NHL

Nationellt · 16194 inlägg · 804 ämnen

Inlägg: 1038292

Sv: Matchtråd
JimmyH: Jäklar. Du ser inte så gammal ut.

Jag glömmer aldrig slagskottsmålen han gjorde sin näst sista säsong (?). Han dunkande upp några i taket från en sisådär 5-6 meter. Skoningslöst. Det är roligt hur vissa påstår att Gretzky var dålig sina sista år.

Dock tycker jag Lemieux klarade den modernare hockeyn bättre än Gretzky. Kanske mycket pga sin storlek. Sett till ren produktion (om man nu ska kolla på det) har Lemieux också de bästa säsongerna.

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Ny målis på gång till Carolina enligt Bjurman. En stjärnmålis dessutom

"...ryktas att Carolina Hurricanes jagar Winnipegs stjärnmålvakt Connor Hellebuyck"

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/L4Wq1q/snor-mats-sundin-forstavalet-i-draften-i-natt-las-per-bjurmans-kronika
Sidan sköts av: Paddan SuneMangs