henkaaa: Enligt denna (dåligt översatta) artikel är avtalet nu klart och väntar bara på att Tretiak ska komma tillbaka från sin semester och skriva under.
Ryssarna har gett med sig pga VM på hemmaplan men hoppas få ett bättre avtal till nästa säsong.
Sharks har just nu både 2a och 9e val i årets draft. Blir det en sjuk trade dom laddar för eller går dom för valen (Stenberg som 2a och den bästa försvararen dom kan ta som 9e?)
Ryssarna har gett med sig pga VM på hemmaplan men hoppas få ett bättre avtal till nästa säsong.