NHL

Nationellt · 16190 inlägg · 804 ämnen

Inlägg: 731517

Sv: Silly Season inför 06/07
Paddan och Deas:

Håller fullständigt med att många långtidskontrakt är riktigt vansinniga. Det kan ju verkligen slå tillbaka om lönetaket skulle sänkas t ex. Möjligheten att trada någon skulle ju dessutom bli betydligt lägre. Dock verkar ju de flesta långtidskontrakt först och främst erbjudas de som blivit UFA's detta så de inte kan bli UFA direkt och därför välja att lämna klubben efter bara något år. Jag tror även att det är spelarna och agenterna själva som ställer krav på hyfsat långa kontrakt för att de ska skriva på..... detta så de har "ekonomisk" säkerhet även om lönetaket skulle sänkas.

Sv: Allmän tråd för NHL
Sharks har just nu både 2a och 9e val i årets draft.
Blir det en sjuk trade dom laddar för eller går dom för valen (Stenberg som 2a och den bästa försvararen dom kan ta som 9e?)
Sidan sköts av: Paddan SuneMangs