · 837391 · »