Det verkar stå mellan Murstein (tillsammans med Cuban och Marino) och en herre vid namn Fingold.
Som det verkar bjuder de förstnämnda strax under Fingold men hoppas att de ändå lyckas eftersom de behåller laget i stan och kan vänta på ny arena. Kanske därför de gör sån PR-grej av det nu med Marino som skyltdocka? För att lägga press på Mario och de andra att sälja till just dem, att de annars skulle bli "the bad guys" som såg till att laget flyttade. För om Fingold köper flyttar han dem till Kansas om jag föståt det hela rätt.
Jag är försiktigt optimistisk. Mario och övriga ägare vill nog helst behålla laget i Pittsburgh, men fakta är att de inte har någon skyldighet att göra så. De ser väl i första hand rent affärsmässigt på det hela.
mattias - 74: Där kom den - bomben. Babcock tillbaka i en roll som gjort honom genuint hatad flera ggr tidigare. Frågan är vilken väg han väljer den här gången och vilken syn Oilers har på den här rekryteringen.
Som det verkar bjuder de förstnämnda strax under Fingold men hoppas att de ändå lyckas eftersom de behåller laget i stan och kan vänta på ny arena. Kanske därför de gör sån PR-grej av det nu med Marino som skyltdocka? För att lägga press på Mario och de andra att sälja till just dem, att de annars skulle bli "the bad guys" som såg till att laget flyttade. För om Fingold köper flyttar han dem till Kansas om jag föståt det hela rätt.
Jag är försiktigt optimistisk. Mario och övriga ägare vill nog helst behålla laget i Pittsburgh, men fakta är att de inte har någon skyldighet att göra så. De ser väl i första hand rent affärsmässigt på det hela.