NHL

14692 inlägg · 804 ämnen

Trades

« · 992101 · » Till forumet

Sv: Trades
WarhawK: En gammal favorit kommer tillbaks till Avs. Adam Foote tradas från Blue Jackets till Avs, vad Avs får lämna i utbyte är ännu inte klart.
Kommentera

NJ Devils bytt till sig Bryce Salvador från Blues i utbyte mot Cam Janssen

Florida bytt till sig Wade Belak i utbyte får Toronto Floridas 5:e val i årets draft

Sharks bytt till sig Brian Campbell från Buffalo i utbyte mot Steve Bernier och sharks 1:a val i årets draft

Dallas bytt sig Brad Richards och Honken i utbyte får Tampa Jussi Jokkinen , Mike Smith och Jeff Halpern

Washington bytt till sig Christobal Huet från Montreal och i utbyte får Montreal deras 2:a val i 2009 draften

Colorado bytt till sig Ruslan Salei i utbyte får Florida Karlis Skrastins och ett 3:e val

Carolina bytt till sig Toumo Ruutu från Chicago i utbyte mot Andrew Ladd

Ottawa bytt till sig Martin Lapointe och Chicago får Ottawas 6:e val i årets draft
Kommentera

Gidde: kanonbra, tummen upp för dig!
Kommentera

Dawidovski:

Intervjun här om någon missat den..

(Se länk)
Kommentera

Dawidovski:

Nej men at man hade idoler i vissa lag som man fastnade för :-)
Kommentera

mattias - 74: spelade Gretzky i Leksand? ;-)
Kommentera

Dawidovski:

Att det blev Oilers var väl för att man spelade hockey själv som liten och hade Gretsky som idol som så många andra sedan sitter det i.

Precis som med Leksand :-)
Kommentera

mattias - 74: oilers är inte fel, höll på dom i finalen... annars tycker jag hemsky är riktigt bra ibland, har en hög potential! en annan favorit flyttade ju också till islanders, nämligen Marc-Andre Bergeron, diggar hans otroligt snabba o hårda slagskott.
Kommentera

Dawidovski:

Ja mitt kära Oilers är utan en viktig spelare. menser gärna att vissa andra kliver fram som Pisani ocjh Torres Lupl m.fl
Kommentera

mattias - 74: Nån som såg intervjun med Smyth? killen grät som fan, och sa typ att hans hjärta finns alltid i edmonton, och att han ska vinna bucklan i islanders o ta med sig bucklan till edmonton där den hör hemma! man märker hur stor hockeyn är i edmonton när man kollar på ryan smyths intervju.
Kommentera

Röda Tallen:

ingen smyth längre i Oilers men men thats life. Nån som vet nåt om Omarra ?? Va inte han med i J vm ??
Kommentera

Röda Tallen:
Och Norström till Dallas i ett paket med Konstantin Pushkarov och kings 3:e & 4:e val i draften 07 mot Jaroslav Modry , Johan Fransson och 2:a & 3:e val i draften 07 och 1:a valet i draften 08
Kommentera

henkaaa: En intressant trade är att Edmonton skickar Ryan Smyth (som alltid har spelat i Edmonton) till Islanders i uybyte mot deras första draftval i kaomande draft + Robert Nilsson och Ryan O´Marra.

Nilsson kommer alltså ännu en gång få spela ii samma klubb som farsan sin spelat i. Även om Kenta bara gjorde en säsong i Oilers.
Kommentera

Nu börjar det hända grejor inför trading deadline kl 21.00 ( i Sverige)....

Bl a Laraque och Roberts har avsagt sig sina no-trade klausuler för att kunna bli tradade till Pens.

Martin Biron har skickats till Philly och istället har man tagit in Ty Conklin från Blue Jackets.

Sedan innan har Rivet tradats till Sharks med ett femterundeval och i utbyte fick Canadiens Josh Gorges och ett förstarundeval.

Finns mer att läsa också.... bara att följa länken! :-)
Kommentera

Inte lätt att heta Belanger. Tro om han hann sätta sig på det första flyget?
Kommentera

Dragan 2k:
hehe ja kanske det kan ju även säga killen är hatad av mig så
Kommentera

WarhawK: Sean Avery ja. En av NHLs mest hatade spelare - eller i alla fall minst omtyckt. Kan bli intressant att följa hans framfart i Rangers.
Kommentera

Sean Avery till Rangers mot Jason Ward även en del prospect som byter klubb i traden .. full info i länken
Kommentera

Detta är onekligen en intressant tanke som framförs...
Kommentera

Alexei Zhitnik till Flyers och till Isles går Freddie Meyer och ett contitional 3rd round pick

Frågan om cryers bara dragit på sig ytterligare en dyr veteran eller om Zhitnik kommer kunna bidra nå till laget .. Zhitnik tjänar ju 3,5 mille / år och har förutom denna säsongen 2 år kvar på kontraktet med samma lön för dom åren.
Kommentera

Fan vad folk retas om att Näslund kan vara på väg till Pens. Det är ju verkligen inte sant, det går helt enkelt inte ihop om man ser till vad pens kan ge i utbyte, vad Näslund tjänar plus att Vancouver inte kan ha gett upp slutspelshoppet redan.

