Olympiska spelen

4012 inlägg · 52 ämnen

Mellan hopp och förtvivlan...

« · 408097 Till forumet

Mellan hopp och förtvivlan...
Vart tog d svenska medaljerna vägen????
Kommentera

Sv: Mellan hopp och förtvivlan...
SMÅLAND:
Det kommer nog nån i helgen : )
Kommentera

ClaesW:

Vi få våra GULD i helgen m.m.

Sverige, Sverige, Sverige !!!
Kommentera

Det var då själva den så nära det var för Nystrand, fjärdeplats och 6 futtiga hundradelar från bronset, så attans surt.
Kommentera

Sannes:

Starkt jobbat ändå. Han har förbättrat sitt svenska rekord två gånger. Mer än så kan man inte begära av någon idrottare.

Som han själv sa, han kommer tillbaka lagom till Peking-OS.
Kommentera

Poffa:
Dessutom svenskt rekord två gånger samma dag, det är kanonbra men jag tycker det är så himla surt att komma fyra i ett OS.

Och nu verkar det som om Alshammar är klar för final, det trodde jag inte efter att ha sett henne simma i försöken.
Kommentera

Jösses, vilket spel av Waldner, jag är imponerad, mycket imponerad.

Waldner, Fotbollstjejerna och Oddevold leder, vad är det som händer?!
Kan detta verkligen hålla.......
Kommentera

JAAAAAAAAA!!!

Du är grym, Waldner........
Kommentera

Sannes:

J-O WALDNER!!!

Gammal är äldst! UNDERBART!
Kommentera

Poffa: Som han gör det. Är det världsklass eller är det världsklass?
Kommentera

JAAAA...så jävla underbart....J-O Waldner är ju kung!!!
Kommentera

250kg kärlek:

Det är världsklass!

Dessutom är det helt underbart att se Kungen (Calle XVI alltså, inte Foppa) vråla "HÄRLIGT WALDNER!!!" då J-O just slagit in matchbollen.
Kommentera

Ja, nu vinner J-O semin och finalen också, av bara farten... Tjohoo!
Kommentera

Tack och hej säger man till Freitag, ute ur höjdtävlingen. Det är en stor sensation tycker jag, trots att han varit skadad, detta inbillar jag mig underlättar för Stefan Holm.
Kommentera

Waldner, vilken bollartist! Redan i Sydney för fyra år sen tyckte jag att han gjorde en rent otrolig insats ien så snabb reaktionssport i den åldern! Sedan dess har han mest blivit känd för att ha halkat på Brolins matta och missbrukat spel. Men J-O kommer igen, och igen, med en kropp som påminner om sin kompis Brolins så visar han att att rutin och bollkänsla betyder mest. Jag tyckte att han egentligen hade övertaget matchen igenom. Han styrde spelet, han vann dom viktiga bollarna, han vann! Nu vetefan om jag inte tror att han kommer hem med medalj igen.

När det gäller Klüftan så känns det som jag förmodar folk i Sovjetunionen kände på åttiotalet när det gällde hockeylandslaget. Vi är överlägsna. Vi är bäst. Men nog fan borde vi väl vinna ännu mer överlägset, va?

Holm imponerar. Stensäkert hela kvällen. Freitag måste ha hoppat halvskadat. Vem ska hindra Holm för att ta ett mycket välförtjänt guld? Fast höjdhopp är chansartat, densomleverfar.se.
Kommentera

Albert Hall:
Vi får ju inte glömma bort Christian Olsson, hans kvalhopp bådar gott inför finalen på söndag. Tänk vilken söndag det kan bli.

Men först Carro imorgon, jag bävar redan för längdhoppet, jag vill inte vara med om samma eländiga spänning som i Paris, brrr så fasansfullt.
Kommentera

Sannes:

Förlåt att jag glömde Christian. Fast jag var iofs inte så engagerad i hans kval idag eftersom jag redan var 100% säker på att han skulle gå till final om han var någorlunda frisk. Fast han imponerade mycket mer än jag trodde han skulle göra, det gjorde han.

Jag tror att vi har ganska stora chanser att ta TRE guld i friidrott i OS! När hände det senast, 1948? Ändå är Kajasa skadat, men allting kan ju inte gå vår väg heller.
Kommentera

Albert Hall:
Tja du, tre guld. det låter på tok för bra, men visst finns chansen. Man kan ju hoppas på tre medaljer iallafall.
Kommentera

Sannes:

Om Carro är så klok som jag tror (läs: har så goda rådgivare som jag tror) så kommer hon inte att ta några risker imorron. Ett säkerhetshopp i första på runt 6.40-6.50, sedan fullt ös. Efter längd kommer guldet i praktiken att vara klart. I spjut och 800 meter är det svårt att totalmisslyckas. Om man inte blir skadad förståss...
Kommentera

Albert Hall:
Det känns som om hon inte kan göra några säkerhetshopp, det är fullt ös hela tiden tycker jag.
Det är inte bra för mina nerver kan jag meddela.
Kommentera

Sannes:

Klüftan har råd med ett säkerhetshopp, lita på mig... ;-)
Kommentera

Albert Hall:
Jag vet att hon har råd med säkerhetshopp men frågan är om hon tänker så.

Men jag får väl lita på dig dårå.
Kommentera

Jaha, då var det lördag. Carro skall in och avgöra sjukampen men det som etsat sig fast i mig är gårdagens match mellan J-O Waldner och Timo Boll.

Man somnade lycklig och man vaknar lycklig. Dessutom får man gåshud då man läser Aftonbladets kommentarer om matchen. Klart roligast är dock att få läsa vas den svenska publiken skrek då Waldner pratade med Hans Majestät Konugen...

