« Föregående · 162156 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Mer lördagsläsning
Har någon läst kvällsposten? Undrar om där står något om Rögle, det brukar det ju göra.
Hinke
Härlig analys av gårdagskvällens drabbning av Rögles Hinke på nätmagasinet
Länkar:
http://www.roglebk.nu/
http://www.roglebk.nu/
Sv: Bilder och referat
Har nu vaknat och orkat skriva referatet.
Hasse Det blev dom bilderna som det blev. Hockey är ett snabbt spel och ibland så kommer målen utan att man är beredd eller så skyms målet av spelare. Tyvärr men man kan inte alltid få klockrena bilder på just målen.
Belix
Hasse Det blev dom bilderna som det blev. Hockey är ett snabbt spel och ibland så kommer målen utan att man är beredd eller så skyms målet av spelare. Tyvärr men man kan inte alltid få klockrena bilder på just målen.
Belix
Sv: Bilder och referat
Fick du inte med någon bild på nåt mål tommy? Jaja jag bryr mig inte så mycket.
Har ni sett att de första åtta platserna i plus/minus-ligan upptas av Rögle?
Tack för att jag fick hänga med på bortaresan tommy och jag hoppas jag kan åka med fler gånger i framtiden, det var mycket trevligt. Hade lite ont i örat eller nåt, annars hade det varit roligare att stå i klacken än det var.
Ses på söndag, trevlig helg så länge.
Har ni sett att de första åtta platserna i plus/minus-ligan upptas av Rögle?
Tack för att jag fick hänga med på bortaresan tommy och jag hoppas jag kan åka med fler gånger i framtiden, det var mycket trevligt. Hade lite ont i örat eller nåt, annars hade det varit roligare att stå i klacken än det var.
Ses på söndag, trevlig helg så länge.
Bilder och referat
Bilderna är uppe nu från Ljungby. Ett referat kommer upp i morgon förmiddag orkar inte skriva det nu.
Nordan
Kolla talangrankingen för svenska spelare just nu. På plats 17 hittar vi ett trevligt namn. Sen är det ett antal Rögle fostrade med, bla Joel Lundquist som ligger riktigt högt upp :)
www.eliteprospects.com/prospects.php
www.eliteprospects.com/prospects.php
Sv: Troja-Rbk
Hardmen: Då har man kommit hem från Ljungby, känner sig lite dassig men annars är allting bra!
Jag tyckte att Rögle var lite ineffektiva och att inte ivar behövte släppa in 2-1-målet. Det var väl en godkänd insats, eftersom Troja hade väldigt mycket att kämpa för. På söndag har vi returen och då får vi hoppas på fler Rögle-mål. Nu ska jag titta lite på de andra resultaten, som jag ännu inte vet. Ha en fin sömn och en trevlig lördag, så ses vi på söndag i hallen.
mvh Hans.
Jag tyckte att Rögle var lite ineffektiva och att inte ivar behövte släppa in 2-1-målet. Det var väl en godkänd insats, eftersom Troja hade väldigt mycket att kämpa för. På söndag har vi returen och då får vi hoppas på fler Rögle-mål. Nu ska jag titta lite på de andra resultaten, som jag ännu inte vet. Ha en fin sömn och en trevlig lördag, så ses vi på söndag i hallen.
mvh Hans.
IF Troja - RBK
Övertid...2-2 efter full tid.....och SÅ ännu en seger tll Rögel!.. Niklas Karmhag och åter igen i powerplay!.. har vi börjat träna mycket på det nu eller.. verkar som börjar få grepp om det.. tycker vi har vart usla på pp innan!.. Någon som vet publiksiffran?
Sv: Intressant
Joinzzon: Larsson som forward var ganska självklart om man skulle välja en av backarna. Han har snabbheten, aggressiviteten och är dessutom alltid forward i en speciell powerplayuppställning man brukar använda.
Danne-Dynamit kommer säkert göra ett bra jobb ikväll!
Danne-Dynamit kommer säkert göra ett bra jobb ikväll!
Sv: Intressant
Mygel:
Larsson som forward ??
Hade det inte varit bättre att spela Blanck som forward ?
Han är ju redan vår mest offensive spelare ....
Måste säga att 3:e femman inte ser direkt imponerande ut.
Gissar att den spelar -2 i dag tyvärr :-(
Larsson som forward ??
Hade det inte varit bättre att spela Blanck som forward ?
Han är ju redan vår mest offensive spelare ....
Måste säga att 3:e femman inte ser direkt imponerande ut.
Gissar att den spelar -2 i dag tyvärr :-(
Sv: Intressant
Hardmen:
Hoppas att vi blir runt 100 pers ??
Om vi var 350 personer förra gången på en Söndag så borde vi ju inte bli mindre i kväll på en Fredag .....
Hoppas att vi blir runt 100 pers ??
Om vi var 350 personer förra gången på en Söndag så borde vi ju inte bli mindre i kväll på en Fredag .....
Troja-Rbk
Då bär det snart av till Ljungby för ännu en seger?
Hoppas det kan bli bra på lektarn också, och hoppas att motparten, tyskarna kan sjunga lite också. Vilket språk nu De ska sjunga? jag tror på 3-5 till Rögle kan t.o.m bli mer. men ha en trevlig kväll framför datorerna, eller TV:n.
Hans.
Hoppas det kan bli bra på lektarn också, och hoppas att motparten, tyskarna kan sjunga lite också. Vilket språk nu De ska sjunga? jag tror på 3-5 till Rögle kan t.o.m bli mer. men ha en trevlig kväll framför datorerna, eller TV:n.
