Inlägg: 2987190
Svarskommentarer
Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: Mötena mot Italien ska räknas bort för Sverige, Finland och Slovakien. Då kommer Sverige trea.
Sv: Vinter OS 2026
Har fått klarhet i detta nu.
Anledningen att Sverige blir tvåa i gruppen är att alla räknar iskallt med att Finland vinner mot Italien, och då har Finland bäst målskillnad internt mellan FIN/SWE/SVK.
Nu tror jag ju inte på en Italiensk skräll, men fy fan vad respektlöst av alla spelare, ledare och alla i sändningen att bara inteckna Italiensk torsk flera timmar innan nedsläpp… ovärdigt 😡 bättre att i så fall att tala klarspråk och säga att det är stor sannolikhet att man KAN tappa gruppsegern.
Anledningen att Sverige blir tvåa i gruppen är att alla räknar iskallt med att Finland vinner mot Italien, och då har Finland bäst målskillnad internt mellan FIN/SWE/SVK.
Nu tror jag ju inte på en Italiensk skräll, men fy fan vad respektlöst av alla spelare, ledare och alla i sändningen att bara inteckna Italiensk torsk flera timmar innan nedsläpp… ovärdigt 😡 bättre att i så fall att tala klarspråk och säga att det är stor sannolikhet att man KAN tappa gruppsegern.
+ 2

Enligt Flashscore så är Sverige gruppetta