Inlägg: 1239893
Svarskommentarer
Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Berka: Armen är ju förihelvete i nästan vågrätt läge.
Klockren tackling? Hahaha!
Klockren tackling? Hahaha!
Sv: Vancouver 2010 - allmänna tråden
Berka: Tack, nu har jag uppfattat din och NuMo:s ironi.
Är dock inte riktigt säker på att DU försöker retas eller vara ironisk....
Är dock inte riktigt säker på att DU försöker retas eller vara ironisk....
Att barteco inte är uppmärksam har väldigt mycket med saken att göra då han är ytterst tacklingsbar, han sträcker sig efter pucken på ena sidan tollefsen men försöker samtidigt undvika tacklingen åt andra hållet, resultatet blir att barteco kommer lågt in i situationen utan någon som helst chans att skydda sig.
Ofta brukar dessa situationer resultera i en klassisk bentackling (som det faktiskt höll på att bli) men nu träffar tollesen med överkroppen.
En exakt likadan tackling delade ovechkin ut på jagr häromdagen och jagr försökte dra på samma sida som barteco, enda skillnaden var att jagr hade kontroll på pucken i dragningen och kommer in i situationen upprätt och axeln tar i bröstet, en klockren tackling!