NHL

Nationellt · 16194 inlägg · 804 ämnen

Inlägg: 710974

Sv: Slutspelet
Frella: Håller inte med. Visst led jag av att se Rangers i box play konstant i lördags men tycker ändå att NHL är på rätt väg jämfört med elitserien. Om Jagr gör en onödig hakning i anfallszon ska han sitta. Om Malik gör en onödig armbågstackling i mittzon ska han också sitta. Jag blir förbannad för regelbrotten - och de här killarna vet vad som gäller efter en hel säsong- inte för att domarna fortsätter att ta ut för det. Det blir betydligt roligare spel när klubborna stannar på isen. Dessutom är det betydligt fler klockrena tacklingar på isen eller mot sargen i NHL än i elitserien. Tufft spel är inte förbjudet och att stoppa en motståndare med den egna kroppen ställer mer krav på en försvarare än att åka runt med en klubba runt midjan på motståndaren.

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Ny målis på gång till Carolina enligt Bjurman. En stjärnmålis dessutom

"...ryktas att Carolina Hurricanes jagar Winnipegs stjärnmålvakt Connor Hellebuyck"

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/L4Wq1q/snor-mats-sundin-forstavalet-i-draften-i-natt-las-per-bjurmans-kronika
Sidan sköts av: Paddan SuneMangs