+ 3
Inlägg: 1713543
Svarskommentarer
Sv: SHL 2015/2016
Apropå AIK, ingenting samt lögn och förbannad lögn så har Skellefteå AIK nu knatat förbi Gnaget AIK i maratontabellen. Leksand ligger inom räckhåll men sen dröjer det nog ett tag innan vi passerar Luleå eller HV71. :-)
Du har rätt i att det är förvirrande om vi säger AIK när vi talar med folk som inte begriper bättre eller eventuellt bara vill göra sig onödigt dumma. Därför ska vi inte säga/skriva AIK då vi inte på förhand vet om den andra parten fattar varför vi säger AIK om Skellefteå AIK Hockey. Just därför skriver jag alltid Skellefteå, Skellefteå AIK, SKE (tidigare SAIK) om jag skriver i andras forum och refererar till mitt eget lag. För övrigt så ska SKE användas som officiell förkortning hädanefter.
Men... då vi skriver i vårt eget forum så ska du inte bry dig i vad vi kallar vårt lag. Här heter vi AIK vare sig du vill eller inte.