Hans.
Sv: Hög stämning
Håller på rbk:
Det är en viss skillnad på att vilja och att kunna. Vissa av oss har kanske inte möjligheten att åka till Ljungby i kväll. Arbete, familj, ekonomi, andra sociala åtaganden, ja det finns massor av anledningar.
Just därför är jag (och många andra) imponerade av det följe som tar sig dit med avsikten att ha kul och framförallt stötta Rögle.
Jag hoppas att det gör nytta.
Det är en viss skillnad på att vilja och att kunna. Vissa av oss har kanske inte möjligheten att åka till Ljungby i kväll. Arbete, familj, ekonomi, andra sociala åtaganden, ja det finns massor av anledningar.
Just därför är jag (och många andra) imponerade av det följe som tar sig dit med avsikten att ha kul och framförallt stötta Rögle.
Jag hoppas att det gör nytta.
Sv: Hög stämning
Det kommer att bli ett jäkla tryck ikväll.....med líte "hojtarvätska" så blir det aldrig dåligt....
FRAMÅT Rbk.....FRAMÅR Rbk!!!
FRAMÅT Rbk.....FRAMÅR Rbk!!!
Sv: Hög stämning
Håller på rbk: Ja man får hoppas att det blir ett jäkla tryck och att alla sköter sig, men tror jag att alla gör det. Bara röglespelarna gör sin plikt så ska det bli tre poäng utan problem.
Sv: Hög stämning
D Quaid: Heder ????
Vem fan vill missa detta !?!? detta är en självklarthet för alla som älskar Rögle att ta sig dit....
Det kommer att bli drag på läktaren!
Vem fan vill missa detta !?!? detta är en självklarthet för alla som älskar Rögle att ta sig dit....
Det kommer att bli drag på läktaren!
Hög stämning
Det är väldigt hög stämning i gästboken för tillfället.
Skruva inte upp förhoppningarna allt för mycket bara. Troja spelar med kniven mot strupen och är mer eller mindre tvingade att plocka en bunke poäng i detta dubbelmöte, för att ha häng på fjärdeplatsen.
Motivation slår klass, rätt så ofta.
Vad som däremot skulle funka bra som en fackla i ändan på Röglespelarna är ett mäktigt tryck och support från läktarplats.
I kväll finns det alla möjligheter att i större grad påverka utgången av matchen.
Ge nu järnet i Sunnerbohov och sköt det på ett snyggt sätt, så att man kan känna stolthet som Röglesupporter.
Heder till alla som offrar en fredagkväll till att åka och stötta Rögle i Ljungby.
Skruva inte upp förhoppningarna allt för mycket bara. Troja spelar med kniven mot strupen och är mer eller mindre tvingade att plocka en bunke poäng i detta dubbelmöte, för att ha häng på fjärdeplatsen.
Motivation slår klass, rätt så ofta.
Vad som däremot skulle funka bra som en fackla i ändan på Röglespelarna är ett mäktigt tryck och support från läktarplats.
I kväll finns det alla möjligheter att i större grad påverka utgången av matchen.
Ge nu järnet i Sunnerbohov och sköt det på ett snyggt sätt, så att man kan känna stolthet som Röglesupporter.
Heder till alla som offrar en fredagkväll till att åka och stötta Rögle i Ljungby.
Sv: Linköping utan tränare!!!!
Hardmen: gott o se....
man ska inte klara sig i elitserien utan hjärta!
man ska inte klara sig i elitserien utan hjärta!
Sv: Intressant
Hardmen: Vi blir mer än 100. Enbart i bussen är det ju runt 60 stycken. Sen kommer det alltid en jäkla massa med bil. Lite synd bara att intresset i Ljungby har svalnat med åren. Hallen är liten, men den känns ännu mindre alla stolar gapar tomma.
Linköping utan tränare!!!!
Enligt tv4-sporten har Mats Wiederstål sagt upp sig. Han vill inte se miljonbygget Linköping falla som en sten!!!!
Sv: Intressant
Mygel: Jag tror att Larsson passar bättre som forward faktiskt, han är snabb på skridskorna. Kul att juniorerna får chansen, dom behöver så mycket speltid dom kan få. Det ska bli roligt att se vad tyskarna går för, tror att vi kan sjunga sönder dom ganska fort.
Alla till Ljungby!!!!!!! Hopas vi blir runt 100 pers. i klacken, då är vi oslagbara....
Alla till Ljungby!!!!!!! Hopas vi blir runt 100 pers. i klacken, då är vi oslagbara....
Intressant
Verkar bli intressant ikväll. Enligt HD kan det bli så att Larsson lirar ytterforward. 4 kedjor innebär att alla spelare luftas, ska bli kul o se.
Sen ska man väl vara glad att Kelly är skadad. Såg ruskigt bra ut i de senaste matcherna vi lirade mot tomtarna.
Två segrar i helgen o vi är i SA med all säkerhet. Alla upp till Sunnerbohov och sjung för fulla muggar. För första gången så verkar vi få motstånd däruppe på läktarna :)
Sen ska man väl vara glad att Kelly är skadad. Såg ruskigt bra ut i de senaste matcherna vi lirade mot tomtarna.
Två segrar i helgen o vi är i SA med all säkerhet. Alla upp till Sunnerbohov och sjung för fulla muggar. För första gången så verkar vi få motstånd däruppe på läktarna :)
« Föregående · 162156 · Nästa »
Nej jag säger grattis till AIA som vann läktarmatchen helt klart igår!