Övrig hockey

10027 inlägg · 1131 ämnen

nykomlingar

nykomlingar
Även kommande säsong så kommer en nykommling att hänga kvar i serien.Tillsammans med LHC och SSK så måste man nog räkna AIK som en nykomling.De har enligt hockeymagasinet 20 nya spelare i en 22 manna trupp.
Kommentera

Sv: nykomlingar
Mjaaa.. Riktigt så illa är det nog inte. AIK har tappat 10 spelare, och har f.n. en väldans massa på "try-out". Det handlar ju inte om att samtliga 18 (inte 20, i listan är 2 tränare) kommer att ta plats. Av dessa kommer 6 st från egna juniorled vilket sannolikt innebär att många av dom kommer att få fortsätta i J20 laget efter Augusti.
Men hur som helst, AIK:s spelaromsättning påminner väldigt mycket om Leksands förra året, och hur det slutade vet ju alla...
Kommentera

Måste säga att det ser väldigt intressant ut inför Elitserien i år. Timrå höll sig kvar som nykomling i fjol, och vi fick två nya lag. Och både Linköping och Södertälje verkar ha gjort bra värvningar, förhoppningsvis utan att förköpa sig. När dessutom AIK har haft / kanske fortfarande har sånt tumult i föreningen med spelarflykt som följd, så kan det bli en väldigt öppen historia kring strecken.
Kommentera

Ingen Ford på våran gård!!!!

Trevligt och höra du låter som en LHC fantast nästan!
Kommentera

LHC-fantast? Jag? Nej nej, jag är Brynäsare ut i fingertopparna. Tycker dock att det är kul med nya lag. Serien behöver förändring. Timrå var en frisk fläkt i fjol och förhoppningsvis blir de ett stabilt elitserielag. Hoppas att LHC eller SSK kan hålla sig kvar i år, gärna på bekostnad av AIK. Jag har inget emot AIK egentligen, men däremot ogillar jag sättet klubben numera sköts på. Det kan aldrig sluta väl.
Kommentera

Har du sett att LHC har väldigt bra nyförväv?
Kommentera

Jodå, det har jag sett och det ser bra ut. Önskar lycka till.
Kommentera

tyvärr så kommer ungtupparna att överskatta sig själva, och åka ut fortare än vad de kan bokstavera sitt eget lags namn...
Kommentera

« · 2374