NHL

Nationellt · 16186 inlägg · 804 ämnen

Inlägg: 714925

Sv: Awards!
Hawerchuk: "Alltid like roligt att läsa vilka som blev nominerade och logiken bakom. Lundqvist nominerad till Vezina, men INTE årets rookie. Phaneuf nominerad till årets rookie, men INTE James Norris. Pappskallar."

Jag förstår inte ditt resonemang riktigt. Lundqvist anses alltså vara top tre bland målvakter men inte bland rookies eftersom Crosby, Ovechkin och Phaneuf varit helt enorma. Däremot ses Phaneuf ännu inte, av juryn, som en av de tre bästa backarna. Det går ju faktiskt ihop, även om det kan verka konstigt :)

Henkaaa: Brukar de favorisera nordamerikaner? Både Calder, Hart, Norris, Selke och Lester B har ju vunnits av flera Europeér sett över de senaste åren.

Foppa Hart, Näslund Lester B, Lidas Norris flera gånger, Jagr Hart och Lester B två gånger, Lethinen Selke (?), Foppa, Affe och Samsonov Calder osv osv

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Där kom den - bomben. Babcock tillbaka i en roll som gjort honom genuint hatad flera ggr tidigare. Frågan är vilken väg han väljer den här gången och vilken syn Oilers har på den här rekryteringen.
Sidan sköts av: Paddan SuneMangs