NHL

Nationellt · 16193 inlägg · 804 ämnen

Inlägg: 718381

Sv: Slutspelet
Paddan:

Hahahaha.... jag tycker jag känner igen syndromet sen tidigare. Jag har nämligen för mig att Washington gjort något liknande för ett antal år sedan, då man var rädd att Pens-fansen skulle bli fler än Washington-fansen i arenan. :-)

Det enda detta bevisar enligt mig, är att det helt enkelt inte finns ett genuint hockey-intresse på orten när man tar till en sådan här metod. Hade detta varit i t ex Boston så hade alla deras die-hard fans stått och köat efter biljetter till lagets nästkommande hemmamatcher, så fort slutsignalen i föregående serie ljudit.

Minns jag inte fel så var det t o m tomma platser i RBC Center under andra matchen mot Canadiens. Det visar väl på vilket "genuint" hockey-intresse det finns i staden/delstaten. Hur töntigt som helst och det hade ALDRIG inträffat i Montréal även om man torskat serien med 4-0.....

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Ny målis på gång till Carolina enligt Bjurman. En stjärnmålis dessutom

"...ryktas att Carolina Hurricanes jagar Winnipegs stjärnmålvakt Connor Hellebuyck"

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/L4Wq1q/snor-mats-sundin-forstavalet-i-draften-i-natt-las-per-bjurmans-kronika
Sidan sköts av: Paddan SuneMangs