Men då det kommer från olika håll börjar man ju innerst inne hoppas trots att man egentligen vet att det inte är sant =)

Gött att Pens satt Leclair och Roy på waivers iaf. Synd att ingen kommer claima dem dock :P
Kommentera

Paddan:
hehe så du gillar inte deras värvningar från i somras när skaffade gammelgubbarna JR och Nolan ?
Kommentera

WarhawK: Aha, då fick Phoenix en målvakt i varje fall. Då behövs det bara backar, ytterforwards och centrar så kanske man får något som går att spela med.
Kommentera

Tellan till Phoenix mot Nash och ett draftval
Kommentera

Rangers har tradat Domenic Moore till Preds för Adam Hall , Preds skickade sedan Moore + Libor Pivko till pingvinerna mot ett 3:e val i draften 2007

Kan ju säga att inte har full koll på vad preds gm fick ut av detta dock , klara vinnare i denna trade är ju pingvinerna som fick en grymt bra PK spelare + ytterligare en prospect för ett ynka 3:e val .. traden för rangers del tror jag är ganska jämn för tror både Hall och Moore ganska likvärdiga spelare .. den stora förloren i mina ögon är preds som gav bort 2 spelare för få ett 3:e val

personligen kommer man sakna Moore , bara hoppas att Hall är en spelare man kommer uppskatta lika mycket
Kommentera

Carolina har tradat till sig Scott Walker från Nashville mot Josef Vasicek
Kommentera

Edmonton har införskaffat Jan Hejda från Buffalo för ett 7:e val i draften 2007
Kommentera

Paddan: Kunde han inte köpt Pens istället?
Kommentera

Tro om man kan räkna det här som en trade? Återstår väl att se hur hudflängd jag blir av Poffa... ;)

"Dave Checketts, the Utah-born sports entrepreneur who owns Major League Soccer's Real Salt Lake team, has completed a deal to purchase the St. Louis Blues, The Salt Lake Tribune has learned. 
Checketts, whose investment group is paying $150 million for the legendary National Hockey League franchise, will announce the purchase on Friday in St. Louis, sources told The Tribune."

Kommentera

WarhawK: Nordgren till Pittsburg
Kommentera

Imponerande deals av Vancouver. Weinrich, Carney och Noronen var precis vad dom behövde. Tuffhet framför mål och en bra backup till Auld. Hyfsad D dom kommer att ha när alla är friska.

Jovo - Allen
Öhlund - Salo
Carney - Weinrich
Baumer - Brown
Kommentera

Här är ett par till som trillade in efter jag gick off igår, för den som bryr sig.

Jason Wiemer från Calgary till New Jersey "for the later of New Jersey's 4th-round pick or Vancouver's 4th-round pick (previously acquired) in 2006."

Petr Taticek går från Florida till Pittsburgh mot Ric Jackman.

Tim Jackman går från Phoenix till Los Angeles mot Yannick Lehoux
Kommentera

FreddanVF:
Samsonov blir tydligen UFA till sommaren om han inte resignar då vart det en dyr "hyra" för Samsonov när Oilers var tvungen ge upp Reasoner , lovande spelaren Statsny + 2:a val i draften
Kommentera

Frisco: Vad menas?

Jamie Lundmark till Calgary från Phoenix mot ett draftval
Kommentera

Oleg Kvasha ska till Phoenix från NY Islanders mot ett draftval i tredje rundan.
Kommentera

Boston fick Marty Reasoner, ett draftval och non-roster player för Samsonov.
Kommentera

Eric Weinrich till Vancouver från St Louis mot Prospect och draftval i tredje rundan.
Kommentera

Willie Mitchel och 2007 2nd round pick till Dallas från Minnesota mot Martin Skoula och Shawn Belle
Kommentera

Jim Dowd till Colorado från Minnesota mot ett 4th round pick
Kommentera

Nik Dmitrakos till Philadelphia och 3rd round pick till San Jose Sharks
Kommentera

såklart Chicago :D
Kommentera

Arnason till Ottawa mot Bochenski som ska till Ottawa.
Kommentera

Live Radio på NHL.com för trading deadline. Men håller bara på till halv för den som är intresserad.

nhl.com finns läng mitt på sidan till radion
Kommentera

Paddan: Mot Dvorak enligt rykten
Kommentera

FreddanVF:
Visst när man kommer ner mot 4:e val så är det ofast lotterier om dom kommer ta en plats ju , men just Cross anser jag inte vara en back som tillför detroit nått ju .. hade hellre sett nån från grand rapids få chansen istället
Kommentera

WarhawK: Samsonov från Boston till Edmonton. Mer information snart.
Kommentera

WarhawK: konstig värvning
Kommentera

WarhawK: Jag vet en till som undrar det haha... Fråga inte mig.
Kommentera

Steve McCarthy till Atlanta för 2007 conditional Pick
Kommentera

FreddanVF:
Detta är en trade jag inte riktigt fattar , vad i allsindar ska Detroit med Cross till ?
Kommentera

« · 992101 · »