Längdskidor
Linnea: Jo, jag blev ju varse det. Det är inte samma grej att följa ett skidlopp framför en sercicetjänst via webben. Inte lika direkt, om en säger...
Underbart med det första gludet i vilket fall, grattis tjejer och bra jobbat!
Poffa: Har du inte släckt ner masten ännu ;-)
OT: Vann en flaska Ardbeg i samband med guldet också. En kille på Fiberdata trodde inte Sverige skulle ta något guld i årets OS :-)
65selander:
Ingen nersläckt mast här inte. Perfekt bild och härlig lunchunderhållning.
Nu gäller det för Thobias att inte krokna och göra slut på krafterna. Han har ju inte tränat så väldigt mycket på sistone p.g.a. sjukdom.
Det gick väldigt lugnt (om man nu kan kalla det lugnt i sprint) på Linds sträcka. Sparande av krafter men Thobias verkar ha det tuffare.
Han såg riktigt sliten ut redan på hans förra strecka. Men han åker OK. Nu gäller det att han ger allt. Lind får en svår uppgift.
Har aldrig varit så här nervös när det gäller skidor.
Två Guld, kamrat Brezjnev vi har slatt dem alle!
De slog Norge! Storfavoriterna Norge!
Två guld på mindre än 25 minuter, när hände det senast i ett OS?
Medaljställning
Guld Silver Brons
1 USA 4 2
2 Ryssland 3 3 2
3 Tyskland 2 1
4 Sverige 2
5 Norge 1 4 4
När låg Sverige före Norge i en medaljliga för vinter-OS senast? Shit va nice!!! Hoppas att detta ger de andra svenska utövarna en extra push framåt med denna framgång.
Svenska nationalsången..
Oja! Jag förstår inte att du kunde missa en enda pallplats!?!? Du är verkligen dålig på att tippa ;) =)
Härligt att vara före Norge, om än för en dag.
Man måste få vara kaxig och överlycklig ibland! Det är inte ofta man får hoppa över mållinjen först i ett OS!
Njut av stunden..
Men vad sjutton ska man säga om Björn Lind, Imponerad av han först plocka in på rakan mot värsta backen försprånget på Norge och Rysslan.
Sedan ligga och lura där bakom och fis köra, sedan på upploppsrakan 3-5 stavtag och han var förbi de övriga sominte hade en suck att sätta emot!
Där kan vi cascha in ett 3:e guld i form av Björn Lind på de inviduella sprinten kan en bli ytterligare ett, Damerna hmm vi har ju Emelie Öhrstig som regerande VM mästarinna och nu Lina Andersson någon av dessa kommer sopa hem guldet där också.
FORZA SVEZIA
Fast ärligt talat trodde jag inte att damerna skulle vinna, jag trodde att Scott skulle rycka av Lina... Man blev fan tårögd när man såg att det var klart=D
HEJA SVERIGE.........
Och jag tror att båda de har goda medaljchanser, större chanser än Fredriksson iaf, han såg visserligen bättre ut än väntat idag, men inte tillräckligt för att kunna nå medalj.
Har nog aldrig hänt i OS! Själv är jag mest nöjd att vi både slog Norge och Finland, känns nästan som en Färjestadförlust !!
Scrolla ner i rullisten och klicka på "Se vekslingene og målpasseringen i finalen"
http://www.nrk.no/ol
Eftersom jag prickade in hela fem av sex medaljer på sprintstafetterna så ska jag givetvis ge er facit för hur det går idag också.
Damernas 10 km klassikt slutar med
1. Virpi Kuitonen, Finland
2. Beckie Scott, Canada
3. Claudia Kunzel, Tyskland
4. Kristina Shmigun, Estland
5. Julia Tchepalova, Ryssland
6. Katerina Neumanova, Tjeckien
GULD!! Gött tjejer!!
Hoppas hoppas att killarna lär sej av er!!