Säsongen 2021-22
« Föregående · 2311132 · Nästa » Till forumet
Sv: Säsongen 2021-22
puffe: Tror inte Oskars, Lif tar sig förbi åttondelen. Men däremot FBK blir nog en utmaning i ett slutspel. Öret tar jag gärna i en kvart då Rbk brukar spela bra mot dem.
Sv: Säsongen 2021-22
puffe: Håller på er att ni gåt upp i SHL. HV kan gå att vinna mot i en final.
+ 1
Sv: Säsongen 2021-22
Vinst mot FBK. Nästa match borta mot Mif ... hoppas Sylvegårdarna håller sig på mattan nu när kontraktet är klart.
Sv: Säsongen 2021-22
Match borta mot Mif imorgon. Brukar vara en utmaning att ta poäng i hök nästet och Mif är nog lyfta av senaste vinsten mot Dif. Samtidigt som Mif i praktiken är klara för SHL så kan fortfarande Tik vinna sista tre matcherna. Men då måste de vinna två matcher mot FBK (svårt, FBK kommer vilja avsluta starkt) samtidigt som Mif inte tar poäng mot Rbk. Men det troligaste scenariot är att Mif kommer fixa poäng imorgon antingen genom vinst på ordinarie tid eller via förlängning. Och då är kontraktet definitivt säkrat.
Sv: Säsongen 2021-22
Returmöte med Mif imorgon... och sedan återstår två matcher i grundserien. Luleå och SAIK har spelat riktigt bra sista matcherna och det kommer bli jämnt i toppen.
+ 1
Sv: Säsongen 2021-22
Smärtsam styrning av eran spelare såg de ut som, kan ha fel.
Men det här tar ni!
Men det här tar ni!
Sv: Säsongen 2021-22
Imorgon match mot TIK... blir det vinst så är seriesegern klar. Men vinner Luleå eller SAIK så kan något av de lagen vinna serien. Spännande!
Sv: Säsongen 2021-22
Så är grundserien färdigspelad. Ett lotteri kring vem som skulle bli seriesegrare och ett lotteri kring vilka lag som skulle till play in. Trodde absolut inte Oskars skulle spela play in utan snarare LHC. Önskar hursomhelst TIK all framgång i kvalet mot Dif. Hoppas TIK vinner mot Dif. Nu väntar i alla fall ett slutspel där RBK får spela bra för att nå längre än kvart.
+ 1
Sv: Säsongen 2021-22
Charliejfz: Grattis till segern i Champions Hockey League och Europamästerskapet; och till seriesegern i SHL. Fina miljoner som rinner in på ert konto. Återkommer senare i vår och gratulerar då till det svenska mästerskapet.
+ 2
Sv: Säsongen 2021-22
Sven.Savage: Tack så mycket! Rbk hade lite flyt och det kunde lika gärna varit Luleå som vunnit grundserien. Slutspelet är långt och tror det blir Luleå som vinner SM guld.
+ 1
Sv: Säsongen 2021-22
Efter första åttondelen ... första matchen till öret och till Oskars. Men två matcher till att spela så allt kan hända. Luleå får nog Oskars vilket definitivt är en fördel för dem.
Sv: Säsongen 2021-22
För RBKs del är det troligen en större fördel att möta Öret i kvarten för eventuellt avancemang. BIF blir troligen ett svårare motstånd över sju matcher. Men inget är klart ännu och det kan naturligtvis även bli kvart mot BIF vilket skulle vara kul.
Sv: Säsongen 2021-22
1-1 i matcher mellan BIF och Öret. Och så står det just nu 2-2 mellan TIK och DIF.
Sv: Säsongen 2021-22
+ 1
Sv: Säsongen 2021-22
Charliejfz:
Går Leksand vidare tar vi förhoppningsvis iaf 1 match kanske 2, fler blir det inte, håller er och Skellefteå som de 2 bästa lagen i SHL, synd att det inte kan bli final mellan era lag
Går Leksand vidare tar vi förhoppningsvis iaf 1 match kanske 2, fler blir det inte, håller er och Skellefteå som de 2 bästa lagen i SHL, synd att det inte kan bli final mellan era lag
Sv: Säsongen 2021-22
NoMercy:
Nej Skellefteå möter vinnaren mellan Rögle - Leksand / Oskarshamn i Semi således kan inte Rögle spela final mot Skellefteå
Nej Skellefteå möter vinnaren mellan Rögle - Leksand / Oskarshamn i Semi således kan inte Rögle spela final mot Skellefteå
Sv: Säsongen 2021-22
Nåväl, Sven verkar ha koll på lottningen. Sitter och väntar på kvartsfinalen när RBK spelar.
+ 1
Sv: Säsongen 2021-22
Charliejfz: Ni vann serien men jag tycker trots det att Rögle var bättre förra säsongen! Ikväll vinner ni inte ens skotten och det känns som om detta blir svårt även om jag tror ni vänder serien mot Oskarshamn! Förra säsongen hade ”vi” inte en chans i någon match men i år blev det 2-2 utan att vi var utspelade någon gång! Ni missbedömde Växjö i finalserien som ni med lite smartare spel hade vunnit! Men det är ju bara spekulationer ni kan ju givetvis gå hela vägen:)
Mike.F
Mike.F
+ 1
Sv: Säsongen 2021-22
Mike.F: Ja... Oskars känns mer taggade och påkopplade än Rbk. Hoppas Rbk är mer vakna nästa match.
Sv: Säsongen 2021-22
+ 1
Sv: Säsongen 2021-22
Matchen slutade 4-1. Bra jobbat Rbk! Hoppas Leon och Tambo kan vara med nästa match. Ted utgick under matchen men förhoppningsvis bara en mindre skavank.
+ 1
Sv: Säsongen 2021-22
Jåkkinen: ingen aning... men 2-2 i matcher nu. Bristedt och Tambo behövs i nästa match.
Sv: Säsongen 2021-22
Hatten av till Oskars. Rbk spelar inte bra och ger matchbollen till Oskars. Mycket besviken men kanske bra att Abbott och laget får en väckarklocka, CHL vinst och serieseger i all ära men detta är inte bra.
Sv: Säsongen 2021-22
Charliejfz: Helt sjukt! Inte ofta ett play-in lag går längre än kvartsfinal, än mindre 9an & 10an. Men än finns ju chansen. Men Oskarshamn visar verkligen det som Challe Berglund en gång sa: "Alla som är med i slutspel kan vinna."
+ 2
Sv: Säsongen 2021-22
Charliejfz: Nä, ni kan ju inte göra en "Frölunda" innan ni ens har ett SM- guld... Bli mätta efter CHL-seger...
+ 1
Sv: Säsongen 2021-22
Bäska droppar: Vill se LHF-RBK i final, nu när vi inte får vara med och leka längre...
+ 1
« Föregående · 2311132 · Nästa »