"DEN RIKTIGA KUNGEN, PINGPONGKUNGEN, DEN RIKTIGA..."
Kommentera

Då är Norge tagit sitt första OS-guld, det var ett väntat guld av Tufte i rodd, fast han fick kämpa rätt så hårt för att få det.

Sverige tar väl sitt första guld idag också, eller?!
Kommentera

Sannes:

Såklart. Frågan är väl mest om hon går över 7000 poäng igen. Snart börjar längdhoppet. 7.10, va?

Men Waldner, ojojoj...
Kommentera

Albert Hall:
Nu börjar det, övertramp i första för Carro, så gick det med det säkerhetshoppet.
Kommentera

Sannes: Usch,usch. Jaja,hon kommer att klara detta.Det är jag säker på.
Kommentera

Albert Hall:

Säkerhetshoppet var dock ett riktigt, riktigt långt övertrampshopp. Det såg ut som om det var upp mot 7 meter.

Jaja, vi tar ett säkerhetshopp nu i andra och så hoppar hon över 7 meter i sista hoppet i stället.
Kommentera

Portello:
Hon redar nog upp det hela förr eller senare men frågan är om mitt hjärta fixar det hela.
Glömmer inte förra året i första taget.
Kommentera

Sannes: 6,54 i andra hoppet.Nu är det bara att ösa på för Carro i sista.
Kommentera

Portello:

Skönt att hon fick ett godkänt hopp. Men tänk att hon blir tvingad att korta ner sista stegen, trots att hon flyttat bak ansatsen. Det är nästan som om hennes kropp anpassar sig till längden och verkligen vill vara bäst ändå.
Kommentera

Poffa: Bak med märket en meter. Bak en meter till innan ansatsen. Full fart och 7.40. AM och jag hoppas.
Kommentera

Frisco:

Ja, jag hoppas också. Får hon ett hopp på över sju meter kommer det inte bara att avgöra sjukampen, det kommer även att ge henne enormt självförtroende till längdhoppskvalet.
Kommentera

Poffa: Sjukampen är redan avgjord.Ingeting kan hota Carro.Förutom en skada då.
Oj, hon som ligger tvåa inför längdhoppet är i ett prikärt läge.Två underkända hopp, nu gäller det att hon har nerverna i styr i sista hoppet.
Kommentera

Portello: Äh ingenting är avgjort. Clüftan kastar ju sämre spjut än Poffa för tillfället.
Kommentera

Frisco:

6,78 i sista för Klüftan. Bra, men kanske något kortare än jag hoppats på. Man har ju så höga förväntningar på Carro att om hon inte sätter personbästa i varje gren så blir man lite snopen.

Nä, nu är det klart. Även om hon kastar spjut sämre än mig.
Kommentera

Bara en poäng efter 7001-poängsserien... Frågan är: kastar hon bättre spjut än sig själv för ett år sedan?
Kommentera

knaskamilla: Hon kastar tyvärr sämre. AM tror att hon fått för mycket stav.
Kommentera

Poffa: En Norske vann guld i rodd före Jansson. Grattis till OS-silvret Jansson.
Kommentera

Sannes:

Du hade rätt och jag hade fel. Klüftan är usel på säkerhetshopp. Varför är det alltid övertrampshopp som är de längsta hoppen?
Kommentera

Albert Hall:
Fast hennes andra hopp kan man ju säga var ett säkerhetshopp, så vi hade lite rätt båda två.
Kommentera

Poffa: Satt och läste lite i Aftonbladets artikel om kungens match igår. Rätt kul att se när den svenska monarken benämns som Carl Gustaf och JO som Kungen genom hela artikeln. Kanonkul journalistik.

Förresten. Såg att artikeln var skriven av en viss Stefan Holm. Hur har han tid. Emellan att hoppa i kvalet så hinner han extraknäcka som journalist.:-)

Se länken
Kommentera

Dragan 2k:

Det händer tydligen rätt ofta att folk mailar honom och tror att han är DEN Stefan Holm. Lustigt. Nog för att jag är ganska övertygad om att den riktige Holm skulle göra ett bra jobb som journalist, men kanske han inte riktigt har tid att klämma in sådant där han är i sitt liv för tillfället?
Kommentera

knaskamilla:
Stefans Holms hemsida är mycket bra, den är bland mina favoriter. Man får många boktips där också.

www.scholm.com/
Kommentera

knaskamilla: Kan tänka mig att flera gör det. Det finns säkert en massa sådana exempel. Ett som jag kommer på är Peter Ström. Numera i Cortina, förut i Frölunda. Dessutom finns det en Peter Ström som är läkare i Tre Kronor. Däremot är jag inte säker om spelaren Peter Ström överöses med mail om han extraknäcker som läkare åt Tre Kronors trupp.

För övrigt är det en fröjd att se Carolina Klüft visa hur idrott ska bedrivas. Underbart. Professionell, duktig, tillmötesgående - en sann folkhjälte.
Kommentera

Sannes:

Jepp, en av mina favoriter också. Han bjuder verkligen på sig själv! Dessutom har han ofta samma åsikt om böcker vi bägge läst som jag har... ;)
Kommentera

knaskamilla:
Jag brukar leta upp de deckare som han har läst, tack vare det så hittade jag en författare som jag aldrig hade hört talas om, Dennis Lehane. Kanonbra böcker.
Kommentera

Poffa: Poesi från gårdagen:

En rak backhandloop. 6-10.
Ett hårt backhandtryck. 7-10.
En rak forehand. 8-10.
En backhandsöppning med båge. 9-10.
En diagonal forehand. 10-10.
Kommentera

« · 408097