Dragan 2k: Otroligt, Thomas Ros blogg kommer till användning.
"Det finns två viktiga datum. 1 juni och 15 juni. Senast den 1 juni måste en NHL-klubb som "äger" en spelare i elitserien ge ett kontraktsförslag till spelaren. Gör inte NHL-klubben det, som Washington bland annat inte gör till Johnny Oduya, blir spelaren free agent och alla NHL-klubbar kan bjuda på spelaren. Senast 15 juni måste kontrakterade elitseriespelare skriva på ett NHL-kontrakt. Sedan stänger transferfönstret mot NHL. Men har man inte något kontrakt, typ Andreas Karlsson, kan NHL-klubben vänta hela året ut på att kontraktera spelaren."
Har de då ändrat på något jämfört med ifjol? Timrå tappade väl sina bästa spelare så sent som i Augusti eller?
Sharks har just nu både 2a och 9e val i årets draft. Blir det en sjuk trade dom laddar för eller går dom för valen (Stenberg som 2a och den bästa försvararen dom kan ta som 9e?)
"Det finns två viktiga datum.
1 juni och 15 juni.
Senast den 1 juni måste en NHL-klubb som "äger" en spelare i elitserien ge ett kontraktsförslag till spelaren. Gör inte NHL-klubben det, som Washington bland annat inte gör till Johnny Oduya, blir spelaren free agent och alla NHL-klubbar kan bjuda på spelaren.
Senast 15 juni måste kontrakterade elitseriespelare skriva på ett NHL-kontrakt. Sedan stänger transferfönstret mot NHL.
Men har man inte något kontrakt, typ Andreas Karlsson, kan NHL-klubben vänta hela året ut på att kontraktera spelaren."
Har de då ändrat på något jämfört med ifjol? Timrå tappade väl sina bästa spelare så sent som i Augusti eller?