NHL

Nationellt · 16202 inlägg · 804 ämnen

Inlägg: 3032406

Sv: Allmän tråd för NHL
Erat:

Varför detta agg mot Kanada och kanadensiska lag?

De flesta kanadensare vill ju att ett lag från Kanada vinnner SC

Jag som håller på Edmonton sedan 80 talet har aldrig förstått detta agg mot Kanada

Likadant med England i fotboll

Svenska avundsjukan eller?

Svarskommentarer

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Game seven i Buffalo, New York, är inte långt borta nu. Någon fler än jag som är sjukt taggad? #GoHabsGo

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Agg är ju rätt tråkigt och meningslöst rent allmänt. Internationellt kan jag ibland förstå en liten osämja då jag ofta tycker att Kanada får fördelar och diktera villkoren lite grann (som när Sverige i någon turnering hade fler ur supportstaff i båset. Kanada klagade och sedan kom de själva på att det hade kanske varit bra med fler i båset. Då ändrats reglerna). Sånt får mig att dra öronen åt mig lite. Om jag i något större politiskt tänk ska välja mellan framgång för USA eller Kanada behöver jag nog inte skriva vilka jag önskar mest gott :). Men som mattias skriver. Allt kan också handla om svensk avundsjuka från mitt håll!

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Ny målis på gång till Carolina enligt Bjurman. En stjärnmålis dessutom

"...ryktas att Carolina Hurricanes jagar Winnipegs stjärnmålvakt Connor Hellebuyck"

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/L4Wq1q/snor-mats-sundin-forstavalet-i-draften-i-natt-las-per-bjurmans-kronika
Sidan sköts av: Paddan SuneMangs